2009-06-26, 19:14
Medlem
Aquabots avatar
No Dominion av Charlie Huston, började med denna för ett par dagar sedan efter att ha haft den i min ägo sedan ett år tillbaka. Historien om privatdetektiven, tillika vampyren Joe Pitt fortsätter.

Mukiwa: A White Boy in Africa, läste ut Dying Inside för en timme sedan och fortsatte direkt med den här, har bara läst ett kapitel än men den har verkligen fångat intresset.
Citera
2009-06-26, 20:30
Medlem
Aquabots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aquabot
No Dominion av Charlie Huston, började med denna för ett par dagar sedan efter att ha haft den i min ägo sedan ett år tillbaka. Historien om privatdetektiven, tillika vampyren Joe Pitt fortsätter.

Mukiwa: A White Boy in Africa, läste ut Dying Inside för en timme sedan och fortsatte direkt med den här, har bara läst ett kapitel än men den har verkligen fångat intresset.
För sent för att ändra, men ville bara påpeka att författaren till Mukiwa är Peter Godwin.

http://en.wikipedia.org/wiki/Peter_Godwin_(writer)
Citera
2009-06-27, 03:04
Medlem
Tänkte trögla mig igenom sagan om ringen trilogin som första bok :> Hunnit 15 sidor på 4 dagar, wish me luck
Citera
2009-06-27, 10:35
Medlem
Aquabots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av batcat
Tänkte trögla mig igenom sagan om ringen trilogin som första bok :> Hunnit 15 sidor på 4 dagar, wish me luck
Gör inte samma misstag som jag, lägg ner direkt istället. Mer överskattade böcker är svårt att hitta, och de blir aldrig bättre, det fortsätter handla om 20-sidorsskildringar av hur en glänta ser ut...
Citera
2009-06-27, 16:30
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Kim Novak badade aldrig i Genesarets sjö av Håkan Nesser

Började idag och har kommit en bra bit in i den nu, finner en väldigt behaglig just med två killar i tonårsåldern som upplever sommaren tillsammans på en stuga och upplever grejjer som kan förknippas till nostalgiskt värde för min egen del. Fin liten pärla i den moderna svenska litteraturen.
Jag vet inte hur långt du har kommit men den är bra. Synd att jag inte har den kvar. I och Piccadilly Circus ligger inte i Kumla skriver Nesser också om ungdomsupplevelser från svunna tider. Om du gillar Kim Novak... borde du uppskatta den också.
Citera
2009-06-28, 13:46
Medlem
Govert Adolf Indebetous - Loggbok och Tidsfördriv på "Danzig" 1853, förd i Ångkorvettens kajut, under resor till London, Sheerness, Portsmouth, Gibraltar, Malta och Constantinopel år 1853"

Författarens var svensk marinofficer som för tillfället gjorde tjänst i den Kungliga Preussiska flottan och förde befälet över ångkorvetten "Danzig". En direktrapport från ett ögonvittne till viktiga händelser, krig och länder som vi glömt bort att de ens existerade.

Vardagsliv till lands och sjölivet inom flottan under första halvan av 1800-talet. Berättelser från en annan tid och från en annan värld.

En bok helt i min smak.
Citera
2009-06-28, 15:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Aquabot
Gör inte samma misstag som jag, lägg ner direkt istället. Mer överskattade böcker är svårt att hitta, och de blir aldrig bättre, det fortsätter handla om 20-sidorsskildringar av hur en glänta ser ut...

Hitchhikers guide to the galaxy är en ännu mer överskattad skitbok.
Citera
2009-06-28, 15:38
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av batcat
Jag tragglade mig igenom skiten bara för att jag vill läsa en bok innan jag ser filmen. Filmerna är bättre så du missar faktiskt inget om du lägger ner böckerna (förrutom en underbar sektion i första boken där man som läsare möter en karaktär som inte är med i filmen). Vill du så kan du däremot läsa Bilbo - den var spännande på ett helt annat sätt.
Citera
2009-06-28, 15:39
Medlem
Juntaneinens avatar
Kungen av Europa av Jan Kjaerstad.
Citera
2009-06-28, 15:55
Medlem
annzahs avatar
Jag har en sida eller fem kvar i Wicked Game av Jeri Smith-Ready. En kompis gav mig den övertygad om att jag skulle älska den - av någon anledning tror hon att jag älskar urban fantasy för att jag läste Twilightserien nu i våras... jag tycker väl inte att den är så mycket att hänga i julgranen.

Vet inte vad jag ska plocka upp härnäst, funderar på att läsa om Lolita eller To kill a mockingbird, eller så tar jag The beautiful and damned av F Scott Fitzgerald.
Citera
2009-06-28, 20:05
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrasseFloyd
Jag vet inte hur långt du har kommit men den är bra. Synd att jag inte har den kvar. I och Piccadilly Circus ligger inte i Kumla skriver Nesser också om ungdomsupplevelser från svunna tider. Om du gillar Kim Novak... borde du uppskatta den också.

Är klar med båda böckerna nu som jag köpte i samma veva tidigare i veckan, Kim Novak läste jag under veckan och tyckte mycket om den, väldigt vacker kärleksförklaring till ungdomen utav Nesser. Picadilly läste jag under en skärgårdsvistelse nu i helgen, och visst var den bra med alla musikala referenser etc... men blev en smula långsökt efter den sista biten. Men bra böcker båda två i vilket fall som helst.
Citera
2009-06-28, 21:23
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juntaneinen
Kungen av Europa av Jan Kjaerstad.

Vågar man be om ett referat/sammanfattning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in