2009-05-13, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JAE
Flykten från Sobibor är en riktigt bra film. Tror den finns som bok också, står den i klass med filmen(böckerna brukar ju vara bättre än filmen) så är den läsvärd.

Dumburken:
Mannen utan Minne av Imre Kertez är en bok jag tycker att du i sådana fall ska läsa.[/quote]

Tack så mycket för tipsen (:
Det är sant att dom allra flesta böcker är bättre än filmerna, tycker jag.
En film jag tycker riktigt bra om är Shindlers list^^
Citera
2009-05-13, 23:10
Medlem
Vägen av Cormac McCarthy. Riktigt bra såhär långt, frågan är vilken dystopi man ska hugga efter Blindheten och Vägen.
Citera
2009-05-14, 23:50
Medlem
Ylangs avatar
Patricia tudor sandahl - Tid för förändring
Citera
2009-05-15, 02:52
Medlem
volkovs avatar
Sträckläste just de resterande 400 sidorna av Anybody out there av Marian Keyes. Levde inte riktigt upp till hypen som min flickvän skapat, men helvete, har inte gråtit så mycket sen jag var lite och inte fick åka till stranden.
Citera
2009-05-15, 08:55
Medlem
The Jungle Books av Rudyard Kipling. Riktigt bra faktiskt, har dock börjat tro att djur är intelligenta nu
Citera
2009-05-15, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volkov
Sträckläste just de resterande 400 sidorna av Anybody out there av Marian Keyes. Levde inte riktigt upp till hypen som min flickvän skapat, men helvete, har inte gråtit så mycket sen jag var lite och inte fick åka till stranden.

Ett stycke ur en av hennes böcker ingick i engelskan på gymnasiet. Värdelös författare verkar det vara. Totalt innehållslös och bara en massa tjafs om smink och mobiler.
Citera
2009-05-15, 09:56
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ett stycke ur en av hennes böcker ingick i engelskan på gymnasiet. Värdelös författare verkar det vara. Totalt innehållslös och bara en massa tjafs om smink och mobiler.

Vad gäller Keyes så spelar hon väl på samma ytliga basis som Candance Bushnell vad gäller den moderna kvinnans kamp för att passa in, men som sagt, väldigt ytligt och tråkigt för oss män.
Citera
2009-05-15, 10:02
Medlem
volkovs avatar
Citat:

Ptja, det är ju chick-litt och det fanns kanske inte så mycket djup som man skulle önska i en bok som handlar om en nybliven änka. Men helvete vad med känslor boken rev upp hos mig, och det är ändå för känslorna och insikterna jag läser. Jag uppskattar min flickvän lite mer idag än jag gjorde igår så att säga...
Citera
2009-05-15, 13:41
Medlem
Mephistopheless avatar
Onda Andar av Dostojevskij. Seg i början men börjar ta sig nu när jag närmar mig slutet.
Citera
2009-05-15, 16:08
Medlem
VanceDances avatar
De 120 dagarna i Sodom av Markis de Sade.

Bara kommit till dag 2 i handlingen (alltså precis i början) men hemskt vad grov den är. Mitt ansiktsuttryck när jag läser den kan väl beskrivas med följande smiley:
Citera
2009-05-15, 16:27
Medlem
Jag är väldigt snart färdig med Låt den rätte komma in som jag lyssnar på som ljudbok och har precis beställt Fight Club.
Citera
2009-05-15, 16:30
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanceDance
De 120 dagarna i Sodom av Markis de Sade.

Bara kommit till dag 2 i handlingen (alltså precis i början) men hemskt vad grov den är. Mitt ansiktsuttryck när jag läser den kan väl beskrivas med följande smiley:

Gillar boken skarpt och även filmatiseringen av Pasolini, dock som du säger är det en av de grövsta böckerna som skrivits. Är det inte så att någon av de "uppsatta" knullar någon flicka i håret?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in