2009-06-22, 21:26
Medlem
Spelet av Neil Strauss. Mycket underhållande bok än sålänge. Boken har väl inte varit någon särskild ögonöppnare i form av raggningsknep, har mest varit spela svårfångad och starta med en lustig öppningsreplik. Har förvisso bara läst 110 sidor hittills så Strauss kanske har sparat dem bästa förförartricken till senare i boken
Citera
2009-06-22, 21:27
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marxama
Någon som kan rekommendera något mer av Vonnegut, apropå det?

Moder natt har jag hört ska vara bra.
Citera
2009-06-22, 21:35
Medlem
Basens avatar
Mötley Crües biografi The Dirt.
Citera
2009-06-22, 21:36
Medlem
Rakiis avatar
I nuläget läser jag Tre sekunder av duon Roslund/Hellström, i nuläget är jag mestadels delad av boken och hur den lägger upp tonen inför den kommande brytpunkten i historien, dock har läsningen ditt varit en smula mer segdragen än de övriga böckerna i serien om kriminalinspektören Ewert Grens. Boken är ju trots allt 500 sidor plus så det är väl begripligt att den tätnar in i mitten där jag befinner mig nu men på sätt och vis känns det som att duon gripit in på ett spår de inte riktigt kan förstå sig på och frammana på ett bra sätt. En helt okej kriminalare i nuläget, men hoppas att upplösningen blir någonting utöver det vanliga.

Den som lever får se... Och vid sidan om fortsätter jag att läsa Leif GW Persson, som bara går segt.
Citera
2009-06-22, 21:42
Medlem
trisslottens avatar
Just nu är det lycka till av David Baldacci, överaskande bra faktiskt. Har läst flera böcker av han tidigare, men då har det varit deckare. Den här var en mer djup och välskriven bok.
Citera
2009-06-22, 21:57
Medlem
asa_odems avatar
Mitt första inlägg på bra jävla länge.

Just nu är det Luftslottet som sprängdes med stieg Larsson. Började med män som hatar kvinnor för en vecka sedan och har avverkat både den och andra delen i millenium serien. Nu läser jag med fascination sista delen.
Sjukt jävla bra böcker.
Senast redigerad av asa_odem 2009-06-22 kl. 22:00.
Citera
2009-06-22, 22:36
Medlem
Min far hade en dröm av Barack Obama och The Dark Tower av Stephen King
Citera
2009-06-22, 22:47
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av therealtidus
The Dark Tower av Stephen King

Sista boken i serien eller syftar du på serien generellt?
Citera
2009-06-22, 22:47
Medlem
Panzerbat.s avatar
The Founding av Dan Abnet
Citera
2009-06-23, 18:37
Medlem
sadfaces avatar
Use of Weapons av Iain M. Banks. Inget mindre än ett mästerverk.
Citera
2009-06-23, 20:41
Medlem
Marxamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Moder natt har jag hört ska vara bra.
Tack för tipset, verkar vara många som tycker det! Blir till att spana in efter lovet!
Citera
2009-06-23, 20:48
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marxama
Tack för tipset, verkar vara många som tycker det! Blir till att spana in efter lovet!

Ja, gör du det! Sen skulle jag samtidigt vilja slå ett slag för Mark Vonnegut (Kurts son) Express till Paradiset som handlar väldigt ingående om hur det är att ha och leva med schizofreni, välskriven och intressant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in