2009-06-17, 12:32
Medlem
Socratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Äntligen har mina meriter kommit in (sköttes automatiskt via VHS). När är egentligen antagningsdatumet; någon som vet det lite mer specifikt än "mitten av juli" som det står nu?

VHS och lärosätena har förstås en mer detaljerad tidsplan än den vi kan se på studera.nu. Men för att det inte ska bli kaos bland alla sökande om publiceringen skjuts fram en dag så får vi inte veta mer detaljerat än "mitten av juli".
Citera
2009-06-17, 12:36
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socrates
VHS och lärosätena har förstås en mer detaljerad tidsplan än den vi kan se på studera.nu. Men för att det inte ska bli kaos bland alla sökande om publiceringen skjuts fram en dag så får vi inte veta mer detaljerat än "mitten av juli".
Kommer antagningsdatumet vara lika för alla utbildningar och lärosäten, eller kommer de att sprida ut det till flera olika dagar?
Citera
2009-06-17, 12:51
Medlem
Socratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Kommer antagningsdatumet vara lika för alla utbildningar och lärosäten, eller kommer de att sprida ut det till flera olika dagar?

Mailtutskicken sprids ut på ett par dagar.
Vet inte hur uppdelningen görs, om det är bokstavsordning, personnummer, anmälningsnummer eller något annat.
Tror dock inte det är vilken utbildning eller lärosäte man är antagen till som styr.

Dessutom så syns nog urvalsresultatet för alla på samma gång. Det är bara mailet med uppmaningen om att logga in och kolla på studera.nu som portioneras ut.
Så om en polare säger (eller om du läser i den här tråden!) att han/hon fått ett mail om att urvalet är klart så kan du också logga in utan att behöva vänta på en mailbekräftelse.
Citera
2009-06-17, 12:52
Medlem
Socratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrock
jag har nu försvunnit ur mina urvalsgrupper två gånger, min teori är att det beror på att mina meriter har uppdaterats och att jag automatiskt blir borttagen ur urvalsgruppen tills nån har sagt att det är ok. stämmer detta?

Det låter troligt.
Att en handläggare manuellt måste kolla upp något på din anmälan innan du kan se ditt meritvärde.
Citera
2009-06-17, 14:14
Medlem
kulkille123s avatar
om man skickat in betyg innan sista anmälningsdag, skickade förra onsdagen, så behöver man inte oroa sig för att de inte dykt upp än under mina meriter? kan tydligen ta några veckor för dem?
Citera
2009-06-17, 14:37
Medlem
fredrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulkille123
om man skickat in betyg innan sista anmälningsdag, skickade förra onsdagen, så behöver man inte oroa sig för att de inte dykt upp än under mina meriter? kan tydligen ta några veckor för dem?
jepp, förmodligen lugna puckar.
Citera
2009-06-17, 14:37
Medlem
Socratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulkille123

Det är fullt normalt.
Även om sista anmälningsdag faktiskt var i april.
Men jag utgår ifrån att du menar sista kompletteringsdag den 18 juni.

Dessutom har de som fått sena kontrollbesked fått datumet 23 juni som sista kompletteringsdag.
Citera
2009-06-17, 15:30
Medlem
Censor Scipios avatar
Om högskolan gör ett överintag till en viss utbildning, kommer då överintaget med redan i första urvalet?
Citera
2009-06-17, 15:35
Medlem
Caratacuss avatar
Ja, vad jag har hört så är det så!
Citera
2009-06-17, 15:39
Medlem
Det som står under MV i anmälan på BG raden är det mitt gymnasiebetyg eller är det det betyg som behövs för att komma in?

//Timmy
Citera
2009-06-17, 15:49
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Censor Scipio
Om högskolan gör ett överintag till en viss utbildning, kommer då överintaget med redan i första urvalet?

Beror det inte lite på när lärosätet i fråga beslutar sig för att göra ett överintag? Eller måste detta ske vid en viss tidspunkt? För i så fall bör det kunna komma i vilket urval som helst.

Citat:
Ursprungligen postat av timpalompa
Det som står under MV i anmälan på BG raden är det mitt gymnasiebetyg eller är det det betyg som behövs för att komma in?

//Timmy

Det är DITT meritvärde.
Citera
2009-06-17, 15:55
Medlem
Pulks avatar
MV - Handläggning pågår
*suck* Jag har ju redan platsgaranti, är det för att jag har en tenta som jag ska skriva i Augusti som det står så? Det är en Del 2 av en delkurs som ligger på 7.5p, är det så mycket att handlägga över? Jag var dessutom sjuk på provtillfället så jag har inte ens skrivit den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in