Citat:
Ursprungligen postat av xanan
Kul att jag hörde på radion att det hade läkt information på en flashback tråd. Synd att jag inte kunde surfa in och kolla mitt, får se imorgon klockan 13.
Antagningsbesked till högskolor har läckt
Publicerat: kl 14:55 , Nyheter P4 Jämtland Kommentera
Massor av antagningsbesked till högskolan har läckt ut i förväg. Via en länk till sajten antagning.se har det gått att i förtid få reda på om man kommit in på den utbildning man har sökt.
- Igår kom det ut en Flashback-tråd där sökarna fick tips om att de kunde komma åt och se sitt antagningbesked på antagning.se, säger Åke Lernefalk som är pressansvarig på Verket för högskoleservice till P3 Nyheter.
Runt hundra personer har hunnit se sitt antagningsbesked innan inloggningen stängdes ned.
- Det är ett tekniskt fel. Det som vi har gjort är att sen igår ska den här informationen finnas tillgänglig för våra kunder - lärosätena, högskolor och universitet - som ska kunna gå in och kontrollera de preliminära uppgifterna.
Om man nu har gått in och tittat kan det vara så att uppgifterna inte stämmer eftersom att det bara är preliminära uppgifter som ligger ute nu.
- I morgon klockan 13 är hemlighetsmakeriet över. Då är resultatet klart.
Har det här hänt tidigare?
- Det ska ha hänt för några år sen. Det var före min tid, på den tiden vi hade antagningarna på
Verkar vara bäst att vänta till imorgon innan man hurrar, även fast det troligen säger detta för lugna ner misstaget?