2009-04-14, 18:54
Medlem
Racerbyces avatar
Lyckades posta dessa frågor i fel tråd, så jag följer devisen "gör om, gör rätt" och postar dem här istället.

Jag har redan sökt några utbildningar via studera.nu, men är det möjligt att komplettera med någon ytterligare utbildning nu så här i sista minuten, eller är de jag redan sökt "huggna i sten" om man säger så?

Och angående studiemedel från CSN, kan man söka dessa även om man studerar på distans, eller gäller detta enbart om man studerar "på plats"?
Citera
2009-04-14, 18:55
Medlem
Socratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Racerbyce
Lyckades posta dessa frågor i fel tråd, så jag följer devisen "gör om, gör rätt" och postar dem här istället.

Jag har redan sökt några utbildningar via studera.nu, men är det möjligt att komplettera med någon ytterligare utbildning nu så här i sista minuten, eller är de jag redan sökt "huggna i sten" om man säger så?

Och angående studiemedel från CSN, kan man söka dessa även om man studerar på distans, eller gäller detta enbart om man studerar "på plats"?

Jag svarade nyss i den andra tråden, så gå tillbaka dit!
Citera
2009-04-14, 19:17
Medlem
Tänkte bla. söka in till ssk i Malmö, men på studera.nu finns det tre alternativ när man väljer Malmö. https://www.studera.nu/aw/courseGuideResult.do?subject=D182&period=HT%202009 &publisher=mah&origin=3&destination=3 Trycker man på mer info kommer man till Malmö hs och där står att all teori läses i Malmö, det är bara praktiken som ändras. Ska jag då lägga till alla alternativ för att öka chansen att komma in i Malmö?
Citera
2009-04-14, 19:24
Medlem
Socratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masugn
Tänkte bla. söka in till ssk i Malmö, men på studera.nu finns det tre alternativ när man väljer Malmö. https://www.studera.nu/aw/courseGuideResult.do?subject=D182&period=HT%202009 &publisher=mah&origin=3&destination=3 Trycker man på mer info kommer man till Malmö hs och där står att all teori läses i Malmö, det är bara praktiken som ändras. Ska jag då lägga till alla alternativ för att öka chansen att komma in i Malmö?

Ja, om du kan tänka dig att göra praktik på alla 3 orter.
Citera
2009-04-14, 19:55
Medlem
Nu börjar det dra ihop sig och bara för att vara helt säker då ganska mkt står på spel så frågar jag en ganska dum fråga...

Man behöver inte göra något utöver att ansöka till en utbildning på studera.nu va?

Just nu står det:

Nr Antagnings-omgång Sista svarsdag Aktuellt
xxxxxxx HT2009 * Följ anmälan* Visa/ändra anmäla

när jag är inne på "min anmälan" sidan. Så förutom att skicka in eventuella kompletteringar så är det rätt gjort och klart nu va? Hoppas nån bara kan lugna mig, e ju 99% säker men vill ju vara helt säker när det gäller något sådant viktigt
Citera
2009-04-14, 20:04
Medlem
Detta må vara en dum fråga, men jag ställer den iaf;

"Jag skickar in svenskt slutbetyg/avgångsbetyg från gymnasiet/gymnasial vuxenutbildning, folkhögskoleintyg, intyg över behörighetsgivande basårsutbildning, övrigt senast 15/4"

- Räknas komvux in där? (Isf gissningsvis under "gymnasial vuxenutbildning")
Citera
2009-04-14, 20:16
Medlem
Socratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
Nu börjar det dra ihop sig och bara för att vara helt säker då ganska mkt står på spel så frågar jag en ganska dum fråga...

Man behöver inte göra något utöver att ansöka till en utbildning på studera.nu va?

Just nu står det:

Nr Antagnings-omgång Sista svarsdag Aktuellt
xxxxxxx HT2009 * Följ anmälan* Visa/ändra anmäla

när jag är inne på "min anmälan" sidan. Så förutom att skicka in eventuella kompletteringar så är det rätt gjort och klart nu va? Hoppas nån bara kan lugna mig, e ju 99% säker men vill ju vara helt säker när det gäller något sådant viktigt

Ser alldeles prima ut. Och när du klickar på HT2009 så ser du de utbildningar du valt?
Isåfall: Lycka till!
Citera
2009-04-14, 20:17
Medlem
Socratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffie
Detta må vara en dum fråga, men jag ställer den iaf;

"Jag skickar in svenskt slutbetyg/avgångsbetyg från gymnasiet/gymnasial vuxenutbildning, folkhögskoleintyg, intyg över behörighetsgivande basårsutbildning, övrigt senast 15/4"

- Räknas komvux in där? (Isf gissningsvis under "gymnasial vuxenutbildning")

KomVux är en gymnasial vuxenutbildning, ja.
Citera
2009-04-14, 20:27
Medlem
Tjo.

Borde kanske inte vara orolig, men är det ändå.

Anmälde mig för någon vecka sedan men har inte fått min PIN-kod så kan inte se om skolan har skickat in mina betyg i databasen. Står att de registrerade sig förra året och jag tog studenten förra året. Vad jag gjorde då var att jag skickade in betygen till antagningen, bevittnade på baksidan m.m.

I anmälan kryssade jag i detta just för att jag skickade in betygen och inte till 100% visste om mina betyg fanns i databasen redan:

Jag skickar in svenskt slutbetyg/avgångsbetyg från gymnasiet/gymnasial vuxenutbildning, folkhögskoleintyg, intyg över behörighetsgivande basårsutbildning, övrigt senast 15/4

Kan det på någon sätt bli fail, eller oroar jag mig bara för mycket?
Citera
2009-04-14, 20:30
Medlem
Ah, perfekt, tack för det snabba svaret Socrates =)
Har kompletterat en del betyg på komvux och skickat in, får hoppas att de registrerar dem snart =)
Citera
2009-04-14, 20:30
Medlem
Socratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namidairo
Tjo.

Borde kanske inte vara orolig, men är det ändå.

Anmälde mig för någon vecka sedan men har inte fått min PIN-kod så kan inte se om skolan har skickat in mina betyg i databasen. Står att de registrerade sig förra året och jag tog studenten förra året. Vad jag gjorde då var att jag skickade in betygen till antagningen, bevittnade på baksidan m.m.

I anmälan kryssade jag i detta just för att jag skickade in betygen och inte till 100% visste om mina betyg fanns i databasen redan:

Jag skickar in svenskt slutbetyg/avgångsbetyg från gymnasiet/gymnasial vuxenutbildning, folkhögskoleintyg, intyg över behörighetsgivande basårsutbildning, övrigt senast 15/4

Kan det på någon sätt bli fail, eller oroar jag mig bara för mycket?

Låter vattentätt!
Citera
2009-04-14, 20:45
Medlem
Jag har sökt två utbildningar. Får jag reda på om jag kom in på båda? Säg att jag kommer in på mitt prio1 val får jag då inte reda på om jag kom in på prio2 valet? Lite luddigt uttryckt jag vet. Hoppas någon förstår
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in