2009-07-14, 21:15
Medlem
Jag har blivit antagen till ett två-årigt program till hösten men jag skulle vilja skjuta upp min studiestart till nästa år, hur går jag tillväga?
Citera
2009-07-14, 21:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av chokladkopp
Jag har blivit antagen till ett två-årigt program till hösten men jag skulle vilja skjuta upp min studiestart till nästa år, hur går jag tillväga?
Uppskov kan man bara få i nödfall, t.ex. dödsfall, militärtjänst och liknande tror jag. Om du kom in i år, kommer du väl in nästa år om du söker då?
Citera
2009-07-14, 21:46
Medlem
90 platser, 120 platser med inräknat överintag (+30 platser överintag alltså), ligger på reservplats 14/77 på HP-kvoten varav 38 platser på utbildningen är reserverad till HP-kvoten. Är reserv 52/159 på BG-kvoten varav 77 platser är reserverade till denna kvot, men hoppas inte komma in på den. Jag satsar på att komma in genom HP-kvoten.

Hur ser mina chanser ut?
Citera
2009-07-14, 23:46
Medlem
Jag har en liten fråga som jag hoppas någon har svar på. Det är nämligen så att jag har blivit antagen till en utbildning, men för närvarande läser på ett program på en annan skola.

Saken är den att jag har inte bestämt mig för om jag ska läsa vidare, eller hoppa på den "nya" utbildning jag blivit antagen till på en annan skola. Hur länge kan jag vänta med att avsäga mig endera. Kan jag gå första dagarna på nya utbildningen och sedan bestämma mig, eller stryks jag från min gamla utbildning när jag börjar på den nya?
Citera
2009-07-14, 23:52
Medlem
Zander_s avatar
I och med att jag hamnade som reserv på den utbildningen jag vill gå (och förmodligen inte blir antagen) vill jag söka enstaka kurser på det universitetet. När jag kollar lediga platser hittar jag endast på en enda kurs på 7,5 poäng jag kan tänka mig gå. Går det att söka kurser som det inte finns lediga platser just nu och hur stor är i så fall chansen att jag kommer in där?
Det är för övrigt civilekonom utbildningen i Örebro jag sökt.
Citera
2009-07-15, 10:35
Medlem
Socratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zander_
I och med att jag hamnade som reserv på den utbildningen jag vill gå (och förmodligen inte blir antagen) vill jag söka enstaka kurser på det universitetet. När jag kollar lediga platser hittar jag endast på en enda kurs på 7,5 poäng jag kan tänka mig gå. Går det att söka kurser som det inte finns lediga platser just nu och hur stor är i så fall chansen att jag kommer in där?
Det är för övrigt civilekonom utbildningen i Örebro jag sökt.

Finns det en Lägg-till knapp på studera.nu så går det fortfarande att anmäla sig.
Sen behöver ju det tyvärr inte innebära att det är troligt att man blir antagen.
Men går det att anmäla sig så kan man iaf hoppas, går det inte att anmäla sig så har man ju inte ens hoppet...
Citera
2009-07-15, 10:36
Medlem
Socratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olmo
Kan jag gå första dagarna på nya utbildningen och sedan bestämma mig, eller stryks jag från min gamla utbildning när jag börjar på den nya?

Det ska gå fint, de på den gamla utbildningen har ingen koll på vad du gör på ett annat lärosäte.
Citera
2009-07-15, 13:50
Medlem
Nu har jag fått detta svar:

Hejsan
Jag kan tyvärr bara se att du står på reservplats 7 i hp-gruppen med, Mvh ....

Jaha? Och sen då? Kan inte dem se om dem satt ner mig ytterligare en plats? För isåfall är det ju ganska kört då jag knappast typ tog en prtscr på min 6e plats.

Vad gör jag nu?
Citera
2009-07-15, 17:29
Medlem
forkarns avatar
Ahh, lyckades inte ta mig in på mitt förstaval

Hur tror ni att det ser ut som 18e reserv i HP kvoten(59e togs in totalt) på ekonomie kandidat på UU? Känns ganska kört.. Kommer däremot antagligen komma in på Civilekonom på SU efter nästa antagning. Ska man börja på SU eller ska man vänta ett år och söka in till Uppsala på nytt?
Citera
2009-07-15, 19:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av forkarn
Ahh, lyckades inte ta mig in på mitt förstaval

Hur tror ni att det ser ut som 18e reserv i HP kvoten(59e togs in totalt) på ekonomie kandidat på UU? Känns ganska kört.. Kommer däremot antagligen komma in på Civilekonom på SU efter nästa antagning. Ska man börja på SU eller ska man vänta ett år och söka in till Uppsala på nytt?

Det är kört för din del, tyvärr.
Citera
2009-07-15, 22:09
Medlem
Behöver hjälp!

Jag hamnade som 8:e reserv på juristprogrammet i Örebro.

28:e reserv på juristprogrammet i Umeå.

Örebro hade ett massivt överintag, umeå hade inget överintag om jag läste rätt. Någon som vet hur mina chanser ser ut?

1.3 på hp var vad jag sökte med.
Citera
2009-07-15, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lateque
Någon som vet hur mina chanser ser ut?

Det är kört för din del, tyvärr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto