2010-10-15, 17:37
Medlem
Ununseptiums avatar
August Strindberg - Inferno
Citera
2010-10-15, 18:35
Medlem
Hittade ett gammalt slitet exemplar av Bukowski's Women (översatt till svenska tyvärr) när jag rotade runt bland farsans böcker som jag började läsa i går. Riktigt bra!

Ska skaffa hans övriga verk (på engelska) när jag är klar med denna. Ska bli ett sant nöje att plöja igenom hans verk.
Citera
2010-10-15, 21:24
Medlem
blöjans avatar
Beröringens ABC - Horace Engdahl.

Essäer om "den tysta stämma som gör sig hörd under läsningen och säger oss hur det skrivna är menat. Vad är denna effekt, utan vilken litteraturen vore död bokstav?" som det står så fint på baksidan lite halvsega men intressanta
Citera
2010-10-15, 21:38
Avslutad
Fick en Hemingwayrenässans så nu läser jag Den gamle och havet, Briljant språk; enkelt och talande.
Citera
2010-10-15, 21:43
Medlem
Akademicas avatar
Hundraåringen av Jonas Jonasson.

En sällsamt trevlig resa genom hundra år av historia..
Citera
2010-10-15, 21:46
Medlem
Akademicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R-Dog
Hundraåringen som klev ut genom ett fönster och försvann / Jonas Jonasson

Den är jag också halvvägs genom. Jag önskar att jag blir hundra år
Citera
2010-10-15, 22:21
Medlem
dankars avatar
En världsomsegling under havet av Jules Verne. Var bättre när man var sexton men fortfarande klart läsvärd.
Citera
2010-10-15, 22:31
Medlem
Svejks avatar
Folkhemspopulismen av Markus Uvell och Erik Meier Carlsen.
Undertitel - Berättelsen om Sverigedemokraternas väljare
Citera
2010-10-15, 22:38
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dankar
En världsomsegling under havet av Jules Verne. Var bättre när man var sexton men fortfarande klart läsvärd.

Har inte läst den men har tankar på det, hoppas jag tycker om den även om inte jag är sexton år längre.
Citera
2010-10-16, 00:35
Medlem
dankars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Har inte läst den men har tankar på det, hoppas jag tycker om den även om inte jag är sexton år längre.

Kan absolut rekommendera den. Det är verkligen ingen dålig bok, både spännande och underhållande. Det mest intressanta är hur före sin tid Jules Verne var med alla sina tekniska idéer som förekommer i hans böker.
Det jag menade med sexton var att jag upplevde boken som desto mer spännande då jämfört med idag. Är nog ganska vanligt att tonårsgrabbar tilltalas av Vernes böcker även om det absolut inte är exklusiv tonårslitteratur.
Citera
2010-10-16, 01:32
Medlem
tvivelsutans avatar
1984.

Jag har inte kommit så långt men jag säger som en annan som skrev en kommentar på adlibris "När man läser den och sen börjar dra paralleller till var vi är idag... det är då det obehagliga börjar."

Jag skulle gärna vilja veta vad en vänstersympatisör tycker om boken. Någon här som vill skriva en rad?
Citera
2010-10-16, 04:52
Medlem
Shantaram av Gregory David Roberts.

En fin tegelsten på 941 sidor. Handlar om en kille som hamnade lite fel i sitt missbruk(gör väl det flesta? ) och hamnade efter många om och men på australiens mest bevakade fängelser. Och lyckades fly. Hamnade i Bombay och började jobba för Maffian och gör även andra diverse småjobb!

Har inte hunnit läsa nå mycket ur den än. Men ser fram emot den när jag väl sätter igång på riktigt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in