2010-02-05, 16:14
Medlem
flutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monachus
Blev precis klar med den fantastiske Doktor Glas. Mycket behaglig läsning.

Kan rekommendera dig att leta upp och läsa Kerstin Ekmans "Mordets praktik" - den letar sig in i och omkring Doktor Glas på att snyggt sätt! (...men läs för all del färdigt "Patient 67" först, den är klockren!)

Själv fortsätter jag - glatt överraskad - att läsa "Nefilim" av Åsa Schwarz. Hon har flyt i storyn. En del kriminal-/utredningstekniska småsaker retar mig, men överlag riktigt skön läsning. Huvudpersonen Nova är nog aningens light-Lisbeth Salander, men det gör ingenting alls.
Citera
2010-02-05, 18:05
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flutt
Kan rekommendera dig att leta upp och läsa Kerstin Ekmans "Mordets praktik" - den letar sig in i och omkring Doktor Glas på att snyggt sätt! (...men läs för all del färdigt "Patient 67" först, den är klockren!)

Har du läst Gregorius av Bength Olsson också?
Citera
2010-02-05, 18:32
Medlem
flutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Har du läst Gregorius av Bength Olsson också?

Inte än! Den står i "skattkistan" (mina 2,5 Billysar med olästa klenoder i sovrummet).

Har du?

(Jag blir tjurig ibland. Om en bok, likt Gregorius, blir VÄLDIGT höjd till skyarna så blir jag skeptisk och lägger den på is tills allt snack lugnat ner sig)
Senast redigerad av flutt 2010-02-05 kl. 18:38.
Citera
2010-02-05, 18:39
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Har du?

Nej, men det kommer nog. Har läst en bok av Bength Olsson hittills och tyckte om den, så jag skall ge denna "uppföljare" en chans.
Citera
2010-02-05, 18:53
Medlem
Trinnits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fellesh
Jag läser How to kill a Mockingbird just nu, väldigt bra bok!

Håller med, en mycket bra bok!
Rekommenderas till er som inte har läst den.
Citera
2010-02-05, 19:15
Medlem
Painted-Birds avatar
Jag håller på å läser "Gänget i tunnelbanan av Christiane F" för 3e gången, har kommit ungefär halvvägs, Christiane har precis blivit fysiskt beroende av heroin.
Citera
2010-02-05, 19:32
Medlem
flutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Painted-Bird
Jag håller på å läser "Gänget i tunnelbanan av Christiane F" för 3e gången, har kommit ungefär halvvägs, Christiane har precis blivit fysiskt beroende av heroin.

Ouch. Jag var tretton år när filmen kom, och det gjorde fysiskt ONT att se den, trots att jag egentligen inte var mogen nog att ta in allt. Passerade Bahnhof Zoo i somras, och tänkte just på Christiane F då.

...och "Heroes" förblir en av mina topp-tio-låtar-ever.
Citera
2010-02-05, 19:53
Medlem
Painted-Birds avatar
Citat:
Ouch. Jag var tretton år när filmen kom, och det gjorde fysiskt ONT att se den, trots att jag egentligen inte var mogen nog att ta in allt. Passerade Bahnhof Zoo i somras, och tänkte just på Christiane F då.

...och "Heroes" förblir en av mina topp-tio-låtar-ever.
Jag måste dock säga att jag tycker filmen suger riktigt hårt inte i närheten av boken alls... som vanligt.
Citera
2010-02-05, 20:02
Medlem
flutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Painted-Bird
Jag måste dock säga att jag tycker filmen suger riktigt hårt inte i närheten av boken alls... som vanligt.

Är det så? Har som sagt inte sett den sedan 1981
Citera
2010-02-05, 20:09
Medlem
TimGunns avatar
Jag läser Den Hemlige Kocken just nu av någon Mats-Eric Nilsson. Försöker iaf ta mig igenom den. Ämnet är intressant men ändå inte.
Citera
2010-02-05, 20:44
Medlem
Slapsticks avatar
Metro 2033... Inte precis "tung" läsning, men bokjäveln levererar. Råkade läsa 120 sidor igår kväll. Jag säger "råkade" för att jag hade tänkt läsa de 10-15 första sidorna i sängen innan det var dags att sova. Efter "några minuter" kollade jag på klockan och insåg att det hade gått ett par timmar och att jag hade läst en aning mer än planerat.

Boken känns lite som en tonårsroman, men det är ruskigt svårt att lägga ifrån sig den.
Citera
2010-02-05, 21:11
Medlem
ElakPistols avatar
Citat:
Inte än! Den står i "skattkistan" (mina 2,5 Billysar med olästa klenoder i sovrummet).

Har du?

(Jag blir tjurig ibland. Om en bok, likt Gregorius, blir VÄLDIGT höjd till skyarna så blir jag skeptisk och lägger den på is tills allt snack lugnat ner sig)
En sund tjurighet, jag gör likadant. Då minskar man risken för besvikelse om något blivit så höjt till skyarna att det är dömt att bli en besvikelse hur bra det än må vara. En bok behöver antingen läsas när den är varm från tryckeriet eller efter att den inte längre är intressant i allmänhetens ögon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in