2010-09-01, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Just nu den senaste Lee Child-boken om Jack Reacher, 61 Hours. Börjat väldigt bra!

Får man fråga hur många böcker du läser på ett år? Känns som om du nästan läser en per dag
Citera
2010-09-01, 17:21
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JAE
Får man fråga hur många böcker du läser på ett år? Känns som om du nästan läser en per dag

Jag vet faktiskt inte, för ingen statistik över det direkt. Om jag får gissa så är det kanske mellan 200-250 böcker i snitt, läser mellan 2-3 böcker i veckan. Ibland mer, ibland mindre. Just kiosklitteratur som jag läser en del av mellan varven tar nästan två dagar att beta av, så det går undan ibland.
Citera
2010-09-01, 17:23
Medlem
Spritzys avatar
Entreprenörskapets rötter (2005) av Landström
Citera
2010-09-01, 18:27
Medlem
davkeis avatar
Fursten - Niccolò Machiavelli
Citera
2010-09-01, 23:34
Medlem
Mephistopheless avatar
Är precis klar med David Humes An Enquiery Concerning the Principles of Morals. Betydligt lättare att förstå än jag väntat mig. Jag gillade den så mycket att jag inte kunde låta bli att dra igenom vissa passager lite snabbare än de kanske förtjänar, men känner att jag ändå fick ett ganska bra grepp om Humes argumentation, för till skillnad från många andra filosofer är han en skicklig stilist som kan uttrycka sina tankar på ett klart sätt. Kommer definitivt studera detta verk mer ingående och läsa mer av Hume i allmänhet.

Nu läser jag Njals Saga.
Citera
2010-09-02, 13:25
Medlem
Shit89breaks avatar
Förvandlingen- Franz Kafka
Citera
2010-09-02, 15:05
Medlem
lendrygghs avatar
Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann - Jonas Jonasson. Underhållande bok, perfekt kvällslektyr innan sänggående. Lättsamt och underfundigt.
Citat:
Ursprungligen postat av Shit89break
Förvandlingen- Franz Kafka
Är den intressant?
Citera
2010-09-02, 19:23
Medlem
Extranss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lendryggh
Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann - Jonas Jonasson. Underhållande bok, perfekt kvällslektyr innan sänggående. Lättsamt och underfundigt.

Är den intressant?

Though art not alone! En mycket bra bok, faktiskt perfekt kvällslektyr även efter sänggående.
Citera
2010-09-02, 21:28
Medlem
Shit89breaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lendryggh

Är den intressant?

Jag har precis börjat läsa den så jag har inte hunnit komma in i den riktigt men än så länge så verkar den lovande iallafall
Citera
2010-09-02, 23:57
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shit89break
Jag har precis börjat läsa den så jag har inte hunnit komma in i den riktigt men än så länge så verkar den lovande iallafall

Det är en väldigt bra novell, tidernas bästa kan jag med gott samvete säga.
Citera
2010-09-03, 00:01
Medlem
Mortons avatar
Just nu har jag snöat in på kinesisk historia med Julia Lovells Den stora muren. Välskriven, informativ och mycket intressant.
Citera
2010-09-03, 00:31
Medlem
-hina-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HimmelsBlau
Den där Kräftans vändkrets låter bekant, jag får ta och låna den också.
Hittills är Processen ganska intetsägande, har väl bara hunnit en hundra sidor men jag tycker inte att Kafka kommer någon vart - vilket i och för sig kanske är poängen - men man måste ge honom att han är duktig på att dra ut en historia, i det här fallet K:s tragiska öde till ett riktigt enerverande mysterium. Han har onekligen lyckats fånga ovissheten i ett nötskal.

Nu har jag läst ut Processen. För mig kändes berättelsen inte särskilt intressant förrän avsnittet då Josef K. går för att träffa målare Titorelli. Då plötsligt grep boken tag i mig och jag sträckläste den till slutet. Har du läst klart? Det är nämligen en sak jag undrar, eller kan kanske någon annan ge sina åsikter om saken?

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in