2009-07-08, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Censor Scipio
Jag har sett början/mitten av juli, så i och med att urvalsprocessen startade igår är inte 9:e juli (dvs imorgon) ett omöjligt datum.

Det är väl som jag fattat den slutliga kontrollen hos högskolorna och inget annat.
Citera
2009-07-08, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ad Astra
Detta är tortyr. Hela min höst hänger på att jag kommer in på något av mina förstahandsval...

hehe, hur många förstahandsval har du egentligen?
Citera
2009-07-08, 10:54
Medlem
Är det bara jag som håller på att dö nu? Jag har nämligen hört av en säker källa att antagningen skulle komma idag. Sen har dem ju sagt till många av er att den ska komma 9onde men jag har svårt för att tro att dem säger rätt datum till någon för då pallar kanske inte servrarna. Dessutom tror ja inte att det brukar stå urval förbereds/körs speciellt länge. Så jag väntar att den kommer idag absolut senast imorgon. Jag är dock sjukt trött på att trycka på f5 knappen nu och har typ slitit upp den först till 2 inatt sedan sen kl 7 imorse. Jag måste nämligen plocka en bostad direkt så det är därför ja måste sitta som en hök
Citera
2009-07-08, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av givduL
Är det bara jag som håller på att dö nu? Jag har nämligen hört av en säker källa att antagningen skulle komma idag. Sen har dem ju sagt till många av er att den ska komma 9onde men jag har svårt för att tro att dem säger rätt datum till någon för då pallar kanske inte servrarna. Dessutom tror ja inte att det brukar stå urval förbereds/körs speciellt länge. Så jag väntar att den kommer idag absolut senast imorgon. Jag är dock sjukt trött på att trycka på f5 knappen nu och har typ slitit upp den först till 2 inatt sedan sen kl 7 imorse. Jag måste nämligen plocka en bostad direkt så det är därför ja måste sitta som en hök

Det "officiella" datumet är ju att det mailas ut typ nästa vecka. Urval klart i dag -> kontroll i dag -> resultat i morgon -> mail efter att den ursprungliga boomen kollat.
Citera
2009-07-08, 11:03
Medlem
Jag upptäckte mig själv igårkväll... Alla här verkar jätte nervösa och förväntansfulla över huruvida dom kommer in eller ej. Personligen brukar jag bli nervös över saker som gör mig uppspelt.

Men jag känner mig inte ett dugg nervös eller liknande, betyder detta att jag egentligen inte bör studera?
Citera
2009-07-08, 11:04
Medlem
Ponera att jag inte kommer in på mitt förstaval men på mitt andraval. Jag är rätt säker på att jag i så fall skulle komma in på förstavalet i augusti när andra urvalet sker.

Måste jag i så fall chansa och tacka nej till mitt andraval för att ha en chans att komma in på förstavalet i andra urvalet?
Citera
2009-07-08, 11:07
Medlem
Snoopie: Nej, du kan tacka ja till båda. Kommer du in på ditt förstahandsval i 2:a urvalet stryks alla andra val då.
Citera
2009-07-08, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apansaban
Är inte så orolig då jag skulle kommit in med mina betyg alla föregående år, samt att antalet sökande till linjen minskat med dryga tredjedelen jmfr med 2008.

Lite OT men var bor ni och var ska ni/hade ni tänkt plugga då?

Jag sökte Maskiningenjör, Mekatronikingenjör, Tekniskt Basår och Civ. Ing. Maskinteknik.

Samtliga på Chalmers
Citera
2009-07-08, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nikeplektrum
Det "officiella" datumet är ju att det mailas ut typ nästa vecka. Urval klart i dag -> kontroll i dag -> resultat i morgon -> mail efter att den ursprungliga boomen kollat.

vad är det för en kontroll ni snackar om egentligen? resultatet av urvalet är ju resultatet liksom. Allas behörighet är kontrollerade innan urvalet ju.
Citera
2009-07-08, 11:22
Medlem
Detta finns att läsa på studera.nu's framsida:

Citat:
Ursprungligen postat av Studera.nu
Urval 1 pågår till höstterminen 2009

Just nu görs det första urvalet till höstterminen. Under tiden urval pågår kan du inte logga in på Dina sidor eller söka nya utbildningar. Antagningsbeskeden till höstterminen publiceras på Dina sidor under vecka 29. Om du har gjort en pappersanmälan får du ditt antagningsbesked per post.

I slutet av vecka 29 kommer du ha möjlighet att skriva ut en kopia av ditt antagningsbesked från en pdf-fil.

Betyder det att när urvalet faktiskt körs så kan man inte logga in? För vi kan alla fortfarande logga in. Kanske urvalet bara förbereds nu men körs inte?

Sen verkar det med 15:e juli stämma ganska bra med deras påstående att resultaten rubriceras ppå Dina Sidor vecka 29.. Jag tror inte vi ska hoppas för mycket på den 9:e men man vet väl aldrig.
Citera
2009-07-08, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av givduL
vad är det för en kontroll ni snackar om egentligen? resultatet av urvalet är ju resultatet liksom. Allas behörighet är kontrollerade innan urvalet ju.

Högskolorna får en chans att verifiera att antalet antagna m.m stämmer.
Citera
2009-07-08, 11:26
Medlem
Censor Scipios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av horpenis
Detta finns att läsa på studera.nu's framsida:

Betyder det att när urvalet faktiskt körs så kan man inte logga in? För vi kan alla fortfarande logga in. Kanske urvalet bara förbereds nu men körs inte?

Sen verkar det med 15:e juli stämma ganska bra med deras påstående att resultaten rubriceras ppå Dina Sidor vecka 29.. Jag tror inte vi ska hoppas för mycket på den 9:e men man vet väl aldrig.

Fast att de skriver så är ren taktik mot massorna. Om de skulle skriva "imorgon publiceras antagningsbeskedet" röjer de sin egen hemlighet. Studera.nu vill ju ha kontroll, så att inte servrarna kraschar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in