Sputnik Älskling läser jag ... alldeles i början, verkar skitrolig !
Har bara läst Kafka på stranden och Norwegian wood av Haruki Murakami hittills, men han har inte slagit mig som direkt rolig.
Har du läst någon av de böckerna? Skiljer de sig mycket från den du läser nu?
Hur som helst är han en mycket intressant författare med något av det vackraste skrivspråket som jag stött på.
Har bara läst Kafka på stranden och Norwegian wood av Haruki Murakami hittills, men han har inte slagit mig som direkt rolig.
Har inte heller uppfattat Murakami som rolig eller så, även om böckerna är underhållande och så är väl främst det som skall anses vara komiskt ändå ganska absurt. Sputniksweetheart tyckte inte jag var varken rolig eller sådär väldigt bra, men läsvärd dock. Synd bara att Murakami är en sådan pass ojämn författare, vissa böcker är helt fantastiska medan andra gäspar man sig igenom bara...
Har inte heller uppfattat Murakami som rolig eller så, även om böckerna är underhållande och så är väl främst det som skall anses vara komiskt ändå ganska absurt. Sputniksweetheart tyckte inte jag var varken rolig eller sådär väldigt bra, men läsvärd dock. Synd bara att Murakami är en sådan pass ojämn författare, vissa böcker är helt fantastiska medan andra gäspar man sig igenom bara...
Sputnik Älskling läser jag ... alldeles i början, verkar skitrolig !
Jag läser också Sputnikälskling, är klar med lite mer än halva boken. Vet inte om "skitrolig" är rätt beskrivning, men den är helt ok. Gillar dock Fågeln som vrider upp världen och Kafka på stranden mer.
Man känner igen sig om man läst hans andra böcker.
Någon försvinner mystiskt, historier om katter, referenser till klassisk musik, grekiska öar, lite kärlekshistoria, lite vardagsberättelser och en del abstrakta konstigheter.
Jag skulle säg att den är som en blandning mellan Norwegian Wood och Fåglen som vrider upp världen.
Tja, om jag enbart skulle välja några stycken så blir det nog Norwegian Wood, Sputniksweetheart och möjligtvis After Dark. Ingen av dessa böcker var något vidare bra i min mening och tycker själv att Murakami är som bäst då böckerna överstiger 500-sidors snittet.
Håll dig till hans bättre böcker, som du redan håller på att beta av och läs även Dance Dance Dance, What I talk about when I talk about running, Blind woman, weeping willow och Underground.
Någon försvinner mystiskt, historier om katter, referenser till klassisk musik, grekiska öar, lite kärlekshistoria, lite vardagsberättelser och en del abstrakta konstigheter.
Just de grekiska öarna som dyker upp i hans böcker känns väldigt starkt refererade till John Fowles underbara bok The Magus.
Har börjat på uppföljaren till Ray Kluuns En slags kärlek nu; Änkligen.
Jag antar att de här böckerna måste ha kommit väldigt rätt i livet nu för de berör mig enormt.
Just nu läser jag Alex & Me av Irene Pepperberg. Pepperberg har forskat mycket om papegojors intelligens och i den här boken berättar hon om sitt revolutionerande arbete med grå jakon Alex.
Hittills gillar jag verkligen boken! Jag fick nästan en tår i ögat när jag läste första kapitlet där hon berättar om Alex' bortgång
Så jävla bra! Språkligt ett mästerverk - inte ett ord är på fel plats, inte ens en bokstav. Historien är underbar...man sugs in i en eventuell paranoid psykos (fast om han ÄR paranoid eller inte får man kanske se...eller inte) och strypkopplet dras långsamt åt. Psykologiskt och socialt klarsynt.
Ja, en riktig höjdarbok helt enkelt - det bästa på länge!
Microserfs av Douglas Coupland, inte lika bra som JPod men ändå läsvärd..
Det går långsamt fram, eftersom den är utformad som en dagbok med korta "kapitel" så är det lätt att sluta när som helst och jag läser bara innan jag lägger mig så då orkar jag inte läsa så länge
Tja, om jag enbart skulle välja några stycken så blir det nog Norwegian Wood, Sputniksweetheart och möjligtvis After Dark. Ingen av dessa böcker var något vidare bra i min mening och tycker själv att Murakami är som bäst då böckerna överstiger 500-sidors snittet.
Håll dig till hans bättre böcker, som du redan håller på att beta av och läs även Dance Dance Dance, What I talk about when I talk about running, Blind woman, weeping willow och Underground.
Jag är, som tidigare nämnt, paralyserad av hans språk och skrivsätt vilket räddade Norwegian Wood vars handling knappast höll mig kvar, även om den var stundtals vacker.