2010-01-08, 04:18
Medlem
Weejays avatar
Har precis läst ut Markis de Sades "De 120 dagarna i Sodom" för andra gången; fantastisk bok må jag säga.

Samtidigt läser jag:
Sartre - Äcklet
Teratologen - Att hata allt mänskligt liv (snart utläst)
Herta Müller - Atemschaukel

och imorgon får jag hem lite Kafka och Nietzsche
Citera
2010-01-08, 18:40
Medlem
DonHarlees avatar
Jag har nyss läst Ljusets Son samt Evighetens tempel, de två första böckerna i en serie om Ramses av Christian Jacq. Jag tyckte de var riktigt intressanta! Ska sätta igång med den tredje snart. Tog dock ett litet uppehåll för att läsa Svinalängorna av Susanna Alakoski som handlar om hennes uppväxt och hur hennes finska föräldrars alkoholmissbruk. Har inte hunnit så långt ännu men den verkar bra!
Citera
2010-01-08, 20:04
Medlem
Rakiis avatar
Köpte Tills jag finner dig av John Irving idag mest för jag vill fortsätta läsa hans böcker efter jag slutförde Garp... igår. Tror att boken kan vara bra men hittills utav det jag läst känns det inte riktigt som jag kommit till rätta med elementen, känns ganska spretig i ärlighetens namn. Men kul att huvudpersonen Jack och hans mor reser runt i Norden efter jakten på fadern och den äkta maken. Bör jag poängtera att jag inte blir mera sugen på att skaffa en tatuering (eller två)?
Citera
2010-01-08, 21:21
Bannlyst
Har äntligen påbörjat män som hatar kvinnor-böckerna, lite lagom sent. Verkar ju lovande iaf.
Citera
2010-01-08, 21:25
Medlem
Eremitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Köpte Tills jag finner dig av John Irving idag mest för jag vill fortsätta läsa hans böcker efter jag slutförde Garp... igår. Tror att boken kan vara bra men hittills utav det jag läst känns det inte riktigt som jag kommit till rätta med elementen, känns ganska spretig i ärlighetens namn. Men kul att huvudpersonen Jack och hans mor reser runt i Norden efter jakten på fadern och den äkta maken. Bör jag poängtera att jag inte blir mera sugen på att skaffa en tatuering (eller två)?
Läs Hotell New Hampshire.
Citera
2010-01-08, 21:41
Medlem
Läste ut Bukowskis Postverket för en stund sedan. Helt fantastisk.

När jag går och lägger mig ska jag ta tag i Dostojevskijs Brott och straff. Det är således en spännande tid jag har framför mig.
Citera
2010-01-08, 21:42
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremiten
Läs Hotell New Hampshire.

Blir det tids nog då jag hade tänkt att beta av samtliga böcker av Irving.
Citera
2010-01-08, 21:43
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monachus
När jag går och lägger mig ska jag ta tag i Dostojevskijs Brott och straff. Det är således en spännande tid jag har framför mig.

Avundsjuk man blir av att läsa detta, du har en fin tid framför dig med den boken ska du veta! Önskar att man kunde få läsa om vissa böcker för första gången igen...
Citera
2010-01-08, 21:44
Medlem
Citat:
Avundsjuk man blir av att läsa detta, du har en fin tid framför dig med den boken ska du veta! Önskar att man kunde få läsa om vissa böcker för första gången igen...

Efter att ha läst mycket här förväntar jag mig mycket av den boken. Hoppas jag inte blir besviken bara.
Citera
2010-01-08, 22:00
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monachus
Efter att ha läst mycket här förväntar jag mig mycket av den boken. Hoppas jag inte blir besviken bara.

Tror jag inte att du alls kommer att bli! Raskolnikov är en karaktär att älska, såväl suputen Marmeladov.
Citera
2010-01-09, 01:08
Medlem
liselotte88s avatar
Citat:
Ja, eller jag har läst lite av den och fann att min kunskap om teologi och religiösa världsåskådningar ifrån grundskolan inte direkt fungerade för att betrakta innehållet som intressant. Fann boken mest för komplicerad för sitt eget bästa, ska man skriva en bok om ett ämne som detta behöver prosan inte vara på doktorsnivå.

Jag håller med. Jag tappade intresset rätt fort. Dessutom så känns Dawkins väldigt självgod. Jag har lite problem med folk som ser sina åsikter som absoluta, och dessutom talar i nedvärderande ton om folk som motsätter sig deras åsikter.
Citera
2010-01-09, 01:11
Bannlyst
About a Boy skriven av Nick Hornby
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här