2009-04-25, 16:55
Medlem
FransGs avatar
Bolinder och Foote

Djävulen och det egna köttet av Jean Bolinder, en kriminalroman, och
The Civil War, band 1, av Shelby Foote, historisk skildring.
Citera
2009-04-25, 18:14
Medlem
Läser för tillfället Gone, baby, gone av Dennis Lehane. Har endast läst strax över 150 sidor än sålänge men den känns redan nu som en riktigt bra bok. Har läst de tre föregående böcker om detektivparet Kenzie och Gennaro och den här boken känns extra intressant då den även har filmatiserats...
Citera
2009-04-25, 21:30
Medlem
svensk maffia,

Larsson, Matti

det verkar vara nästan 400 sidor och förhoppningsvis är man klar imorgon på kvällen
Citera
2009-04-26, 00:09
Medlem
Dreamstates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av camejo
du borde lyssna på 1984 ljudboken
det är rätt grymt faktiskt, som filmen bara att boken i ljudform va! : ) haha, jag älskar ljudböcker.

Jag brukade lyssna på ljudböcker förr i tiden när jag spelade MMORPG's, det var bästa boten mot att bli uttråkad.
Nuförtiden läser jag manuellt eftersom jag slutat upp med det där onlinetramset.

Den roligaste ljudboken jag hört var 'The Survivalist', kommer tyvärr inte ihåg vem som skrev den, men huvudpersonen var en cowboy från Texas, överlevnadsexpert, en hyvens kille i alla ordets meningar.
Det var som om Bush själv hade skrivit en bok där han var den mansgrisiga och steroidinjicerande huvudkaraktären.

En total egorunkning får författarens sida.
Citera
2009-04-26, 00:27
Medlem
1905s avatar
Augusti fjorton av Alexander Solzjenitsyn

Handlar om första världskriget och slaget vid Tannenberg, mycket intressant för den militärintresserade och ger en möjlig förklaring till katastrofen vid Tannenberg samtidigt som den är underhållande läsning.
Citera
2009-04-26, 01:40
Medlem
Olgerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freshbacken
svensk maffia,

Larsson, Matti

det verkar vara nästan 400 sidor och förhoppningsvis är man klar imorgon på kvällen
Jag läser också den. Funderar på om dessa skyddade källorna bara är bs
Citera
2009-04-26, 16:15
Medlem
Harry_Hallers avatar
DeLilli - Falling man
Hemingway - Farväl till vapnen
Schmidt - CH Hermansson.

Den sistnämnda fyndade jag för halva bokreapriset.
Citera
2009-04-26, 18:15
Medlem
Turbo-Trixies avatar
Flammande skyar

Jag läser f n Flammande Skyar av Nora Roberts, en spännande och bra kriminalberättelse.

Rekommenderas!
Citera
2009-04-26, 18:21
Medlem
Kungars död andra boken från serien Kejsaren utav Conn Iggulden.

Helvete vilken bra bok
Citera
2009-04-26, 21:07
Medlem
Meursaults avatar
För tillfället läser jag bara några fackböcker. Bli inte blåst av Dennis Töllborg (om juridik) och Antikens historier av Alf Henrikson (om historier som brukade läras ut i den gamla folkskolan, men som numera håller på att glömmas bort eftersom vetenskapen avfärdat dem som skrönor).

I ipoden har jag nyligen avverkat Good Omens, och ska ge mig på To Kill a Mockingbird, hade jag tänkt.
Citera
2009-04-26, 21:30
Medlem
Skvaller-Kalles avatar
Har just avslutat Barnahandlerskan av Gabrielle Wittkop. Kort och synnerligen intressant bok, med en stil som liknar den hos en av mina favoritförfattare, Markis De Sade.

Nu håller jag på med Röda rummet av August Strindberg. För närvarande cirka hundra sidor in. Bara positiva saker att säga om den. Läser även Filosofin i sängkammaren av Markis De Sade. Inte riktigt kommit in i handlingen än, befinner mig i tidig början.
Citera
2009-04-26, 21:46
Medlem
dumburkens avatar
Har läst (än så länge) 300 sidor i Kartusianklostret i Parma av Stendahl. Varför? Läste Brev från en tysk vän av Camus där han nämnde den i förbigående och tyckte boken lät intressant efter att ha kollat runt lite på internet om den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in