Sökande med resultat från högskoleprov(HP) Din reservplats i den här urvalsgruppen är: 1
Antalet sökande som har blivit antagna i den här urvalsgruppen är: 20
Har jag en chans eller?
Programmet jag kommit in på är väl inget toppenprogram med det har att göra med utveckling och internationella relationer.
14 reserv på ekonomprogrammet med tysk inriktning @HGU. Hur ser chanserna ut? Kan jag lägga ner hoppet och hoppa på den utbildningen jag kom in på eller är det värt väntan; har jag någon chans?
Sökande med resultat från högskoleprov(HP) Din reservplats i den här urvalsgruppen är: 1
Antalet sökande som har blivit antagna i den här urvalsgruppen är: 20
Har jag en chans eller?
Programmet jag kommit in på är väl inget toppenprogram med det har att göra med utveckling och internationella relationer.
Ja, det borde du. Det räcker t ex med att någon av de 20 antagna i gruppen kommer in på ett annat program de rankat högre i urval 2.
Yes! Kom in på det jag hade som nummer ett. IT-forensik och informationssäkerhet i Halmstad. Bara att börja leta efter bostad då det är lite över 50 mil dit.
Är reserv nummer 8 på kths program teknisk fysik i kvoten HP (där 49 personer antogs i år). Är jag 100 procent körd eller? (minns jag rätt i att de inte tar in fler efter första urvalet alls?)
Någon som vet när resultaten på statistik.uhr.se kommer upp? Blev struken från några program jag misstänker hade högre intagningspoäng än mitt förstaval..
Sökande med gymnasieexamen utan komplettering(BIEX)
Din reservplats i den här urvalsgruppen är: 98
Antalet sökande som har blivit antagna i den här urvalsgruppen är: 28
Fyfan. Då var det kört, då. Får man invänta HP och blicka framåt 1 år.