2010-01-19, 16:10
  #2653
Medlem
25TaLifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Är det den där boken skriven av "du är så yeah yeah, wow, wow" snubben, Martin Svensson eller vad han heter?

Det är han som skrivit den ja, tydligen ska den vara till bredden fylld av påhopp och "avslöjanden" och fått okej omdömen!
Fan Rakii ska du byta avatar nu, jag blir alldeles förvirrad!
Citera
2010-01-19, 17:20
  #2654
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 25TaLife
Det är han som skrivit den ja, tydligen ska den vara till bredden fylld av påhopp och "avslöjanden" och fått okej omdömen!
Fan Rakii ska du byta avatar nu, jag blir alldeles förvirrad!

Okej, känner mig nog inte så manad till att läsa den tror jag.
Citera
2010-01-19, 17:21
  #2655
Medlem
Byfånes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shalashaska
Ska börja på Joris-Karl Huysmans' Mot strömmen.
Verkar onekligen vara intressant bok, då man känner igen sig i föraktet mot kulturen hehe, hur ter sig boken? bra?
Citera
2010-01-19, 17:39
  #2656
Medlem
25TaLifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Okej, känner mig nog inte så manad till att läsa den tror jag.

Nä, jag själv inte läst den men den tenderar dyka upp i Willys jävligt billiga bokhög vid kassan. Tio pix tror jag man fick hosta upp för den sist jag såg den
Citera
2010-01-19, 20:16
  #2657
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 25TaLife
Nä, jag själv inte läst den men den tenderar dyka upp i Willys jävligt billiga bokhög vid kassan. Tio pix tror jag man fick hosta upp för den sist jag såg den

Ja, det säger trots allt en hel del om kvalitén på den boken då.
Citera
2010-01-19, 22:12
  #2658
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Ja, det säger trots allt en hel del om kvalitén på den boken då.

Det gör det väl inte? Bara att förlaget kanske överskattat folks köpvilja och tryckt upp ett för stort lager.
Citera
2010-01-19, 22:33
  #2659
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Det gör det väl inte? Bara att förlaget kanske överskattat folks köpvilja och tryckt upp ett för stort lager.

Det kanske det inte gör, men jag väljer ändå att dra slutsatsen genom min magkänsla om att den inte lär tilltala mig.
Citera
2010-01-19, 22:48
  #2660
Medlem
flutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Det kanske det inte gör, men jag väljer ändå att dra slutsatsen genom min magkänsla om att den inte lär tilltala mig.

Jag gav den chansen, och blev positivt överraskad faktiskt. Herr Svensson visade spår av självinsikt och humor. Fast jag förstår att frk Dilba inte blev alldeles nöjd.

MEN - nu när jag har offentliggjort den oerhört omvälvande åsikten så ska jag överge Top Gear (repris, damn) och återvända till Dan Brown. Om den inte ar sig lite snart så är det historia. Livet är för kort för trista böcker!
Citera
2010-01-19, 22:51
  #2661
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flutt
Jag gav den chansen, och blev positivt överraskad faktiskt. Herr Svensson visade spår av självinsikt och humor. Fast jag förstår att frk Dilba inte blev alldeles nöjd.

MEN - nu när jag har offentliggjort den oerhört omvälvande åsikten så ska jag överge Top Gear (repris, damn) och återvända till Dan Brown. Om den inte ar sig lite snart så är det historia. Livet är för kort för trista böcker!

Jaså. Känns ändå som att mitt liv är för kort för att ägna för mycket tid och pengar på böcker som känns mer som en bristfällig lösning för att man inte har annat för sig. Just nu ligger det ordentligt mycket oläsa böcker hemma (första gången på länge), så...

Och du, The Lost Symbol var verkligen inte alls bra.
Citera
2010-01-20, 08:02
  #2662
Medlem
flutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Och du, The Lost Symbol var verkligen inte alls bra.

Greppade Boyes "Kallocain" istället. Omläsningsfavorit, nysläppt i pocket igen för de som inte hittat den på antikvariat. Me like.
Citera
2010-01-20, 10:04
  #2663
Medlem
Samwises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Jorå, på många sätt och vis. Känns väldigt känslovarm och kärleksfull i sin förklaring till popmusik och musik rent generellt, så en uppiffad version utav High Fidelity skulle man kunna säga att den är, för 2000-talet. Känns skönt också att kvinnorna återigen får en rätt stadig roll i denna typen av bok, då det oftast känns lite slarvigt med den portionen då det kommer till karlar och musikfetischism.

Såhär inne på femtio sidor ångrar jag inte alls att jag köpte den!

Har läst de mesta av mannen, dock funderar jag på vad som gör han så bra, förutom High Fidelity och Fallhöjd så är han tråkig och en medioker författare.
Citera
2010-01-20, 10:33
  #2664
Bannlyst
Senor nice av Howard Mark, handlar om olika historier fran da han var en av varldens storsta hasch smugglare. Finns 3 delar, mycket underhallande biografier
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in