2009-04-16, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Socrates
Helt korrekt rangordnat!

Under förutsättning att kurs 2+3 är kurser om 30 hp, men det utgår jag ifrån.

Kurs 2+3 är på 30 p, ja. Tack för hjälpen.

mvh.
Citera
2009-04-16, 11:28
Medlem
Socratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faiolhe
2. [/b]Till programmet jag vill in på så har jag kollat förra hösten antagningsstatistik. Där finns inte BG (betygen) HP (Högskoleproven) med utan bara SF och PG, (platsgaranti och sen anmälan). Då är jag alltså säker på att komma med om jag fixar standardbehörighet A, som krävs...?Det handlar om detta program.

2. Ja, om utbildningen har platsgaranti så skall alla behöriga som sökt i tid bli antagna.
Men det verkar ju omöjligt att hitta på lärosätets hemsida hur urvalet till den atkuella kursen går till, eller så är jag bara blind.
Det bör hur som helst framgå på den länken du hade, riktigt uselt att det inte gör det.
Citera
2009-04-16, 11:42
Medlem
Om jag nu kommer in på mitt första val till hösten men ångrar mig och vill välja mitt andra val. Är detta då möjligt? Och hur går jag tillväga då?

Tack.
Citera
2009-04-16, 11:53
Medlem
Ta bort första före första urval. Annars måste du omanmäla dig till andra som strukits om du kommit på första=sen anmälan.
Med reservation för att det inte skulle gå (efter att det strukits dvs.)
Senast redigerad av yoMama 2009-04-16 kl. 11:55.
Citera
2009-04-16, 11:57
Medlem
Socratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kl4der
Om jag nu kommer in på mitt första val till hösten men ångrar mig och vill välja mitt andra val. Är detta då möjligt? Och hur går jag tillväga då?

Tack.

Du måste ge mer information. Är det två program på helfart du menar?

Isåfall är svaret nej, det är inte möjligt.

Eller jo, du kan förstås ta bort utbildning 2 då och göra en sen anmälan som du lägger som prio 1. Men då får inte utbildningen vara populär för att du skall kunna bli antagen...
Citera
2009-04-16, 12:05
Medlem
Infinitiv86s avatar
Någon som kan säga mig vad en GPA på 3.0 blir equivalent to på ett svenskt ekonomprogram eller dylikt? Vet att det motsvarar VG på gymnasieskolan men jag antar att man bara söker på sin BSC till MS?

//i86
Citera
2009-04-16, 12:05
Medlem
Vafan. jag la till en utbildning 11.30 men det gick tydligen inte igenom, la till den igen nu och det blev en röd markering där det står sen anmälan!!!
Citera
2009-04-16, 12:44
Medlem
r0g3rs avatar
Räknas det som en sen anmälan om man går in o ändrar prioriteringen?
Citera
2009-04-16, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av milton76
Om alla hade tänkt så hade dom krachat för en och en halv månad sedan, eftesom alla vill vara bror duktig och ute i god tid

Jag gissar att du lämnade in din deklaration dagen efter att du hade fått den?
Jag kommer vänta till sista minuten. Det är så jag funkar ...

Haha. Du är inte skarpaste kniven i lådan va? Om folk har mer framförhållning kommer anmälningarna givetvis strömma in mer jämt. Alltså slipper du pikarna, vilket är orsaken till sidans krascher.

Faktiskt. Tog 5 min för att räkna ut avdrag och kolla igenom allt. Men din fråga säger nog mer om dig, än vad mitt svar gör om mig..

Ditt val, men rätt oseriöst.
Citera
2009-04-16, 13:26
Medlem
orkarNs avatar
GROTTULFs post och svar på denna raderade med hänvisning till att det var ren misinformation. Webbanmälan är nu STÄNGD, de som kommer in efter stängning blir sena ansökningar och behandlas i mån av tid.
Av denna anledning försvinner trådens klister. Vidare diskussion om anmälan skall trots det tas i denna tråd.

Jag vill utfärda ett stort tack till de som tagit sig tid att svara på frågor - jag är uppriktigt sagt förvånad över att det här gick så bra som det gjorde. En stor manspuss till Socrates som vinner hjälpsamhetstävlingen, och manskramar i tröstpris till alla andra. Än en gång, tack.

/mod
Citera
2009-04-16, 13:41
Medlem
Socratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av index
Vafan. jag la till en utbildning 11.30 men det gick tydligen inte igenom, la till den igen nu och det blev en röd markering där det står sen anmälan!!!

Ja?

Om den inte gick igenom 11:30 så blev det så klart en sen anmälan om du testade igen efter kl 12.

Tyvärr så är det nog så att det var du som gjorde något fel 11:30.
Vid antagningen till ett par tidigare terminer så har presumtiva studenter vänt sig till DN (eller om det var SvD..) och klagat på att deras, enligt dom, korrekt gjorde anmälningar inte registrerats.
Men när datanördarna på VHS kollat loggarna så har det alltid visat sig att det är de sökande som gjort något fel.
Oftast så har man missat det sista steget i anmälan.

YES! Manspuss...
Citera
2009-04-16, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Socrates
Ja?

Om den inte gick igenom 11:30 så blev det så klart en sen anmälan om du testade igen efter kl 12.

Tyvärr så är det nog så att det var du som gjorde något fel 11:30.
Vid antagningen till ett par tidigare terminer så har presumtiva studenter vänt sig till DN (eller om det var SvD..) och klagat på att deras, enligt dom, korrekt gjorde anmälningar inte registrerats.
Men när datanördarna på VHS kollat loggarna så har det alltid visat sig att det är de sökande som gjort något fel.
Oftast så har man missat det sista steget i anmälan.

YES! Manspuss...

Det var säkert det jag gjorde, glömde klicka på godkänn eller vad det var. :
Senast redigerad av index 2009-04-16 kl. 14:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in