2010-01-18, 15:10
Medlem
25TaLifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av engi
Lasse Wierup - Infiltratören
Mycket intressant bok faktiskt.

Personligen så tyckte jag det var för mycket förhörsprotokoll och såna tråkigheter, men ja det är ju min personliga åsikt
Citera
2010-01-18, 20:07
Medlem
Rakiis avatar
Läser De nakna och de döda av Norman Mailer just nu, bra bok men känns som jag befinner i mitten av någon onödig passage som inte direkt ger mer kött på benen. Fantastisk början som urartade lite i ett "meh...", tråkigt nog.
Citera
2010-01-18, 21:31
Bannlyst
Läste just ut Processen av Franz Kafka, fyfan vilken värdelös bok! Inte nog med att boken är ofullständig och osammanhängande, det finns absolut ingen röd tråd i skiten, det värsta är ändå att huvudpersonen Joseph K är helt osympatisk och man hoppas bara att han kan dö snart.

Läste dessförinnan Call of Cthula av H.P. Lovecraft. Underbar bok, märks att författaren är en mästare på suggestiv skräck, det är det som författaren inte skriver ut som gör boken desto mer nervkittlande. Bra med en författare som inte leder av orddiarré dessutom.
Citera
2010-01-18, 21:37
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBunny
Läste just ut Processen av Franz Kafka, fyfan vilken värdelös bok! Inte nog med att boken är ofullständig och osammanhängande, det finns absolut ingen röd tråd i skiten, det värsta är ändå att huvudpersonen Joseph K är helt osympatisk och man hoppas bara att han kan dö snart.

Tråkigt att höra, tycker själv att den är mycket bra.
Citera
2010-01-19, 09:58
Medlem
flutts avatar
"The Lost Symbol" av Dan Brown. Det går trögt, jag somnar hela tiden - kanske inte riktigt vad kungen av cliffhangers avsåg? Å andra sidan så gav jag upp Digital Fortress halvvägs, så han har rasat rätt snabbt sedan Angels and Demons som var min favorit-Brown.
Citera
2010-01-19, 10:07
Medlem
2kewl4us avatar
Har några få sidor kvar av American Psycho av Bret Easton Ellis. Blev rätt förvånad över hur mycket mer brutal han är i boken gentemot Filmen, men som vanligt så är boken mer komplett.

Börjat tjuvstarta på Fear And Loathing In Las Vegas av Hunter Stockton Thompson också, än så länge har den levt upp till mina förväntningar. Mycket underhållande.
Citera
2010-01-19, 14:11
Medlem
Rakiis avatar
Köpte Juliet, Naked av Nick Hornby idag som jag börjat i lite smått. Tragikomik på en väldigt fin nivå!
Citera
2010-01-19, 14:14
Medlem
exms avatar
"Snabba cash" av Jens Lapidus

Enbart så att jag kan säga efter jag sett filmen "äh, boken var bättre"
Citera
2010-01-19, 14:34
Medlem
ElakPistols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Köpte Juliet, Naked av Nick Hornby idag som jag börjat i lite smått. Tragikomik på en väldigt fin nivå!
Typisk Hornbybok alltså?
Citera
2010-01-19, 14:38
Medlem
Läser boken " Hej! Mitt namn var Elton Persson " En bok vi måste läsa genom skolan. Har inte kommit så långt i boken ännu, så ska väl inte döma i ett så tidigt skede. Men den verkar inte vara något för mig i alla fall .
Citera
2010-01-19, 14:39
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElakPistol
Typisk Hornbybok alltså?

Jorå, på många sätt och vis. Känns väldigt känslovarm och kärleksfull i sin förklaring till popmusik och musik rent generellt, så en uppiffad version utav High Fidelity skulle man kunna säga att den är, för 2000-talet. Känns skönt också att kvinnorna återigen får en rätt stadig roll i denna typen av bok, då det oftast känns lite slarvigt med den portionen då det kommer till karlar och musikfetischism.

Såhär inne på femtio sidor ångrar jag inte alls att jag köpte den!
Citera
2010-01-19, 14:40
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobinSamuelsson
Läser boken " Hej! Mitt namn var Elton Persson " En bok vi måste läsa genom skolan. Har inte kommit så långt i boken ännu, så ska väl inte döma i ett så tidigt skede. Men den verkar inte vara något för mig i alla fall .

Är det den där boken skriven av "du är så yeah yeah, wow, wow" snubben, Martin Svensson eller vad han heter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in