2010-06-03, 00:46
Medlem
ESS-Lunds avatar
Lite humor på BI i min läkaransökan... Så går det när man sitter på café i gymnasiet...

Högskolepoäng totalt: 318.0
Examina: Civilingenjörsexamen
BI 14,55
HP 2,00

Skönt att allt är inne iaf, tack för påminnelsen om att man skulle kontrollera det.
Citera
2010-06-03, 14:21
Medlem
JPlins avatar
Hur lång tid tar det för VHS att registrera en kompletering? någon som skickat och redan fårr kompleteringen regisrerad. I mitt fall är det kompletering från komvux?
Citera
2010-06-13, 19:26
Medlem
hur fan kom alla mina ubildningar upp i ett MV på 15? när de var cirka 10-11?
Citera
2010-06-13, 19:47
Medlem
Jans0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ec91
hur fan kom alla mina ubildningar upp i ett MV på 15? när de var cirka 10-11?

Under MV på din ansökan är det dina egna meritvärderingar som står, och alltså inte ansökningsmedelvärdet.
Citera
2010-06-13, 19:57
Medlem
eXtremos avatar
Om man inte blir antagen i U1 eller U2 men i stället hamnar som reserv, har jag förstått det rätt att man skall närvara vid uppropet för att få en eventuell reservplats? Detta leder givetvis till komplikationer då man inte kan skaffa en bostad innan man har antagningsbeskedet samt att man (eventuellt) missar nollningen då man inte är inskriven på utbildningen.

Men man skall närvara för att vara på den säkra sidan?
Citera
2010-06-13, 20:11
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ESS-Lund
Lite humor på BI i min läkaransökan... Så går det när man sitter på café i gymnasiet...

Högskolepoäng totalt: 318.0
Examina: Civilingenjörsexamen
BI 14,55
HP 2,00

Skönt att allt är inne iaf, tack för påminnelsen om att man skulle kontrollera det.

Helvetes, hur fan orkar du läsa till läkare och samtidigt ha en civilingenjörsexamen?
Citera
2010-06-13, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eXtremo
Om man inte blir antagen i U1 eller U2 men i stället hamnar som reserv, har jag förstått det rätt att man skall närvara vid uppropet för att få en eventuell reservplats? Detta leder givetvis till komplikationer då man inte kan skaffa en bostad innan man har antagningsbeskedet samt att man (eventuellt) missar nollningen då man inte är inskriven på utbildningen.

Men man skall närvara för att vara på den säkra sidan?
Generellt sett nej, du behöver inte närvara vid uppropet för att bevaka din reservplats. Om det är så ska du meddelas det när du får ditt besked
Citera
2010-06-13, 20:28
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pezzen
Generellt sett nej, du behöver inte närvara vid uppropet för att bevaka din reservplats. Om det är så ska du meddelas det när du får ditt besked
Ok, har för mig att jag läste om att man kunde "fula" sig till en plats genom att vara där på uppropet,detta gällde då Lund. Om någon person som "skulle" gå på programmet inte var där kunde man själv bli antagen om man var på plats. Vet du hur det går till med bostäder osv. om man är reserv? Bostäder samt när man får veta om man blir antagen eller inte är det som oroar mig. Det är inte så roligt att få besked dagen innan kursstart att man gled in på en reservplats då man inte hunnit fixa bostad, möbler, mat, litteratur osv.
Citera
2010-06-14, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eXtremo
Ok, har för mig att jag läste om att man kunde "fula" sig till en plats genom att vara där på uppropet,detta gällde då Lund. Om någon person som "skulle" gå på programmet inte var där kunde man själv bli antagen om man var på plats. Vet du hur det går till med bostäder osv. om man är reserv? Bostäder samt när man får veta om man blir antagen eller inte är det som oroar mig. Det är inte så roligt att få besked dagen innan kursstart att man gled in på en reservplats då man inte hunnit fixa bostad, möbler, mat, litteratur osv.
Teoretiskt är det ganska uppenbart att det fungerar, eftersom så många har erfarehet av att det fungerar så, dock är man ute på hal is rent juridiskt.

Vad gäller restplatser och bostad har jag tyvärr inget bra svar att ge.
Citera
2010-06-14, 01:42
Medlem
Jag har gått ut gymnasiet för två veckor sedan. Vet någon när alla betyg vissas på mitt studera konto?
Citera
2010-06-14, 20:08
Medlem
tclaessons avatar
Hallå!

Fick ett mail nyss från studera om att jag skulle kontrollera mina meriter, vilket jag således också gjorde. Har gått ett basår nu och alla kurser ligger godkända och klara under meriter på studera.nu, utom en! På en utav kurserna finns inte labbarna med, utan bara tentorna. Jag har kontrollerat att skolan registrerat att mina labbar är godkända, så det verkar inte vara där problemet ligger. Någon annan som råkat ut för samma problem? Behöver jag oroa mig eller kommer allt att ordna sig automatiskt?

Har skickat ett mail till studera, men har en känsla av att de kan ta god tid på sig att svara.
Citera
2010-06-14, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theconqueror
Jag har gått ut gymnasiet för två veckor sedan. Vet någon när alla betyg vissas på mitt studera konto?

Mitt har kommit upp, tror det var igår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in