2009-06-21, 21:50
Medlem
Döden är livsviktig av Elisabeth Kübler-Ross, helt fantastisk! En bok som verkligen får en att börja fundera...
Citera
2009-06-21, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slabadan
Min evige följeslagare P O Enquist, Legionärerna, efter ett längre uppehåll.
Antar att du också då läst Nedstörtad ängel, om inte så avundas jag dig som har den kvar.
Citera
2009-06-21, 23:10
Medlem
YONIs avatar
Mark Haddon skriver med en torr och härlig brittisk humor bitvis bizarr men ändå med ett djup.

Hans "Utslag av oro" och " Den besynnerliga händelsen med hunden om natten" är förbannat bra.
Citera
2009-06-22, 01:38
Medlem
Dexxys avatar
Och världen skälvde - Ayn Rand
Citera
2009-06-22, 03:37
Medlem
Att välja glädje - Kay Pollak.
Citera
2009-06-22, 05:46
Medlem
DrGreenthumbs avatar
Heligt blod, helig gral - Michael Baigent, Richard Leigh och Henry Lincoln
Citera
2009-06-22, 11:03
Medlem
dumburkens avatar
Gäst hos verkligheten av Lagerkvist. En kort och trevlig liten sak.
Citera
2009-06-22, 19:59
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YONI
Mark Haddon skriver med en torr och härlig brittisk humor bitvis bizarr men ändå med ett djup.

Hans "Utslag av oro" och " Den besynnerliga händelsen med hunden om natten" är förbannat bra.

Den besynnerliga händelsen med hunden om natten började jag läsa då jag fick låna den av ett ex. Sedan gjordes det slut och boken lästes inte ut (av förklarliga skäl, kanske). Men jag minns att den var helt okej. Utslag av oro fick jag av syrran och jag måste tyvärr säga att jag inte orkade mig igenom mer än ungefär femtio sidor. Så tråkig var den.
Citera
2009-06-22, 20:24
Medlem
Marxamas avatar
Jag läste färdigt Koji Suzukis Spiral, uppföljaren till Ring, förra veckan. Skräplitteratur, definitivt, men underhållande sådan! Intressant hur det snarare är sci-fi än skräck, tredje boken (Loop) ska tydligen gå ännu mer åt det hållet. Vi får se om jag läser den nån gång också, den finns inte översatt till danska och biblioteket här har inte brytt sig om att köpa hem den engelskspråkiga versionen.

Just nu är jag halvvägs igenom Slaughterhouse Five (det var någon i den här eller någon annan tråd i den här sektionen som tipsade om den, jag spanade in den lite närmre och blev nyfiken). Verkligen helt underbar bok. Vissa stycken är så jäkla hemska, ibland är det sjukt roligt, ibland är det så himla vackert, och språket... jag kan verkligen inte beskriva det. En så'n där bok jag aldrig försöker läsa snabbt, eftersom att det är en sådan upplevelse att försöka ta in alla detaljer.
Citera
2009-06-22, 20:40
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marxama
Just nu är jag halvvägs igenom Slaughterhouse Five (det var någon i den här eller någon annan tråd i den här sektionen som tipsade om den, jag spanade in den lite närmre och blev nyfiken). Verkligen helt underbar bok. Vissa stycken är så jäkla hemska, ibland är det sjukt roligt, ibland är det så himla vackert, och språket... jag kan verkligen inte beskriva det. En så'n där bok jag aldrig försöker läsa snabbt, eftersom att det är en sådan upplevelse att försöka ta in alla detaljer.

En bok jag aldrig läst, men läst mycket om. Dina ord tippade dock över vågen och jag ska genast skaffa den. Läser du på engelska eller svenska/danska?
Citera
2009-06-22, 20:49
Medlem
Marxamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
En bok jag aldrig läst, men läst mycket om. Dina ord tippade dock över vågen och jag ska genast skaffa den. Läser du på engelska eller svenska/danska?
Kul, hoppas du också gillar den! Läser den på engelska. Antar att den kan funka på andra språk också, men det ska till en väldigt skicklig översättare för att lyckas överföra känslan och inte bara orden.

Någon som kan rekommendera något mer av Vonnegut, apropå det?
Citera
2009-06-22, 21:01
Medlem
Mord.net - Buthler & Öhrlund.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här