2010-09-03, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shit89break
Jag har precis börjat läsa den så jag har inte hunnit komma in i den riktigt men än så länge så verkar den lovande iallafall

Den är riktigt bra. Önskar nästan att jag inte redan läst den, även om det funkar att läsa böcker igen. Men det var en skön känsla när jag läste den första gången, speciell på något vis

Själv tänkte jag precis börja på Livstid av Dean Koontz. Har inte läst nåt av honom än men jag ser fram emot den här boken och förhoppningvis är den så bra att jag vill läsa hans andra alster!
Citera
2010-09-03, 00:40
Medlem
HandsomeDans avatar
Håkan Nesser - "De ensamma". Precis läst ut den, väldigt seg historia. Personligen föredrar jag Nessers fristående böcker. Barbarotti-historierna har bara blivit segare och segare.

Nu tänkte jag ge mig itu med "Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann", vilket jag ju inte verkar verkar vara ensam om.
Citera
2010-09-03, 12:35
Medlem
Just nu läser jag Bret Easton Ellis The Rules Of Attraction.

Läste Shardik av Richard Adams, som inte var så bra som hade hoppats och fortsatte sedan med Lunar Park av Ellis. På svenska för bekvämlighets skull. Visade sig vara en bra översättning av David Nessle. Och nu The Rules Of Attraction.

Tänker ev lämna några synpunkter på de här nämnda böckerna av Ellis i hans tråd.
Citera
2010-09-03, 14:15
Medlem
Rakiis avatar
The song of Susannah - Stephen King
Citera
2010-09-03, 14:45
Medlem
hampress avatar
Just nu är det Insidan av Liam Norberg som jag läser, verkar bra så långt jag kommit hittills.
Citera
2010-09-03, 16:50
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
The song of Susannah - Stephen King
Gör du inget annat än att se film och läsa böcker? Önskar att jag kunnat läsa lika mycket böcker och se lika mycket film.

OnT: Vad jag pratar om när jag pratar om löpning av Haruki Murakami
Citera
2010-09-03, 18:15
Medlem
robomans avatar
Om nom nom, nu har jag just satt tänderna i Patient 67. Smackandet beror på att jag tror det blir en toppenbok, för än har jag bara kommit igenom första kapitlet.
Citera
2010-09-03, 19:25
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Gör du inget annat än att se film och läsa böcker? Önskar att jag kunnat läsa lika mycket böcker och se lika mycket film.

Jo jag går på en slags rehabilitering ett par gånger i veckan för folk med funktionshinder och psykiska åkommor. Lagar datorer och säljer dom genom kommunen bland annat, men den resterande tiden jag har på fritiden ägnar jag mest åt film och litteratur. Är sjukskriven sen tre år tillbaka men ska snart börja plugga och förhoppningsvis börja arbeta.
Citera
2010-09-03, 20:26
Medlem
PrinceLevs avatar
Novellsamlingen Dubliners av James Joyce. Den får fyra nyfödda kattungar i betyg, den femte kelar jag med själv. Bra grejer.
Citera
2010-09-04, 06:35
Medlem
Anemons avatar
Stäppens krigare av Conn Iggulden. Väldigt bra.
Senast redigerad av Anemon 2010-09-04 kl. 07:08.
Citera
2010-09-04, 07:44
Medlem
Twisted-Studioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremiten
Med tanke på hur du skriver fjorton antar jag att du läste utgåvan från 1972. Det utkom en reviderad och kraftigt utökad utgåva 1984, Augusti 14, innnehållande ytterligare 17 kapitel.

http://en.wikipedia.org/wiki/August_1914
Stämmer mycket bra att jag läste utgåvan från 1972. F*n Eremiten, nu måste jag ju även köpa utgåvan från 1984 så att jag kan läsa den också. Dina tips är inte bra för min plånbok .
Citera
2010-09-04, 09:38
Medlem
K9Devils avatar
Ett annat liv - P. O. E. Vet inte riktigt vad jag tycker ännu. Har inte kommit så långt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in