2009-04-16, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klimaxx
Så långt tänkte inte jag, och kastade en snabb blick på klockan när jag läste detta, och ser att den blivit 00:00 .

Får väl hoppas att tidningarna inte missuppfattat den där VHS-kvinnan nu... Men det skulle ju bli en sådant ramaskri om man inte fick en extra chans. Jag kommer iaf ringa någon media och gråta ut

I mitt tycke bör det förlängas om servern ligger nere fem minuter.

Om du loggar in på studera så kan du se att det fortfarande går att göra ändringar i sin anmälan. Antagningen är inte nestängd än.
Citera
2009-04-16, 00:16
Medlem
Otroligs avatar
Värt att veta är att man kan sortera om sina val efter anmälningstiden har gått ut, om jag nu inte har missförstått det.
Citera
2009-04-16, 00:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Värt att veta är att man kan sortera om sina val efter anmälningstiden har gått ut, om jag nu inte har missförstått det.

Du kan ta bort val och på det sättet ändra rangordningen. Om jag nu inte har missförstått vår snurriga syo.
Citera
2009-04-16, 00:44
Medlem
Nuså!

Din anmälan till Höstterminen 2009 har mottagits

Gonatt!
Citera
2009-04-16, 08:12
Medlem
Socratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scouse
En fråga om att läsa mer än 100%. Jag vill till hösten läsa ett program på 100% kombinerat med två småkurser i Engelska a 7,5p. Totalt dvs 30p.+15p. = 45p. = 150% studietakt. Min ansökan ser i nuläget ut som följer:

1. Data - o systemvetenskap. 100%
2. FEK A. 100% (Jag promenerar in på mitt förstaval men ifall den inte skulle ges av nån Force majeure-anledning.)
3. Engelska A 100 % (Se ovan. Det säkra före det osäkra)
4. Praktisk engelska: grundläggande grammatik 7,5 p. 25% (kvartsfart).
4. Praktisk engelska: kultur och samhälle 7,5 p. 25% (kvartsfart).

Det jag vill här är alltså att komma in på Alternativ 1+4+5, där 2+3 stryks eftersom att jag redan är antagen till en helfartsutbildning nämligen alt.1. Och det jag nu undrar är om det är så studera.nu och VHS kommer att tolka min anmälan, så att jag läser just dessa kurser till hösten, eller ska jag rangordna dem på något annat vis för att uppnå detta?

Allt ovanstående förutsätter givetvis att jag har meriter för att komma in på satliga nämnda kurser, vilket jag har.

Mycket tacksam för hjälp eftersom att Uppsala Uni. tfn-linje stängde 14.30 idag och VHS dito 16.00. Mycket lustigt en dag som denna men så är det.

mvh.
Scouse

Helt korrekt rangordnat!

Under förutsättning att kurs 2+3 är kurser om 30 hp, men det utgår jag ifrån.
Citera
2009-04-16, 08:34
Medlem
Någon som är lite mer säker ifall man kan tabort/sortera om sina val efter anmälningstiden har gått ut?
Citera
2009-04-16, 08:40
Medlem
Socratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IsaaaK
Någon som är lite mer säker ifall man kan tabort/sortera om sina val efter anmälningstiden har gått ut?

Sortera om får du inte göra.

Ta bort alternativ kunde man göra de första terminerna studera.nu användes, men jag tror inte du kan det längre.

Logga in och testa efter kl 12...
Citera
2009-04-16, 09:24
Medlem
Gjorde en anmälan för några dagar sen men mina högskoleprov visas inte under meriter. Det prov jag tog 2008 borde väl visas?
Citera
2009-04-16, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Socrates
Sortera om får du inte göra.

Ta bort alternativ kunde man göra de första terminerna studera.nu användes, men jag tror inte du kan det längre.

Logga in och testa efter kl 12...

Varför inte? Jag kan ta bort enskilda utbildningsalternativ på min sommarkursanmälan.
Citera
2009-04-16, 10:19
Medlem
Socratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoMama
Varför inte? Jag kan ta bort enskilda utbildningsalternativ på min sommarkursanmälan.

Då så, då hade jag fel. Skrev ju att jag var osäker.

Men då är det olika i olika antagningsomgångar. I Masterantagningen till H09 kan man inte ta bort alternativ.
Citera
2009-04-16, 10:38
Medlem
Har två frågor:

1. Om jag i första hand har sökt ett 180 poängs program som jag kommer in på. Sedan har jag dessutom sökt 4-5 andra liknande program ifall jag inte skulle komma in på mitt första val.

Sedan har jag i 6:e och 7:e hand valt två st 15 poängs kurser. Visst kommer jag bli anmäld till kurserna oxå?

2.
Till programmet jag vill in på så har jag kollat förra hösten antagningsstatistik. Där finns inte BG (betygen) HP (Högskoleproven) med utan bara SF och PG, (platsgaranti och sen anmälan). Då är jag alltså säker på att komma med om jag fixar standardbehörighet A, som krävs...?Det handlar om detta program.
Senast redigerad av Faiolhe 2009-04-16 kl. 11:07.
Citera
2009-04-16, 11:11
Medlem
1. högst 45 p/termin, dvs 1 program (30 p) + en 15 p kurs (efter prioritering och behörighet), eller inget program och båda 15 p-kurserna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in