2010-07-12, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pavarotti
Jag kom in på mitt andrahandsval och blev reserv på mitt förstahandsval.

Vill plugga på mitt andrahandsval, kommer jag förlora platsen (2a handsvalet) om jag tackar nej till reservplatsen (1a handsvalet)?
Jag frågade detta förut och det ska inte vara några problem. Så jag gick in och svarade:
1a valet (reserv): nej
2a valet (antagen): ja

Det som händer nu är att jag är 100% att det blir just det jag är antagen på.
Citera
2010-07-12, 16:16
Medlem
0,09 i betyg från att bli antagen till civing datateknik på LiU det är bara för grymt!
Citera
2010-07-12, 16:16
Medlem
Pavarottis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skattefifflarn
Jag frågade detta förut och det ska inte vara några problem. Så jag gick in och svarade:
1a valet (reserv): nej
2a valet (antagen): ja

Det som händer nu är att jag är 100% att det blir just det jag är antagen på.
Perfekt! Jag valde som en idiot i våras och ville alltid gå på 2a handsvalet, så det blev en trevlig överaskning
Citera
2010-07-12, 16:22
Medlem
mcnuggets avatar
Någon mer antagen till civilingenjör i teknisk design i Sundsvall? eller bara Mittuniversitetet i sig?
Citera
2010-07-12, 16:27
Medlem
Ponsardins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LpE
0,09 i betyg från att bli antagen till civing datateknik på LiU det är bara för grymt!
Reserv?
Citera
2010-07-12, 16:32
Medlem
nobles avatar
Bah, gick at helvete for mig - kanske kommer in pa Jurist i Orebro men thats it. Kanner mig inte sa sugen pa Orebro heller for den delen.

Har kommit in pa FEK B i Uppsala (har last FEK A) tidigare men vet inte riktigt vad jag kan gora med det. Kan val iofs ta ut en Fil. Kand i typ Foretagsekonomi? Helvete vad besviken man blir, riktigt slag i magen. Vad fan ska man gora med 1,3 (3 ganger har jag fatt det nu) pa HP och inget Matte C betyg? Vill iofs verkligen inte lasa statistik och sadan Ekonomi sa behover ju inte Matte C.
Citera
2010-07-12, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ponsardin
Reserv?

Yes, tredje reserv, hoppas på att komma in i urval 2
Citera
2010-07-12, 16:51
Medlem
Kan man komma någonstanns med att överklaga på att man inte fått en plats för det har "dragits lott" mellan mig och en till som hade samma HPkvot som jag och jag fick nitlotten?

Eller är det bara slöseri med energi
Citera
2010-07-12, 16:55
Bannlyst
HJÄLP!

Vad betyder Urval?
Om jag har Res 18 tex. Kan man här läsa hur stor chansen är att man kommer in på den kursen?

Vad betyder Ant i UG?

Om man är reserv måste man då gå till första lektion för att få veta om man kommer in eller inte? Har varit med om det en gång, dom läser namn på en lista. Är det alltid så med alla kurser? Varför är det så? Varför kan dom inte meddela via studera.nu en tid innan?

Jag tycker inte om att det är så kort tid mellan antagningsbesked och att skolan startar. Då är det ju i princip omöjligt att planera en flytt till ny stad om så behövs.
Jag har sökt till två olika universitet i olika städer. Kan jag tacka ja till båda universitet? Eller blir dom sura då för att man kanske inte dyker upp till den skolan man till slut inte valde. Eller kontaktar dom reserver då?

Fan vad krångligt det är att söka till universitet!
Citera
2010-07-12, 16:56
Avslutad
Har en fråga, jag sökte till ett antal olika alternativ, blev Antagen på mitt första prioriterade val vilket är bra men alla andra val blev strukna på grund av detta.

I detta fallet gör det inget då jag vill in på förstavalet, men inför framtiden, blir det alltid så att de andra prioriterade valen blir strukna och att möjligheten att välja dessa försvinner om man kommer in på första prioriteten?
Citera
2010-07-12, 17:01
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av musicholic
Kan man komma någonstanns med att överklaga på att man inte fått en plats för det har "dragits lott" mellan mig och en till som hade samma HPkvot som jag och jag fick nitlotten?

Eller är det bara slöseri med energi
Hur menar du? Om det skulle fungera skulle jag lätt göra det, har fan plats nummer 88, ser att vissa ligger på reserv 25, mkt troligare att de kommer in.
Citera
2010-07-12, 17:09
Medlem
29:e reserv på arkitektur och teknik på chalmers Det ska nog mycket till för att komma in som reserv eller? Hur långt in på terminen tar de in reserver?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in