2010-05-03, 10:43
Medlem
Jag med, men jag kan inte hitta det intressanta. var kan man hitta statestik över alla kurser, med antagning osv för ST?
Citera
2010-05-03, 11:04
Medlem
Socratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pezzen
Jag tolkade bara frågan så att det var körningen, inte resultatet som man var intresserad av, men det är klart, man kanske inte ska svara på något som någon annan kan hitta i alla fall.

Såg nu att mitt svar kunde tolkas som otrevligt, det var inte alls mitt syfte.
Dina bidrag här i trådarna är mycket värdefulla för oss övriga.
Citera
2010-05-03, 11:04
Medlem
Socratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebbetheman
Jag med, men jag kan inte hitta det intressanta. var kan man hitta statestik över alla kurser, med antagning osv för ST?

Det läggs nog ut på vhs.se ganska snart.
Citera
2010-05-03, 11:32
Medlem
Jag kom också in på min kurs. Härligt med studiebidrag!
Citera
2010-05-03, 11:53
Medlem
Oscizs avatar
Woho jag blev också antagen. Ska läsa Business Intelligence
Citera
2010-05-03, 11:59
Medlem
Varnims avatar
Även jag kom in

Men hur gör vi nu med kåravgifter?

Då jag redan är med i en kår på mitt universitet är jag inte så sugen på att gå med i ytterligare två om det inte är nödvändigt. Vilken roll spelar det att kårobligatoriet försvinner 1 juli?
Citera
2010-05-03, 14:43
Medlem
tigertompas avatar
Hur vet ni att ni redan har kommit?

Jag trodde även så här även för några år sedan. Att det bara skriver vilken grupp och vad som krävs innebär inte att man har kommit in. Det första urvalet om man har kommit in eller inte får man i början av juni eller juli tror jag. Idag är det den 3e maj, så väntar lite med att ropa hej innan ni har kommit över gatan.

Trevlig dag.
Citera
2010-05-03, 14:51
Medlem
levodopas avatar
Mitt HP-resultat från senaste provet har inte kommit ännu. Ska söka till hösten. Behöver jag oroa mig?
Citera
2010-05-03, 14:58
Medlem
Apelsinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av levodopa
Mitt HP-resultat från senaste provet har inte kommit ännu. Ska söka till hösten. Behöver jag oroa mig?

Loggat in här? https://www.studera.nu/studera/4301.html

När brukar resultatet (från vårens HP) komma upp på ansökningarna man har till hösten 2010?
Citera
2010-05-03, 15:31
Medlem
levodopas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apelsinen
Loggat in här? https://www.studera.nu/studera/4301.html

När brukar resultatet (från vårens HP) komma upp på ansökningarna man har till hösten 2010?

Jo, och det finns där, poängen stämmer och allt. Men jag har inte fått resultatet i brevlådan och det finns inte under "meriter".

Förbryllar mig lite.

Resultatet ska komma upp 4 veckor efter provet ungefär. (https://www.studera.nu/studera/3587.html#h-Narfarjagredapamittresultat)
Senast redigerad av levodopa 2010-05-03 kl. 15:34.
Citera
2010-05-03, 16:01
Medlem
Snoppgandalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av levodopa
Jo, och det finns där, poängen stämmer och allt. Men jag har inte fått resultatet i brevlådan och det finns inte under "meriter".

Förbryllar mig lite.

Resultatet ska komma upp 4 veckor efter provet ungefär. (https://www.studera.nu/studera/3587.html#h-Narfarjagredapamittresultat)

Och än har det inte gått 4 veckor. Ditt högskoleprovsresultat kommer antagligen hem till dig under den här veckan, eftersom normeringen publicerades i fredags.
Citera
2010-05-03, 16:01
Medlem
Socratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigertompa
Hur vet ni att ni redan har kommit?

Jag trodde även så här även för några år sedan. Att det bara skriver vilken grupp och vad som krävs innebär inte att man har kommit in. Det första urvalet om man har kommit in eller inte får man i början av juni eller juli tror jag. Idag är det den 3e maj, så väntar lite med att ropa hej innan ni har kommit över gatan.

Trevlig dag.

Det gäller sommarterminen 2010, inte höstterminen.
Resultatet för höstterminen publiceras i juli, som du skriver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in