2009-05-27, 22:25
Medlem
Utvandrarna av Vilhelm Moberg
Såg filmen och blev sugen på att ta reda på om filmen är bättre än boken.
Nja, efter ca 75 sidor "leder" boken knappt
Citera
2009-05-28, 11:05
Medlem
SweetAsss avatar
Huset på Arlozorovgatan - Simon Kudrischoff

Har dock bara kommit 20 sidor in änsålänge, verkar lovande.
Citera
2009-05-28, 11:27
Medlem
minimaggits avatar
Parallellt med mina hemmaläsning (Mästaren och Margarita) har jag börjat läsa The Secret History av Donna Tartt på jobbet. Hittills verkar den riktigt lovande, mycket effektivt berättad Ivy League-romantik (det är nog jag som lägger in romantiken). Jag tror (eller hoppas) att detta kan bli en framtida favorit i kategorin underhållning!
Citera
2009-05-28, 11:34
Medlem
JesusIsAStoners avatar
Aldrig fucka upp av Jens Lapidus.
Citera
2009-05-28, 15:11
Medlem
Fred Friendlys avatar
Ormen av Stig Dagerman.
Citera
2009-05-28, 15:23
Medlem
Likmasks avatar
... Och Picadilly Cirkus ligger inte i Kumla av Håkan Nesser (är inne i upplösningen) samt Den goda viljan av Ingmar Bergman.
Citera
2009-05-29, 08:09
Medlem
minimaggits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Likmask
... Och Picadilly Cirkus ligger inte i Kumla av Håkan Nesser (är inne i upplösningen) samt Den goda viljan av Ingmar Bergman.

Det är uppföljaren till Kim Novak... va? Vad tycker du?
Citera
2009-05-29, 13:44
Medlem
Locksters avatar
Skumtimmen - Johan Theorin
Citera
2009-05-29, 14:32
Medlem
Likmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minimaggit
Det är uppföljaren till Kim Novak... va? Vad tycker du?

Jag har inte läst Kim Novak badade aldrig i Genesarets sjö, är dock sugen på att göra det nu. Och Picadilly Cirkus... har en riktigt trevlig stämning.
Citera
2009-05-29, 15:19
Medlem
minimaggits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Likmask
Jag har inte läst Kim Novak badade aldrig i Genesarets sjö, är dock sugen på att göra det nu. Och Picadilly Cirkus... har en riktigt trevlig stämning.

Ok. Som jag förstått det är det inte en rak uppföljare som att man måste ha läst första delen. Även Novak... hade en fin nostalgisk stämning.
Citera
2009-05-29, 19:23
Medlem
Likmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minimaggit
Ok. Som jag förstått det är det inte en rak uppföljare som att man måste ha läst första delen. Även Novak... hade en fin nostalgisk stämning.

Nej, det är ingen direkt uppföljare men båda handlar om 60-talet, så det är liknande stilar.
Citera
2009-05-29, 21:00
Medlem
sverker11s avatar
En uppslagsbok om naturkunskap som är skriven så att den går att läsa som en vanlig bok eller använda som uppslagsbok. Den börjar med atomernas uppbyggnad och passerar ämnen som fysik, kemi, biologi, matematik, universum och människan. Författaren tar upp allting på ett lättläst och tankeväckande sätt med bra flyt i språket och en del egna kommentarer om vissa av teorierna som visar att han inte alltid är överrens med de teorier som presenteras.

Ca 600 sidor men pärmar och några sidor i början och slutet har försvunnit så tyvärr vet jag inte titeln eller författaren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in