2011-10-15, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rauger
Det står ju på länken du skickade till mig?

http://allastudier.se/studiefakta/27-l%C3%A4sa-upp-och-in-betyg/

Nej, det står " I praktiken kommer det att gynna sökande som har bra betyg direkt från gymnasiet utan att ha kompletterat på komvux." Det jag undrar är på vilket sätt det kan missgynna mig att även hamna i kompletteringsgruppen. Bra betyg från gymnasiet anser jag mig redan ha.
Citera
2011-10-16, 16:37
Medlem
Tillflyktens avatar
Jävlar vad dålig den nya sidan är jämfört med studera.nu.
Varför förändringen?
Citera
2011-10-16, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tillflykten
Jävlar vad dålig den nya sidan är jämfört med studera.nu.
Varför förändringen?

Bra fråga (som jag inte kommer att kunna besvara), men jag kan inte annat än hålla med. Sökningarna fungerar inte, resultat som är totalt irrelevanta dyker upp och det går inte att göra stora sökningar (med över 100 träffar). Sämst!!

edit: En fundering angående detta (saxat från antagning.se)
"Som svensk medborgare behöver du inte betala någon anmälningsavgift. Det behöver inte heller du som är medborgare i ett nordiskt land, Schweiz eller i något av de länder som ingår i EU/EES.

Däremot måste du skicka in papper som visar att du är medborgare i något av de här länderna. Senast 31 oktober ska det ha kommit in till VHS antagningsservice."

Jag antar att det bara är formuleringen som är dålig, inte sjutton behöver väl jag skicka in papper på att jag är svensk medborgare?
Senast redigerad av pepparmix 2011-10-16 kl. 18:47.
Citera
2011-10-16, 20:13
Medlem
Om man läst klart 15 hp av en 30 hp kurs, kan man då anmäla sig och läsa den från början på en annan skola?
Citera
2011-10-16, 20:28
Medlem
Socratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pepparmix
Bra fråga (som jag inte kommer att kunna besvara), men jag kan inte annat än hålla med. Sökningarna fungerar inte, resultat som är totalt irrelevanta dyker upp och det går inte att göra stora sökningar (med över 100 träffar). Sämst!!

edit: En fundering angående detta (saxat från antagning.se)
"Som svensk medborgare behöver du inte betala någon anmälningsavgift. Det behöver inte heller du som är medborgare i ett nordiskt land, Schweiz eller i något av de länder som ingår i EU/EES.

Däremot måste du skicka in papper som visar att du är medborgare i något av de här länderna. Senast 31 oktober ska det ha kommit in till VHS antagningsservice."

Jag antar att det bara är formuleringen som är dålig, inte sjutton behöver väl jag skicka in papper på att jag är svensk medborgare?

Nej, det behöver du inte så länge du är skriven i Sverige.
Har du flyttat utomlands behöver du som svensk medborgare styrka avgiftsfrihet.
Citera
2011-10-20, 09:38
Medlem
raugers avatar
Så här står det under mina anmälningar

Citat:
SÄRSKILD BEHÖRIGHET SAKNAS
Du har inte rätt förkunskaper för den här utbildningen.
Obehörighetsinformation

Grundläggande obehörig - Godkänd förutbildning saknas
Matmatik C, Fysik A samt Kemi A

Visst är det så att jag har fram till 1 december på mig att komplettera dessa?
Citera
2011-10-20, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rauger
Så här står det under mina anmälningar

Visst är det så att jag har fram till 1 december på mig att komplettera dessa?

Det är riktigt, för mer information, se:
https://www.antagning.se/sv/Hur-du-anmaler-dig-och-haller-koll/Viktiga-datum/
Citera
2011-11-26, 16:52
Medlem
Hur lång tid tar de för att få sitt betyg registrerat? Ankom till dem torsdag förra veckan.
Citera
2011-11-26, 17:12
Medlem
wally.lambs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mylph
Hur lång tid tar de för att få sitt betyg registrerat? Ankom till dem torsdag förra veckan.

För mig tog det tre eller fyra arbetsdagar.
Citera
2011-11-26, 18:09
Medlem
raugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mylph
Exakt 1 vecka för mig
Citera
2011-11-28, 15:23
Medlem
Nu är det inne.

Jag har det betyget i mitt slutbetg, har dock kompletterat det.

Nu står mina slutbetyg på rad, och under dessa "Enstaka betyg" och sedan kurs+betyg. Jag trodde mitt nya betyg ersatte det i mitt slutbetyg, eller ska det stå enskilt?
Citera
2011-11-28, 17:11
Medlem
Om jag skickar in mitt kompletterande betyg till dom från Stockholm till VHS antagningsservice imorgon, är det för sent?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in