2009-05-27, 11:08
Medlem
Nomohos avatar
Är fortf. på de sista sidorna i män som hatar kvinnor, efter det ska jag direkt fortsätta på brave new world (originalspråk)
Citera
2009-05-27, 11:42
Medlem
JazzIsNotDeads avatar
Just nu fyra böcker parallellt:

August Strindberg - Fadren/Fröken Julie

Homeros - Iliaden

Homeros - Odyssén

Fritiof Nilsson Piraten - Bombi Bitt och Nick Carter
Citera
2009-05-27, 12:38
Medlem
Ursas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ursa
Jag läser en avhandling om svenska insatser i krigszoner samt Rousseaus Bekännelser.

Efter alldeles för många variationer på temat 'Jag är speciell' (min smärta är starkare än andras smärta, min kärlek är bättre än andras, min barndom var barndomigare än andras), lade jag ned Bekännelser och tänker aldrig öppna den igen.
Fy fan vilken tråkig bok.

Plockar i stället upp Öken av le Clézio.
Citera
2009-05-27, 13:28
Medlem
Kalasjnikovs avatar
"Aldrig fucka upp" av Jens Lapidius. Så jäkla spännande. Är sällan man hittar en bok som bara inte går att lägga ifrån sig. Lapidius har gett mig två sådana böcker. Det är cred.

Läste precis ut Gomorra och tänkte ta Svensk Maffia när jag ändå håller på. Är en riktig sucker för maffiaböcker. Sedan ska jag göra ett nytt försök med Kapitalet av Marx, men jag är tveksam till om jag pallar. Tungläst är ju bara förnamnet.
Citera
2009-05-27, 13:47
Medlem
minimaggits avatar
Mästaren och Margarita av Michail Bulgakov. Behaglig förvirring är hur jag skulle beskriva läsupplevelsen hittills (kommit halvvägs ungefär). Jag är rätt förvånad över hur humoristisk den är, småskratten duggar tätt.
Citera
2009-05-27, 13:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nomoho
Är fortf. på de sista sidorna i män som hatar kvinnor, efter det ska jag direkt fortsätta på brave new world (originalspråk)

Läste brave new world, på svenska dock.
Tycker den var riktigt bra.
Citera
2009-05-27, 14:13
Medlem
Gormits avatar
Djävulen och fröken Prym av Paulo Coelho.

Har hunnit nästan hälften och jag gillar den råmycket! Är helt förälskad i språket, dess mening, själva handlingen och allt. Tonen också.
Citera
2009-05-27, 14:15
Medlem
minimaggits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gormit
Djävulen och fröken Prym av Paulo Coelho.

Har hunnit nästan hälften och jag gillar den råmycket! Är helt förälskad i språket, dess mening, själva handlingen och allt. Tonen också.

Kul att nån går mot strömmen!
Citera
2009-05-27, 14:16
Medlem
listerofsmeggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minimaggit
Mästaren och Margarita av Michail Bulgakov. Behaglig förvirring är hur jag skulle beskriva läsupplevelsen hittills (kommit halvvägs ungefär). Jag är rätt förvånad över hur humoristisk den är, småskratten duggar tätt.

ruskigt bra bok! tur att
så den blev till..
Citera
2009-05-27, 14:26
Medlem
Talltitas avatar
Håller på med "män som hatar kvinnor" med det går lite trögt just nu eftersom jag såg filmen efter att jag läst halva boken. Borde ha läst ut boken först.

Håller också på och läser "Det okända" av Clas Svahn för andra gången. Rekommenderas ifall man gillar det övernaturliga.
Citera
2009-05-27, 18:04
Medlem
Four-Fingerss avatar
Läser just nu The Brooklyn Follies av Paul Auster. Efter att ha läst New York-trilogin begav jag mig till stadens bibliotek för att fortsätta att drömma mig bort till New York. Har väl läst ca 100 sidor och väntar på att boken ska ta fart.
Citera
2009-05-27, 21:42
Medlem
Waspirs avatar
Alla kungens hästar och Zander och tiden av Emilie Cajsdotter

Therese Raquin av Emile Zola
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem