Citat:
Ursprungligen postat av Socrates
Jag är 100% säker på att du inte behöver kryssa i någon ruta.
Men om du känner dig osäker så kryssa i den, du lär ju inte bli petad från sökt utbildning för att du kryssat i en ruta för mycket.
Och så slipper du ligga vaken och fundera på om den där lallaren Socrates på Flashback ljugit för dig.
Pratade med SYV på min skola idag och hon sa prompt att vi ska kryssa i rutan där det står att vi ska komplettera med betyg från pågående studier senast 18/6, just för att "antagningen då vet att man går gymnasiet" << Huruvida den motiveringen var tillräcklig eller ej har jag ingen aning om, men SYV pratar alltid massa skit enligt min erfarenhet.
Hursomhelst verkar det vettigt att kryssa i rutan, just för att man säger att man ska komplettera betygen från pågående studier; alltså att skolan automatiskt skickar in betygen när jag tar studenten.
Jag studerar ju fortfarande fram tills den 3/6, och har inga betyg tills dess, och "jag" (läs: skolan) kompletterar ju min anmälan genom att skicka in mina betyg när jag tagit studenten den 3/6, alltså innan 18/6 som det står på kryssalternativet.
Kryssad ruta blev det iaf

Anledningen till att jag är så petig är just för att det hade varit riktigt surt att få sin anmälan struken eller att något annat händer pga. en så liten sak.. Ingenting förvånar mig idag säger jag bara, särskilt när jag tittar tillbaks på min gymnasieansökan :P
Tack iaf!