2012-07-12, 14:07
Medlem
Jahop då fick man äntligen reda på om man kom in eller inte. Lyckades komma in på mitt andrahandsval men självklart vill jag komma in på mitt förstahandsval. Kan jag vara antagen till en utbildning på 180hp men fortfarande tacka ja till reservplatsen på mitt försthandsval (som också är 180hp)?

På hemsidan står det att man maximalt kan tacka ja till 165hp, men tackar man i så fall ja till en termins heltidsstudier (30hp), och inte hela programmet?
Citera
2012-07-12, 14:09
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zuiq
Jahop då fick man äntligen reda på om man kom in eller inte. Lyckades komma in på mitt andrahandsval men självklart vill jag komma in på mitt förstahandsval. Kan jag vara antagen till en utbildning på 180hp men fortfarande tacka ja till reservplatsen på mitt försthandsval (som också är 180hp)?

På hemsidan står det att man maximalt kan tacka ja till 165hp, men tackar man i så fall ja till en termins heltidsstudier (30hp), och inte hela programmet?
Ja. Annars skulle jurister, ingenjörer och läkare etc. inte kunna tacka ja till sina val.
Citera
2012-07-12, 14:10
Medlem
4522s avatar
Hm, går det redan att se någon statistik på hur många som antagits till program och kurser? Råkade glömma att ändra om min ordning på valen så funderar på att tacka nej till min plats och söka om till den som låg under. Risky business.
Citera
2012-07-12, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zuiq

Trodde alla resultat skulle flöda ut samtidigt, fler som fått sitt resultat?
Citera
2012-07-12, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eXtremo
Ja. Annars skulle jurister, ingenjörer och läkare etc. inte kunna tacka ja till sina val.

Då är allt frid och fröjd, har goda förhoppningar om att bli antagen. Tack
Citera
2012-07-12, 14:22
Medlem
Hardeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elmiss
Jag är också reserv på allt och har också några sena anmälningar, men du har ju bättre reservplats än mig, jag har en på 110 och två på 40

Kanske det, men saken jag undrar är om jag står först i kön av alla reserver eller om jag står först i en kö för sena anmälningar, för isåfall så står jag först i den andra kön. (Vilket inte hjälper så mycket eftersom det då finns en kö framför mig)

Någon som har någon koll om detta är korrekt?

Tacksam för svar!
Citera
2012-07-12, 14:24
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardei
Kanske det, men saken jag undrar är om jag står först i kön av alla reserver eller om jag står först i en kö för sena anmälningar, för isåfall så står jag först i den andra kön. (Vilket inte hjälper så mycket eftersom det då finns en kö framför mig)

Någon som har någon koll om detta är korrekt?

Tacksam för svar!
SA är sist av de sista.
Citera
2012-07-12, 14:35
Medlem
lighten-ups avatar
Ett tips till alla er som inte fått era svar ännu; Testa att logga ut och in igen på antagning.se.

Det verkade fungera för mig

Citera
2012-07-12, 14:42
Medlem
RESERV
Du står på väntelista till den här utbildningen. Du kan alltså bara erbjudas en plats om det blir någon ledig.
Din reservplats är: 57
Din urvalsgrupp är: Sena anmälningar(SA)

Menas det att alla måste tacka nä, sen kommer vi reservpersoner in i bilden?
Citera
2012-07-12, 14:42
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Bojangles
RESERV
Du står på väntelista till den här utbildningen. Du kan alltså bara erbjudas en plats om det blir någon ledig.
Din reservplats är: 57
Din urvalsgrupp är: Sena anmälningar(SA)

Menas det att alla måste tacka nä, sen kommer vi reservpersoner in i bilden?
Ja, du har ju gjort en SA.
Citera
2012-07-12, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lighten-up
Ett tips till alla er som inte fått era svar ännu; Testa att logga ut och in igen på antagning.se.

Det verkade fungera för mig

samma sak funkade för mig
Citera
2012-07-12, 14:48
Medlem
Jag skickade in mina betyg en dag efter sista kompletteringsdagen och nu står samtliga utbildningar jag har sökt till hösten som:

"STRUKEN
Du kommer inte att erbjudas någon plats eller reservplats på den här utbildningen. Förklaring:
-Du saknar förkunskaperna som krävs."

Är det något fel på mitt slutbetyg eller är statusen struken för att betyget kom in försent? Jag har läst på komvux för att få ett slutbetyg men nu blev jag osäker på om något kanske saknas där?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in