2016-04-01, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dundeeunited
Förlåt för dum fråga. Men har man större chans att komma in på det som man har förstaval på? Alltså att jag hamnar före i "kön" om jag har utbildningen på nummer 1 jämfört med nummer 5?
Nej.
Citera
2016-04-01, 13:19
Medlem
Vet inte riktigt om det här är rätt tråd men jag hittade ingen lämpligare... Jag har ett slutbetyg från gymnasiet sedan tidigare, men eftersom jag behövde läsa en kurs för att få behörighet till den utbildning jag ska söka på universitet så läste jag den på Komvux. Problemet är att jag nu, när jag sökt till utbildningen, så finns inte den kursen med i mitt betyg som är automatiskt uppladdat på Antagning.se. Det står att sådant ska lösas automatiskt men betyget finns som sagt inte där. Måste jag ladda upp något själv?
Citera
2016-04-01, 13:24
Medlem
ftFates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Partlow
Vet inte riktigt om det här är rätt tråd men jag hittade ingen lämpligare... Jag har ett slutbetyg från gymnasiet sedan tidigare, men eftersom jag behövde läsa en kurs för att få behörighet till den utbildning jag ska söka på universitet så läste jag den på Komvux. Problemet är att jag nu, när jag sökt till utbildningen, så finns inte den kursen med i mitt betyg som är automatiskt uppladdat på Antagning.se. Det står att sådant ska lösas automatiskt men betyget finns som sagt inte där. Måste jag ladda upp något själv?

Ring till komvux och be dom ge ut ett nytt slutbetyg åt dig, om du inte redan fått det dvs.
Citera
2016-04-01, 21:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av briska
En fråga!

Jag får upp detta under "Mina Meriter"

Citat:
För att vi ska se att du är behörig behöver du skicka in slutbetyg från gymnasiet eller motsvarande. Enbart samlat betygsdokument ger inte behörighet.

är det något som alla får upp eller? Jag har sökt till högskola tidigare via antagning.se och kommit in. Men blev lite orolig nu när detta dök upp.
Bumpar denna. Någon som kan kolla om ni har samma under "mina meriter" ?
Senast redigerad av briska 2016-04-01 kl. 21:52.
Citera
2016-04-01, 22:08
Medlem
ftFates avatar
Citat:
Bumpar denna. Någon som kan kolla om ni har samma under "mina meriter" ?

Vars ser du det? Jag hittar inget iaf.
Citera
2016-04-01, 22:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ftFate
Vars ser du det? Jag hittar inget iaf.
Mina meriter > Gymnasiala meriter

Sorry att jag var lite otydlig.
Citera
2016-04-01, 22:36
Medlem
ftFates avatar
Citat:
Mina meriter > Gymnasiala meriter

Sorry att jag var lite otydlig.

Ingen fara, och nej, står inget sådant för mig.
Citera
2016-04-01, 23:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ftFate
Ingen fara, och nej, står inget sådant för mig.
Ok tack.

Väldigt konstigt att jag får upp det då jag tidigare använt antagning.se när jag sökt högskoleutbildningar och kommit in utan problem. Har skickat iväg ett mail till dem nu iallafall.
Citera
2016-04-05, 17:25
Medlem
Stadsplanerares avatar
Hej,

Låt säga att jag skickar in en anmälan till höstterminen som ser ut så här:
  1. Fristående kurs (7,5 hp)
  2. Program 1 (30 hp för terminen)
  3. Program 2 (30 hp för terminen)
  4. Program 3 (30 hp för terminen)
    […]
Om jag nu kommer in på den fristående kursen, stryks jag då från de program jag har prioriterat lägre? Eller går regeln om att kunna bli antagen till max 45 hp före (så att jag t.ex. kommer in på både 1 och 2)?

Tack.
Citera
2016-04-05, 18:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stadsplanerare
Hej,

Låt säga att jag skickar in en anmälan till höstterminen som ser ut så här:
  1. Fristående kurs (7,5 hp)
  2. Program 1 (30 hp för terminen)
  3. Program 2 (30 hp för terminen)
  4. Program 3 (30 hp för terminen)
    […]
Om jag nu kommer in på den fristående kursen, stryks jag då från de program jag har prioriterat lägre? Eller går regeln om att kunna bli antagen till max 45 hp före (så att jag t.ex. kommer in på både 1 och 2)?

Tack.
Du kan som sagt bli antagen till max 45 hp. 7,5 hp + 30 hp = 45 hp eller lägre.
Citera
2016-04-06, 17:27
Avslutad
Hur lång tid brukar det ta för antagning.se att godkänna ett dokument jag själv laddat upp under mina meriter? Anmälan stänger snart och jag börjar bli lite nojig.
Citera
2016-04-06, 18:07
Medlem
GrovBenstommes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av basiclogic
Hur lång tid brukar det ta för antagning.se att godkänna ett dokument jag själv laddat upp under mina meriter? Anmälan stänger snart och jag börjar bli lite nojig.

Sista kompletteringdagen är 20 juni så det är nog lungt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in