2009-06-28, 22:38
Medlem
Rakiis avatar
Började med Danslärarens återkomst utav Henning Mankell efter att jag kom hem ifrån en kortare vistelse ute i Stockholms skärgård. Bara läst ett par Wallander-böcker tidigare, som såväl Eldens hemlighet men denna bok som ändå är en fristående deckare bådar gott, är spännande och slutar med cliffhangers i slutet av varje kapitel i bästa Dan Brown-anda. Hunnit bara läsa drygt 100 sidor ännu, men blir ett par till för i kväll.
Citera
2009-06-28, 22:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Började med Danslärarens återkomst utav Henning Mankell efter att jag kom hem ifrån en kortare vistelse ute i Stockholms skärgård. Bara läst ett par Wallander-böcker tidigare, som såväl Eldens hemlighet men denna bok som ändå är en fristående deckare bådar gott, är spännande och slutar med cliffhangers i slutet av varje kapitel i bästa Dan Brown-anda. Hunnit bara läsa drygt 100 sidor ännu, men blir ett par till för i kväll.
Blir så extremt avundsjuk på dig. Du verkar läsa så som jag läste förr, innan man av någon outgrundlig anledning började kolla på tv-serier som verkar sänka min hjärna till en dyslektikers nivå.

Försöker komma igång med läsningen men det verkar ju helt jävla omöjligt.
Citera
2009-06-28, 22:55
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EcstaZy
Blir så extremt avundsjuk på dig. Du verkar läsa så som jag läste förr, innan man av någon outgrundlig anledning började kolla på tv-serier som verkar sänka min hjärna till en dyslektikers nivå.

Försöker komma igång med läsningen men det verkar ju helt jävla omöjligt.

Ganska lätt att falla i slentrianmässighet nu under sommaren då man inte är inomhus så mycket eller spenderar tid vid böckerna, men har man den vanan inpluggad mentalt redan i förväg är det inte så svårt att ta avstånd ifrån saker i vardagen och läsa. Just nu under helgen gjorde det verkligen gott att komma ut lite och iväg hemmifrån, satt utomhus med vännen och hans familj på deras kåk, grillade, badade och allt möjligt. Men även i dessa situationer läser jag mycket ändå, men tog med mig ett par korta böcker att läsa igenom, bland annat Skriet från vildmarken av Jack London och en bok av Håkan Nesser.
Citera
2009-06-28, 23:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Ganska lätt att falla i slentrianmässighet nu under sommaren då man inte är inomhus så mycket eller spenderar tid vid böckerna, men har man den vanan inpluggad mentalt redan i förväg är det inte så svårt att ta avstånd ifrån saker i vardagen och läsa. Just nu under helgen gjorde det verkligen gott att komma ut lite och iväg hemmifrån, satt utomhus med vännen och hans familj på deras kåk, grillade, badade och allt möjligt. Men även i dessa situationer läser jag mycket ändå, men tog med mig ett par korta böcker att läsa igenom, bland annat Skriet från vildmarken av Jack London och en bok av Håkan Nesser.
Jag har ju mina perioder och just nu så är jag i en där jag sitter vid datorn då jag är hemma, i stället för att lägga den lilla tiden jag väl har hemma på att läsa. Det här ger mig extrem beslutsångest.

Nu har jag frågat den här (http://www.donutplanet.se/ask8ball.html) om jag skall läsa eller inte, på tre olika sätt. Alla tre gånger så svarade den "ja" på tre olika sätt. När jag sedan frågade om jag skulle kolla på Cold Case S01E01 (laddat ner säsongerna av den) så svarade den "Not As I See It".

Så nu så skall jag fanimej tvinga mig själv att läsa! Har ju trots allt bara 70 sidor kvar av Aldrig Fucka Upp, och i bokhyllan så har jag bland annat Brott och Straff som jag är grymt sugen på.
Citera
2009-06-28, 23:19
Medlem
K9Devils avatar
Duma Key, Stephen King. Funderar på att ta en avstickare, dock, och läsa Doktor Glas imorgon.
Citera
2009-06-28, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aquabot
Gör inte samma misstag som jag, lägg ner direkt istället. Mer överskattade böcker är svårt att hitta, och de blir aldrig bättre, det fortsätter handla om 20-sidorsskildringar av hur en glänta ser ut...

Jag tycker dock att den är lite mysig Läser väl 2-3 sidor / kväll sen tröttnar jag men det är en rätt ok syssla i inväntan på sömn. Medan jag väntar på att somna in så vill jag ju inte precis läsa om någon überhypad robot som springer runt på ett rymdskepp och skjuter ailiens. Gillar den mysiga stämningen, beskrivningarna och allt det där, det är avslappnande.

Har mildare sömnsvårigheter och det hjälper.
Citera
2009-06-28, 23:32
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EcstaZy
Jag har ju mina perioder och just nu så är jag i en där jag sitter vid datorn då jag är hemma, i stället för att lägga den lilla tiden jag väl har hemma på att läsa. Det här ger mig extrem beslutsångest.

Mycket handlar ju just om prioriteringar och dylikt, hur man själv som individ väljer att dela upp sin lediga tid och just i perioder kan man ju ha fler eller färre intressen, då det mesta kan dala eller komma upp till ytan då och då. Jag har själv haft perioder där jag enbart har sett på film eller dylikt, men just nu läser jag mest. Litteraturen får mig verkligen att känna att jag lever och frodas, i och med att jag kan välja vart jag vill hamna då jag läser och forma böckernas historier i efterhand och forma bilderna i mitt eget huvud.

Tycker verkligen att du ska ta itu med Aldrig fucka upp och sen läsa Dostojevskij, då Fjodor har en tendens att få de som sällan läser att sukta efter mer litteratur.
Citera
2009-06-28, 23:34
Medlem
Tjolantas avatar
Burpojken av Torey Hayden.

Helt underbar författare, i allafall för mig som är intresserad av psykologi och framför allt barnpsykologi. De flesta böcker hon skriver handlar om barn hon jobbat med när hon jobbat som specialpedagog och hjälpt barn med mutism och även när hon jobbat som lärare åt barn med svåra psykiska besvär.
Citera
2009-06-28, 23:58
Medlem
Robbs24s avatar
Just nu läser jag Donald Trumps bok, "Så blir du rik". Rätt schysst måste jag säga.
Citera
2009-06-29, 00:04
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K9Devil
Duma Key, Stephen King. Funderar på att ta en avstickare, dock, och läsa Doktor Glas imorgon.
Det tycker jag verkligen att du ska göra. Doktor Glas är en av mina svenska favoriter!

Jag fick nyligen Ingmar Bergmans Laterna Magica och funderar på lägga den som nästa sängbok. Är den så fantastisk som jag fått för mig att den är?
Citera
2009-06-29, 00:08
Medlem
Xerxesbrothers avatar
Just nu läser jag 102 minuter, av några som jag inte kommer ihåg vad de heter.
Handlar om WTC-attacken.
Måste säga att jag är lite besviken, de blandar sig in i alldeles för mycket oviktiga smådetaljer, blir bara trött av att läsa den..
Citera
2009-06-29, 00:45
Medlem
Bakfull så köpte jag White Line Fever av Lemmy Kilmister. Sedan har jag påbörjat Stäppvargen av Herman Hesse sen tidigare. Båda är bra beroende på vilket läshumör man är på. Minst sagt olika personligheter som beskrivs
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in