2010-07-16, 19:49
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realwille
Den här frågan har säkert redan ställts innan men jag provar att ställa den igen.

Om jag är reserv 15, och det är 10 antagna i UG. Betyder det att om 5 pers hoppar av så kommer jag in eller är det 15 personer som står i kö utöver dem som är antagna?

1
2
3
...
13
14
15 <- Du

Alla som står innan dig måste tacka nej till sin reservplats för att du skall få komma in, om ingen tackar nej som blev antagen. Räknar inte med eventuellt överintag. Tyvärr ser det ganska mörkt ut då bara tio personer antas i den grupp som du söker i.
Citera
2010-07-16, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eXtremo
1
2
3
...
13
14
15 <- Du

Alla som står innan dig måste tacka nej till sin reservplats för att du skall få komma in, om ingen tackar nej som blev antagen. Räknar inte med eventuellt överintag. Tyvärr ser det ganska mörkt ut då bara tio personer antas i den grupp som du söker i.

Sorry om jag är jobbig!

Fastighetsekonomi BII Res 6 Antagna i denna urvallsgrupp 8.

Hur ser det ut för mig?

Antagna Reserver
1 2 3 4 5 6 7 8 | 1 2 3 4 5 6 ??

Jag är alltså den 6:e under reserver? Vet inte om ja greppat detta än alltså.
Citera
2010-07-16, 21:37
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shawaje
Sorry om jag är jobbig!

Fastighetsekonomi BII Res 6 Antagna i denna urvallsgrupp 8.

Hur ser det ut för mig?

Antagna Reserver
1 2 3 4 5 6 7 8 | 1 2 3 4 5 6 ??

Jag är alltså den 6:e under reserver? Vet inte om ja greppat detta än alltså.

Japp, det innebär att du är den sjätte att bli antagen i urval två eller kallad om någon inte närvarar vid inskrivningen. I den grupp som du söker i (BII) tar lärosätet in åtta personer, två fler än din plats i reservkön. Det krävs alltså som du ser att en stor del tackar nej till sin reservplats eller inte närvarar vid uppropet.
Citera
2010-07-16, 22:10
Medlem
Citat:
1
2
3
...
13
14
15 <- Du

Det var det jag misstänkte. Nåväl, jag är nöjd med det jag kom in på ändå
Citera
2010-07-16, 22:40
Medlem
Jag upptäckte precis att man fortfarande kan lägga till nya utbildningar i sin anmälan. De behandlas dock som "sena anmälningar". Jag lade till en ny utbildning som jag blivit sugen på och undrar därför om en sen anmälan är likvärdig en som kom i tid, eller hur funkar det?
Citera
2010-07-16, 22:44
Medlem
Orzions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dumdidum
Jag upptäckte precis att man fortfarande kan lägga till nya utbildningar i sin anmälan. De behandlas dock som "sena anmälningar". Jag lade till en ny utbildning som jag blivit sugen på och undrar därför om en sen anmälan är likvärdig en som kom i tid, eller hur funkar det?

Det är den inte om utbildningen däremot har platser kvar tar de inte de som har anmält sig sent.
Citera
2010-07-17, 11:40
Medlem
Citat:
Japp, det innebär att du är den sjätte att bli antagen i urval två eller kallad om någon inte närvarar vid inskrivningen. I den grupp som du söker i (BII) tar lärosätet in åtta personer, två fler än din plats i reservkön. Det krävs alltså som du ser att en stor del tackar nej till sin reservplats eller inte närvarar vid uppropet.

Okej, då har jag alltså fattat rätt, tack =)

En annan fråga är om jag kan närvara på uppropet och hoppas på att dom till slut ropar upp mitt namn? Men betyder detta att jag blir av med min plats på en kurs som jag blivit antagen till i Örebro?
Citera
2010-07-17, 14:41
Medlem
Holger Meinss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shawaje
En annan fråga är om jag kan närvara på uppropet och hoppas på att dom till slut ropar upp mitt namn? Men betyder detta att jag blir av med min plats på en kurs som jag blivit antagen till i Örebro?
Troligtvis kommer det gå till så att du blir kallad efter starten om det är tillräckligt många som hoppar av.
Du kommer garanterat inte kunna gå på uppropet och gå före i reservkön.
Citera
2010-07-17, 17:29
Avslutad
Tja, jag har sökt ämnet Farkostteknik på KTH och ligger som 21 reserv. På skolans hemsida står det att de tar in 90 pers, men på VHS statistik står det att de antog 130 pers, dvs 40 pers överintag.

Iår är det 60 pers överintag(150 tot), finns det då en chans att jag kommer in? (21 reserv)
Senast redigerad av Darklight 2010-07-17 kl. 17:34.
Citera
2010-07-18, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darklight
Tja, jag har sökt ämnet Farkostteknik på KTH och ligger som 21 reserv. På skolans hemsida står det att de tar in 90 pers, men på VHS statistik står det att de antog 130 pers, dvs 40 pers överintag.

Iår är det 60 pers överintag(150 tot), finns det då en chans att jag kommer in? (21 reserv)

njaaa... ganska god chans då många ändrar sig när de kommit in på civilingenjör program pga att de "svårt".

Skulle nog gissa på att du har 45 % chans att komma in.
Citera
2010-07-18, 18:13
Medlem
Hur stor är min chans?

Programmen är politik samhällsutvecklingen antagen Luleå

Umeå sociologi reserv 12 3 st

Skövde Socialpsykologiskt program res 65 10 st

Örebro mitt första val jurist 272 reserv 23 i urvalsgruppen

Vilket bör man ta om man vill få jobb sen, samt hur stor är min chans på mina reservplatser
Citera
2010-07-18, 18:23
Medlem
Socratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sverigeskonsul
Idag kom den: http://www.dn.se/nyheter/sverige/top...njen-1.1138608

Maria, 31 blev det, nästan Pernilla, 30 Annars stämde ju det mesta, rätt tidning och allt, jag är mkt imponerad över din förutspåelse Socrates!

Ha Ha, har varit bortrest ett tag och hade missat den där.
Iofs behövde man inte vara synsk för att förutspå det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in