2009-06-11, 12:24
Medlem
Socratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
Gjorde klart en prövning idag men dom sa att jag inte kan hämta ut betyget förrän på måndag, jag borde hinna skicka in dom tills den 18 juni ändå va? Jag menar, måndag-torsdag måste väl räcka för att det ska komma fram.

Den frågan bör du kanske ställa till Posten istället...

Men ja, det låter som rejält gott om tid.
Skicka rek om du är orolig.
Citera
2009-06-11, 14:16
Medlem
om jag kommer in på mitt 3-e alternativ på urval 1 och tackar jag. Får jag börja det då eller måste jag stå kvar i kön till alternativ 1 och 2?
Citera
2009-06-11, 14:33
Medlem
Socratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kullebangmamma
om jag kommer in på mitt 3-e alternativ på urval 1 och tackar jag. Får jag börja det då eller måste jag stå kvar i kön till alternativ 1 och 2?

Du måste inte stå som reserv till 1 + 2 inför urval 2.
Skit i att tacka Ja till dina reservplatser så får du ha kvar antagningen till alt 3.

Förstod jag din fråga rätt?
Citera
2009-06-11, 17:34
Medlem
ja precis så. tack :-)
Citera
2009-06-11, 18:45
Medlem
Murrvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socrates
Det går fint att maila.
Var bara noga med att beskriva ditt ärende, de som jobbar i deras Contact Center är inte alltid de vassaste knivarna...
Så, fick svar på mailen.. dom hade fått dom. Då slipper jag oroa mig över det i alla fall.
Citera
2009-06-11, 18:54
Medlem
fredrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Murrvin
Så, fick svar på mailen.. dom hade fått dom. Då slipper jag oroa mig över det i alla fall.
ja nu kan du börja nojja över om att de kommer att tappa bort dem
Citera
2009-06-11, 21:22
Medlem
Borgs avatar
Kan jag se hur många som är sökade till min utbildning ännu? Samt hur många som kommer antas? Var?
Citera
2009-06-11, 21:30
Medlem
vhs.se kolla statistik
Citera
2009-06-11, 21:31
Medlem
Borgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kullebangmamma
vhs.se kolla statistik

Jopp, hittade det, men den statistiken säger inget om hur många som kommer antas?
Citera
2009-06-11, 21:54
Medlem
alphaonees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aegzoor
Sådär, nu har man fått sitt slutbetyg. Jag har sökt till högskola och undrar vad jag behöver göra nu? Måste jag skicka in några betygsdokument eller får (vhs?) in dem automatiskt från betygsdatabasen?

Tacksam för svar/ Aegzoor

Har ett liknande bekymmer, får nu i dagarna mitt slutbetyg utfärdat från Vuxenutbildningen och därav måste jag alltså skicka det manuellt till VHS då denna utbildningsinstans inte finns med i VHS skoldatabas. Min fråga är måste något speciellt göras med betyget så som vidimering eller liknande? Ponera att jag skickar in det med rek.post på måndag.
Tacksam för svar
Citera
2009-06-11, 21:57
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Borg
Jopp, hittade det, men den statistiken säger inget om hur många som kommer antas?

Kolla antagningsstatistik från HT2008. De festa (i alla fall ingenjörsutbildningarna) har mer eller mindre samma antal platser till sina program, varje år. Dessutom sker även överintag, vilket också finns i statistiken.
Citera
2009-06-11, 22:22
Medlem
Socratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alphaonee
Har ett liknande bekymmer, får nu i dagarna mitt slutbetyg utfärdat från Vuxenutbildningen och därav måste jag alltså skicka det manuellt till VHS då denna utbildningsinstans inte finns med i VHS skoldatabas. Min fråga är måste något speciellt göras med betyget så som vidimering eller liknande? Ponera att jag skickar in det med rek.post på måndag.
Tacksam för svar

Från studera.nu

Ditt personnummer ska finnas på alla handlingar som du skickar in. Du ska skicka in kopior av dina handlingar och inte original. Kopiorna ska vara vidimerade av en person.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in