2011-02-22, 19:38
Medlem
Shuyins avatar
Öppnade Bröderna Karamazov i dag av Dostojevskij. Känns som ett måste, men ett positivt sådant, att läsa den. Det lär dock ta sin tid.
Citera
2011-02-22, 21:08
Medlem
flutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K9Devil
Läser Justin Cronins "Flickan från ingenstans", en undergångsskräckis (släpps nån gång i vår/sommar tror jag). Delikat!

http://www.norstedts.se/bocker/utgiven/2011/Sommar/cronin_justin-flickan_fran_ingenstans-inbunden/

JAAAAA, den är LJUVLIG! Läser den på engelska nu (The Passage) och hör att del två ska komma våren 2011. Mums.
Citera
2011-02-22, 22:09
Medlem
oppositas avatar
Läste senast Guillermo Del Toro's "The Fall", dvs del två ur trilogin "The Strain".
Sjukt jävla bra, älskar hur vampyrerna gestaltas i den.

Just nu läser jag The Silver Chair som hör till Narnia-böckerna!
Citera
2011-02-22, 22:17
Medlem
Finnelits avatar
Pestens tid, Stephen King

Påbörjade läsningen igår, har endast hunnit läsa 50 av ca1200 sidor, så har inte riktigt hunnit bilda mig en ordentlig uppfattning om den än. Men fått höra goda ord om den samt att storyn verkar spännande att följa.
Citera
2011-02-22, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nummer16
Uppriktigt sagt så tycker jag att den lilla bråkdel av dikterna jag läst hittils har varit bättre än både postverket och kvinnor...
Och ja, jag gillar också bukowskis teman, även om det är jävligt uttjatat då Chinaski mest gör samma skit hela tiden så tar det lång tid innan man tröttnar.

Jag har inte läst tillräckligt för att kunna säga varken bu eller bä (har inte läst någon av romanerna än till exempel), men jag kan faktiskt tänka mig att man kommer till en gräns där det bara blir uttjatat med samma tema hela tiden. Men det kanske är i just de där små variationerna och meningarna som "känns som käftsmällar" som hans storhet anses ligga?

Av de dikter jag läst av honom hittills så är the proud thin dying en av favoriterna:

Citera
2011-02-23, 07:24
Medlem
Babels hus av PC Jersild. Mycket bra.
Citera
2011-02-23, 13:38
Bannlyst
Vilhelm Ekelunds samlade dikter ger mig viss själsfrid för tillfället.
Citera
2011-02-23, 13:49
Medlem
K9Devils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flutt
JAAAAA, den är LJUVLIG! Läser den på engelska nu (The Passage) och hör att del två ska komma våren 2011. Mums.

Den höll mig vaken till 05 i morse. Det hör inte till vanligheterna, längre. Mycket, mycket bra!
Citera
2011-02-23, 14:01
Avslutad
Egots transcendens av Jean-Paul Sartre.
Citera
2011-02-23, 18:26
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finnelit
Pestens tid, Stephen King

Påbörjade läsningen igår, har endast hunnit läsa 50 av ca1200 sidor, så har inte riktigt hunnit bilda mig en ordentlig uppfattning om den än. Men fått höra goda ord om den samt att storyn verkar spännande att följa.
Du har en härlig tid framför dig. Den må vara lång men ack vad bra den är! Min King-favorit hitintills. Filmen var inte helt oväntat ett skämt i jämförelse
Citera
2011-02-24, 10:12
Medlem
Rakiis avatar
Just nu är det Om en pojke av Nick Hornby, läst mycket av honom men bara sett filmadaptionen av den här boken. Snart ska jag väl också börja läsa Startpistolen av Claes Holmström igen.
Citera
2011-02-24, 11:21
Medlem
Salgouds avatar
Läste färdigt "The Collector" förr litet sedan, mycket bra bok! Rekommenderas varmt. Just nu läser jag "To Kill a Mockingbird" vilket även det, som ni alla vet, är en mycket bra bok.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in