Såg inte den här tråden i eftermiddags, givetvis hör min situation hemma här och inte i "att börja på högskola"-tråden, så jag postar det här också.
Jag började på ett program förra hösten men tyvärr hände det lite tråkigheter i min familj och jag "struntade" i slutet av terminen och ansökte om studieuppehåll inför våren. Min originaltanke var att bara läsa upp de återstående kurserna (på första terminen) samtidigt som jag läste andra terminen. Dock har jag kommit fram till att jag ansökt på fel sätt nu

(man skulle tydligen inte bara söka in till programmet man tagit studieuppehåll ifrån? utan ansöka efter en specifik kurs, från vad jag blev tillsagd, stämmer ens detta?) och jag har alltså sökt in till samma program från början igen.
Detta gör mig inte så mycket alls faktiskt, då jag endast gick drygt 15-20p. Det jag egentligen undrar är om jag FÅR börja på programmet eller om min plats helt enkelt kommer strykas? (Då jag tekniskt sett fortfarande går där men har studieuppehåll?)
---
Har självklart mailat detta till programkoordinatorn, tänkte att jag kanske får snabbare svar här då det är helg nu dock.