2009-07-08, 00:11
Medlem
Socratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voine
Så då finns det redan preliminära bedömningar?

Om du menar ett preliminärt urvalsresultat: Nej.

Men om vi ska tro de datum vi sett tidigare i tråden så finns det preliminära resultat vid lunchtid imorgon.
Och om allt löper på som det ska så kan vi sökande se resultatet cirka ett dygn senare.
Citera
2009-07-08, 00:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Socrates
Om du menar ett preliminärt urvalsresultat: Nej.

Men om vi ska tro de datum vi sett tidigare i tråden så finns det preliminära resultat vid lunchtid imorgon.
Och om allt löper på som det ska så kan vi sökande se resultatet cirka ett dygn senare.

Om jag kommer in på mitt första val som jag nu ångrat, kommer mina andra val försvinna helt då? Kan jag inte ångra mig?
Citera
2009-07-08, 00:55
Medlem
nexss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olajuwon
Om jag kommer in på mitt första val som jag nu ångrat, kommer mina andra val försvinna helt då? Kan jag inte ångra mig?

Nej.. kommer du in på ditt prio 1 är det take it or leave it som gäller tyvärr Du får hoppas tvärtemot alla andra: att du inte kommer in!
Citera
2009-07-08, 01:41
Medlem
Censor Scipios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klump
Nu står det att urvalet förbereds/körs på studera.nu..
Det känns som när man väntade på julafton när man va liten..

Haha, måste hålla med! ^^

Man vet att man får något, men inte om det är det man allra mest vill ha.
Citera
2009-07-08, 04:31
Medlem
fredrocks avatar
"urval förbereds/körs"

så står det nu

edit: oj tvåa på den, sorry
Citera
2009-07-08, 04:45
Medlem
Snöblinds avatar
En annan fick ju tacka nej till sin lägenhet i Umeå pga att han sökt den några dagar för tidigt och lyckats "få" den innan antagningen gått igenom. Jippie.. Jaja, nu behandlas det i alla fall. Håller tummarna! Åtminstone hade mina komvuxbetyg registrerats nu, det har vart ett jävla ringande och postande hit och dit med dem, de goda herrarna och damerna på antagningen gillar att slarva bort papper och sedan skylla på Snöblind.
Citera
2009-07-08, 08:30
Medlem
fan skulle ta bort ett av mina sökta programm men går inte nu :-(
nu kommer jag säkert in på det
Citera
2009-07-08, 09:18
Medlem
Caratacuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kullebangmamma
fan skulle ta bort ett av mina sökta programm men går inte nu :-(
nu kommer jag säkert in på det

Känner samma sak, fy fabian om jag råkar hamna på mitt andraval juridik Hoppas verkligen att I ligger tillräckligt lågt, annars får jag hoppas att juridik är ännu högre så jag hamnar på slappisekonom...
Citera
2009-07-08, 09:52
Medlem
Om man läser på studera.nu så ser man

Citat:
Antagningsbeskeden till höstterminen publiceras på Dina sidor i mitten av juli.
... ...
I slutet av v. 29 kommer du ha möjlighet att skriva ut en kopia av ditt antagningsbesked från en pdf-fil.

Detta låter mer som datumet 15 Juli som fanns tidigare. Vad tror ni? Är detta för att ge högskolorna ordentligt med tid att gå över alla namn eller är det för att minska server-loaden dagen det släpps?

Kommer antagningsbesked 1 släppas för alla samtidigt eller kommer det släppas beroende på hur snabba högskolorna/VHS är på att granska den specifika personen?
Senast redigerad av smkz 2009-07-08 kl. 09:55.
Citera
2009-07-08, 09:57
Medlem
Socratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smkz
Om man läser på studera.nu så ser man

Detta låter mer som datumet 15 Juli som fanns tidigare. Vad tror ni? Är detta för att ge högskolorna ordentligt med tid att gå över alla namn eller är det för att minska server-loaden dagen det släpps?

Kommer antagningsbesked 1 släppas för alla samtidigt eller bara de som har tur med att det går snabbt för dem att granska betyg osv?

15 juli står där för att högskolorna och VHS ska ha lite marginal. Går de ut med ett spikat datum och urvalet sen blir försenat så lär de få miljarders med mail och telefonsamtal.

Alla kan se sina antagningsresultat samtidigt, däremot så portioneras mailen med uppmaningen om att logga in på studera.nu ut över ett par dagar.
Citera
2009-07-08, 10:24
Medlem
Censor Scipios avatar
Jag har sett början/mitten av juli, så i och med att urvalsprocessen startade igår är inte 9:e juli (dvs imorgon) ett omöjligt datum.
Citera
2009-07-08, 10:30
Medlem
Ad Astras avatar
Detta är tortyr. Hela min höst hänger på att jag kommer in på något av mina förstahandsval...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in