2009-06-20, 19:20
Medlem
Socratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elm0
Behöver lite hjälp, har helt glömt bort att skicka in betygen som ligger på mitt samlade betygsdokument som jag behöver för att komma in på min utbildning.

Ska man bara skicka in en kopia av betygsdokumentet eller behövs det även att man skickar med ett papper där det står att någon bevittnar och styrker att det är giltiga handlingar?

Gör det något att 18 juni har passerat?

Thanks,

Se till att få kopiorna vidimerade så som tj. skriver och skicka sen in handlingarna omedelbums.
Sent inkomna handlingar registreras i mån av tid.
Om du postar handlingarna redan i helgen så vågar jag sätta en dubbel-Daim på att de kommer hinna registreras och fylla sin funktion i urval 1.
Citera
2009-06-20, 19:58
Medlem
Elm0s avatar
Okay, tackar för svaren

Ska det skickas till

Antagningen, 833 82 Strömsund

eller (som min SYO på skolan sa):

Verket för högskoleservice

Box 24070

104 50 Stockholm
?
Citera
2009-06-20, 20:03
Medlem
Socratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elm0
Okay, tackar för svaren

Ska det skickas till

Antagningen, 833 82 Strömsund

eller (som min SYO på skolan sa):

Verket för högskoleservice

Box 24070

104 50 Stockholm
?

Antagningen
833 82 Strömsund

Edit: Och det bör fan en SYO veta!
Senast redigerad av Socrates 2009-06-20 kl. 20:05. Anledning: La till kommentar
Citera
2009-06-20, 20:56
Medlem
gaylord77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voine
Om det är du på den där avataren så är det väl bara att besöka Rektorn vid ett universitet och han lär nog se till att "lottningen" faller till din favör!

Själv är jag extremt osäker, någonstanns kommer jag in det tror jag nog men jag vet inte var. Det är med all sannolikhet lottningen som kommer avgör för min del!

haha, kanske får göra ett besök då

Hur funkar den här lottningen?? det handlar alltså bara om tur? om det står mellan två som har exakt samma betyg då eller? tex på högskoleprovet? eller kollar dom på gymnasiebetygen då?
Citera
2009-06-20, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gaylord77
haha, kanske får göra ett besök då

Hur funkar den här lottningen?? det handlar alltså bara om tur? om det står mellan två som har exakt samma betyg då eller? tex på högskoleprovet? eller kollar dom på gymnasiebetygen då?

Så som jag har förstått det så har man tagit bort könskvoteringarna osv, nu ska det enbart vara lottning när det handlar om samma betyg. Samt dom kollar inte på andra urvalsgrupper utan arbetar utifrån varje urvalsgrupp.
Så det är med andra ord en "vanlig" lottning vilket i sin tur betyder sjuk tur i spel, vilket jag inte har!
Citera
2009-06-20, 21:53
Medlem
gaylord77s avatar
Citat:
Så som jag har förstått det så har man tagit bort könskvoteringarna osv, nu ska det enbart vara lottning när det handlar om samma betyg. Samt dom kollar inte på andra urvalsgrupper utan arbetar utifrån varje urvalsgrupp.
Så det är med andra ord en "vanlig" lottning vilket i sin tur betyder sjuk tur i spel, vilket jag inte har!

ååååååh då är det bara att hoppas då... usch, önskar man kunde påverka nåt mer men det är bara att vänta och se.. har ingen plan B om ja inte kommer in. Vill verkligen plugga nu ju.
Citera
2009-06-20, 22:20
Medlem
Socratess avatar
Citat:

Det är upp till respektive lärosäte om man vill använda viktad lottning vid underrepresenterat kön.
Det behöver alltså inte vara antingen eller för hela antagningsomgången.
Citera
2009-06-20, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Socrates
Det är upp till respektive lärosäte om man vill använda viktad lottning vid underrepresenterat kön.
Det behöver alltså inte vara antingen eller för hela antagningsomgången.

Jaså? Fick för mig att hela aspekten med könsfrågan inte gäller längre efter diverse rättegångsutspel mot diverse lärosäten.
Citera
2009-06-20, 22:28
Medlem
Mr.Fredriks avatar
Är det någon som har skickat in utländska betyg? Hur lång tid tog det för er att få dessa "inlagda" på er meritlista?

Jag skickade in mina Australiensiska betyg för över 1 månad sedan, vidimerade och allt, och det borde ha hänt något nu tycker jag. Har mailat men ej fått svar.. Blir väl till att ringa nu men senast var det sjuka telefonköer..
Citera
2009-06-20, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Fredrik
Är det någon som har skickat in utländska betyg? Hur lång tid tog det för er att få dessa "inlagda" på er meritlista?

Jag skickade in mina Australiensiska betyg för över 1 månad sedan, vidimerade och allt, och det borde ha hänt något nu tycker jag. Har mailat men ej fått svar.. Blir väl till att ringa nu men senast var det sjuka telefonköer..

Står det inte på dina sidor att handlingar ät mottagna?
Citera
2009-06-20, 22:31
Medlem
Mr.Fredriks avatar
Citat:

Vart ser du det om de utländska betygen?
Citera
2009-06-20, 22:34
Medlem
Mr.Fredriks avatar
Citat:

Vad dum jag är;

Citat:
Handlingar mottagna: 2009-04-14
Handlingar mottagna: 2009-05-19

Problemet är nu att jag har skickat in flertal handlingar i olika omgångar pga. av missförstånd.. Får ringa och dubbelkolla så allt är som de ska vara..

Men om nu leker med tanken att betygen kom fran 2009-05-19 så borde de väl vara inlagda nu (2009-06-20).. 1 månad sen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in