2009-07-11, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Voine
Fråga för Socrates "the one"!

Jo, därför du har reservplatsnr. Så du kan bli uppringd en bit in i terminen t om.

Gäller det även om jag då påbörjar kursen som jag är antagen på? Så jag liksom kan hoppa av den om dem ringer?

Du har räddat min stressiga, nerviga mage för en stund. Tusen tack för dina svar. Jag ska hålla tummarna för mig själv
Citera
2009-07-11, 23:04
Medlem
lompan_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 314
Jag har sökt socionom med inr. på äldre :P Vad har du sökt?

Aha ja det är mäktigt populärt det. Sökte och kom in på "Designprogrammet".
Citera
2009-07-11, 23:06
Medlem
Citat:
Du har räddat min stressiga, nerviga mage för en stund. Tusen tack för dina svar. Jag ska hålla tummarna för mig själv

Hoppas det löser sig för dig! Lycka till!

By the way, Varför just enbart i SU? Varför sökte du inte till andra universitet eller är det för att alla Stockholmare anser att livet utanför tullarna är inget liv?
Citera
2009-07-11, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lompan_

Är det på SU? Går det under konstfackulten?
Citera
2009-07-11, 23:07
Medlem
Citat:

Jotack.. någon fluga har jag hört. Pratade med en "syo" som sa att jätte många som söker det i dagsläget kommer på efter 2 minuter att det var nog inget för dem. Kul när man själv kämpar som attans för o komma in :P

Oh, design.. Roligt... Vad för design? haha :P
Citera
2009-07-11, 23:09
Medlem
Går det att få poäng för så kallad arbetslivserfarenhet alternativt avklarade högskolepoäng fortfarande? Hur går det till i såfall?

När jag gick på gymnasiet och sökte till universitet har jag för mig att man fick motsvarande 0.5 poäng mer i betyg eller på högskoleprovet eller liknande.

Sökte en ekonomikurs nu men kom tyvärr inte in (Reservplats 120 med ca 300 platser) då jag inte gjort högskoleprovet på många år. Får nog ta och göra det i höst om jag vill läsa någon kurs. Eftersom det gått inflation i bokstavsbetygen sen jag gick på gymnasiet har jag ingen chans att söka med enbart dem.
Citera
Medlem
Citat:
Hoppas det löser sig för dig! Lycka till!

By the way, Varför just enbart i SU? Varför sökte du inte till andra universitet eller är det för att alla Stockholmare anser att livet utanför tullarna är inget liv?

SU? Jag sökte MAH Och Lund :P
Citera
Medlem
lompan_s avatar
Citat:
Jotack.. någon fluga har jag hört. Pratade med en "syo" som sa att jätte många som söker det i dagsläget kommer på efter 2 minuter att det var nog inget för dem. Kul när man själv kämpar som attans för o komma in :P

Oh, design.. Roligt... Vad för design? haha :P

"Produktdesign" (allt från att designa bilar till möbler) skulle man väll kunna kalla det (Har fått denna fråga ett par gånger idag "irl")
Senast redigerad av lompan_ 2009-07-11 kl. 23:11.
Citera
2009-07-11, 23:10
Medlem
Citat:
Produktdesign

Grattis får jag väl säga då Lycklige jefel
Citera
2009-07-11, 23:11
Medlem
Citat:
SU? Jag sökte MAH Och Lund :P

MAH står för vadå?

ha ha fick för mig du sökte till Stockholm, är så trött och snurrig efter all jävla flyttstress!
Citera
2009-07-11, 23:12
Medlem
Citat:
MAH står för vadå?

ha ha fick för mig du sökte till Stockholm, är så trött och snurrig efter all jävla flyttstress!

Malmö högskola :P Nej för tusan.. Sthlm sätter jag inte min fot i om jag inte måste.. haha :P Flyttstress är det allra bästa
Citera
2009-07-11, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The-Festis
Går det att få poäng för så kallad arbetslivserfarenhet alternativt avklarade högskolepoäng fortfarande? Hur går det till i såfall?

När jag gick på gymnasiet och sökte till universitet har jag för mig att man fick motsvarande 0.5 poäng mer i betyg eller på högskoleprovet eller liknande.

Sökte en ekonomikurs nu men kom tyvärr inte in (Reservplats 120 med ca 300 platser) då jag inte gjort högskoleprovet på många år. Får nog ta och göra det i höst om jag vill läsa någon kurs. Eftersom det gått inflation i bokstavsbetygen sen jag gick på gymnasiet har jag ingen chans att söka med enbart dem.

Arbetslivserfarenhet räknas inte längre på det sätt som du menade. Högskolepoäng vet ja inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in