2010-07-18, 20:10
Medlem
Oscizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sverigeskonsul
Idag kom den: http://www.dn.se/nyheter/sverige/toppbetyg-racker-inte-till-dromlinjen-1.1138608

Maria, 31 blev det, nästan Pernilla, 30 Annars stämde ju det mesta, rätt tidning och allt, jag är mkt imponerad över din förutspåelse Socrates!

Att det inte försöker få 2.0 på HP istället. Somliga tänker ju inte förens de gråter ut i tidningar.
Citera
2010-07-18, 21:03
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osciz
Att det inte försöker få 2.0 på HP istället. Somliga tänker ju inte förens de gråter ut i tidningar.
Framförallt är det underligt att det först nu kommer artiklar som behandlar ämnet, dessa regler har varit kända under en lång tid, är man en person som söker till program som läkarprogrammet bör man vara ytterst riven och motiverad, om man är det förstår jag inte hur man har missat dessa regler. Skall man protestera skall det givetvis göras så nära i tiden som möjligt efter ändringen, då är det större chans att det hinner ändras tills att man skall söka in.
Citera
2010-07-18, 21:57
Medlem
Levi.xps avatar
Hur fan funkar det nu... Tackade jag till 2st kurser för ca en vecka sedan. Idag i duschen fick jag ett hallelujahmoment där jag vet mitt kall i livet. Har skickat in en senanmälan till programmet. När vet jag om jag kommer in? Och vad händer med den som jag redan tackat ja till? Har ändrat prio till #1 till den nya programmet
Citera
2010-07-18, 22:21
Medlem
Socratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Levi.xp
Hur fan funkar det nu... Tackade jag till 2st kurser för ca en vecka sedan. Idag i duschen fick jag ett hallelujahmoment där jag vet mitt kall i livet. Har skickat in en senanmälan till programmet. När vet jag om jag kommer in? Och vad händer med den som jag redan tackat ja till? Har ändrat prio till #1 till den nya programmet

I bästa fall får du svar i urval 2 när det gäller din sena anmälan.
I värsta fall behandlas inte ens din sena anmälan.
Citera
2010-07-19, 12:10
Medlem
E30s avatar
Jag fick ett mail där det bla står:

"Du måste ha bekräftat din användaridentitet för att svara

För att svara på ditt antagningsbesked måste du ha bekräftat din användaridentitet. Det gör du genom att logga in och ange den PIN-kod som skickades till din folkbokföringsadress några dagar efter att du skapade kontot på studera.nu. Om du loggar in via din högskola behöver du inte bekräfta din användaridentitet för att kunna svara på antagningsbeskedet. "

Vad jag minns har jag gjort detta? Jag har ju även svarat på mitt antagningsbesked? Men vore ju tråkigt om man inte har gjort detta och missar det hela. Vart är det man ska fylla i pinkoden?
Citera
2010-07-19, 14:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Zozosweden
njaaa... ganska god chans då många ändrar sig när de kommit in på civilingenjör program pga att de "svårt".

Skulle nog gissa på att du har 45 % chans att komma in.

Okej, tack
Citera
2010-07-20, 02:39
Medlem
Finns det någon hemsida där man kan kolla vad det är för intagningspoäng på alla linjer?
Citera
2010-07-20, 03:56
Medlem
Zickan_s avatar
kan man se om det är några utbildningar som har platser kvar, och kan man söka till dom isf?
Citera
2010-07-20, 04:22
Medlem
Är det någon som vet vad LUMAS är för något? Under UG-MV (vilket jag inte heller vet vad det står för, antar dock att UG är urvalsgrupp) står det LUMAS-921. När man väl scrollar ner står det "LUMAS - Rangordning för masterprogram", men vad har det med urvalsgrupper att göra? Samt vad är detta för rangordningssystem? Går det att se hela listan någonstans och vad det baseras på?

/Nicke Nyfiken
Citera
2010-07-20, 04:34
Medlem
DrSheldonCoopers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonsor
Finns det någon hemsida där man kan kolla vad det är för intagningspoäng på alla linjer?

Skulle vilja veta samma sak jag med.
Typ nån sida där snittpoäng på intagande till varje enskilt program finns. Även listor över lägsta intagspoäng.
Måste väll finnas nån sådan sida?
Citera
2010-07-20, 06:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrSheldonCooper
Skulle vilja veta samma sak jag med.
Typ nån sida där snittpoäng på intagande till varje enskilt program finns. Även listor över lägsta intagspoäng.
Måste väll finnas nån sådan sida?

Snittpoäng nej, lägsta intagningspoäng ja.
På VHS finns det som vanligt... http://www.vhs.se/sv/Statistik1/
Citera
2010-07-20, 06:50
Medlem
Om jag har förstått det rätt kan man fortfarande vara med och konkurrera om platser till ett stryket program i Urval 2?

Jag börjar nämligen bli väldigt sugen på mitt andrahandsval. Men då måste jag ge upp platsen på förstahandsvalet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in