2011-04-22, 23:12
Medlem
Cradleoffilths avatar
Läser igelkottens elegans just nu. Finns i närmsta pocketshop. Tycker den är helt ok, rätt uppfriskande och en del intressanta grubblerier hitills (halvläst).

Läste även Murakamis bok om löpning nyligen, klart läsvärd i mitt tycke( och jag löptränar inte ens).
Citera
2011-04-22, 23:27
Medlem
NoTruces avatar
Började på Sofi Oksanens Utrensning igår och har väl hunnit läsa cirka 150 sidor.
Citera
2011-04-23, 09:37
Medlem
Satanclauss avatar
Började läsa Patient Zero: A Joe Ledger novel av Joseph Maberry, har kommit ung. halvägs genom boken, den är helt ok om man gillar sci-fi/horror. Har haft ögonen öppna efter någonting att läsa då jag har plöjt det mesta av Barker, King, Koontz och Lumley. Kul med lite nya ögon på en "Zombie Apocalyps" .
Citera
2011-04-23, 13:45
Medlem
Birgitta Stenberg - Apelsinmannen

Orsak: Är sedan långt tillbaka mycket intresserad av Paul Andersson, hans liv och verk, och har med stor förtjusning läst Birgitta Stenbergs "Mikael och Poeten" i vilken Paul Andersson figurerar semicentralt. I denna bok tar Stenberg upp den tid i vilken "Mikael och Poeten" kom till och ger en mer utförlig inblick i den miljö som hon, Paul Andersson och de andra Metamorfos-poeterna rörde sig i. Drog mig länge för att läsa den här boken, men inspirerades till läsning efter att ha läst Paul Tenngarts bok "Romantik i välfärdsstaten - Metamorfosförfattarna och den svenska samtiden", som var väldigt insiktsfull och välgjord.
Citera
2011-04-23, 15:28
Medlem
Brott och Straff, fattar inte varför jag inte påbörjade den tidigare. Drygt 200 sidor kommen och den är otroligt spännande och bra!
Citera
2011-04-23, 19:00
Medlem
IshethZenunims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Brott och Straff, fattar inte varför jag inte påbörjade den tidigare. Drygt 200 sidor kommen och den är otroligt spännande och bra!
Det är underbar.

Igår började jag läsa "Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann". Jag har inte haft så roligt sedan jag följde Ignatius J. Reillys öden och äventyr i "A Confederacy of Dunces". Än så länge så är det nog den bästa svenska bok jag läst, och absolut den bästa debutromanen.
Citera
2011-04-23, 20:52
Medlem
dunias avatar
Bröderna Karamazov- Dostojevskij
Citera
2011-04-24, 21:39
Medlem
i.b.ms avatar
Som flera tidigare i tråden har gjort så har även jag köpt Giganternas Fall av Ken Follett, har hunnit in ett par hundra sidor och jag ser redan fram emot nästa del som skall behandla andra världskriget.
Citera
2011-04-25, 00:38
Medlem
Grandiosos avatar
En omläsning av den fantastiska novellsamlingen: Håll käften och var söt
av danska, stora berättarbegåvningen Vita Andersen.

Utkom redan i mitten på 80-talet och gjorde henne berömd i ett slag.
Rå. Brutal. Galghumoristisk. Vardagsnära. Visar med eftertryck på en författare med
oerhörd inlevelseförmåga och ett egensinnigt sätt att gestalta som man sent glömmer.

Läser boken med lika stor behållning idag som första gången.
Ett i alla enskilda stycken gediget hantverk utan svackor. Stor, stor berättarkonst i det
lilla formatet.
Citera
2011-04-25, 10:10
Medlem
sprialks avatar
Stephen King - The Dark Tower
Citera
2011-04-25, 10:15
Medlem
wps14.88s avatar
Just nu läser jag Karl XII av Bengt Liljegren har läst 3 sidor.
Senast redigerad av wps14.88 2011-04-25 kl. 10:20.
Citera
2011-04-26, 01:57
Medlem
EnSjukJaevels avatar
Ayn Rand - Atlas Shrugged

Har kommit ca 400 sidor in i den, med andra ord va 650 kvar. Tycker den är riktigt bra faktiskt! Att jag inte håller med henne om allt som rör objektivitism är ju en annan femma förstås.

Före det var det del 1 och 2 i Guillermo Del Toros och Chuck Hogans Strain-trilogi
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in