Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Ganska lätt att falla i slentrianmässighet nu under sommaren då man inte är inomhus så mycket eller spenderar tid vid böckerna, men har man den vanan inpluggad mentalt redan i förväg är det inte så svårt att ta avstånd ifrån saker i vardagen och läsa. Just nu under helgen gjorde det verkligen gott att komma ut lite och iväg hemmifrån, satt utomhus med vännen och hans familj på deras kåk, grillade, badade och allt möjligt. Men även i dessa situationer läser jag mycket ändå, men tog med mig ett par korta böcker att läsa igenom, bland annat Skriet från vildmarken av Jack London och en bok av Håkan Nesser.
Jag har ju mina perioder och just nu så är jag i en där jag sitter vid datorn då jag är hemma, i stället för att lägga den lilla tiden jag väl har hemma på att läsa. Det här ger mig extrem beslutsångest.
Nu har jag frågat den här (
http://www.donutplanet.se/ask8ball.html) om jag skall läsa eller inte, på tre olika sätt. Alla tre gånger så svarade den "ja" på tre olika sätt. När jag sedan frågade om jag skulle kolla på Cold Case S01E01 (laddat ner säsongerna av den) så svarade den "Not As I See It".
Så nu så skall jag fanimej tvinga mig själv att läsa! Har ju trots allt bara 70 sidor kvar av Aldrig Fucka Upp, och i bokhyllan så har jag bland annat Brott och Straff som jag är grymt sugen på.