2017-04-19, 23:30
Medlem
Tjena! Jag tänker läsa i Göteborg och välja mellan Ekonomi och en Systemvetenskapsutbildning som leder till kandidatexamen i informatik. Vad tror ni är bäst att välja? Jag är riktigt osäker...
Citera
2017-04-20, 12:34
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GetRektMate
Tjena! Jag tänker läsa i Göteborg och välja mellan Ekonomi och en Systemvetenskapsutbildning som leder till kandidatexamen i informatik. Vad tror ni är bäst att välja? Jag är riktigt osäker...

Stor skillnad på ekonomi och systemvetenskap Så svårt att råda dig till något.
Ett alternativ till systemvetenskap är civ ing informatik på Chalmers. Mer hardcore.
Citera
2017-04-21, 10:05
Medlem
Theriacas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marcop0lo
Varför står det med röda bokstäver på mina utbildningar "ÄNNU EJ HANDLAGD".

För att Antagningen ännu inte handlagt din ansökan.
Citera
2017-04-23, 23:31
Medlem
Är det någon som vet (om det står) hur länge det brukar stå "Handläggning pågår" till en utbildning (kurs eller program) på antagning(punkt)se i genomsnitt? Sällan att det tar mer än två veckor efter stängd amälan innan det uppdateras till "Behörig" va?
Citera
2017-04-24, 00:42
Medlem
De som har gjort en sen anmälan hamnar väl i urval 2 eller hur? Jag gjorde en ansökan 00:00 sista dagen, och detta innebar för min del att det då blev en sen anmälan. Är det svårare för någon med sen anmälan att komma in i en utbildning än någon som står reserv?
Citera
2017-04-24, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chevroletimpala
De som har gjort en sen anmälan hamnar väl i urval 2 eller hur? Jag gjorde en ansökan 00:00 sista dagen, och detta innebar för min del att det då blev en sen anmälan. Är det svårare för någon med sen anmälan att komma in i en utbildning än någon som står reserv?

Du hamnar sist i kön
Citera
2017-04-24, 03:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allstar1
Du hamnar sist i kön

Om jag har bättre betyg än de som ansökte före i kön? Är det ändå minimala risker för mig att komma in i plugget?
Citera
2017-04-24, 19:22
Medlem
Citat:
Om jag har bättre betyg än de som ansökte före i kön? Är det ändå minimala risker för mig att komma in i plugget?

Du hamnar sist i kön. Det betyder att ingen tittar på din ansökan förrän alla de som sökte i tid har tackat nej och det fortfarande finns platser kvar. Oavsett vilket betyg du har. Du hamnar sist i kön helt enkelt.
Citera
2017-04-25, 05:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kmpa
Du hamnar sist i kön. Det betyder att ingen tittar på din ansökan förrän alla de som sökte i tid har tackat nej och det fortfarande finns platser kvar. Oavsett vilket betyg du har. Du hamnar sist i kön helt enkelt.

Hamnar de som sen anmäler i Urval 2?
Citera
2017-04-25, 05:13
Medlem
Collard.Greenss avatar
Citat:

Du har missuppfattat helt. Du hamnar sist i både urval 1 och 2. Det krävs alltså att ALLA reserver som anmält sig i tid tackar nej för att du ska komma in. Beroende på vilken linje du sökt kan du vara helt körd eller inte, beror på.
Citera
2017-04-25, 07:05
Medlem
Citat:

Nej. Urval 1 och 2 gäller bara de som sökte i tid. När alla som sökt i tid tackat nej efter urval 2 blir det eventuellt din tur.
Citera
2017-04-25, 16:41
Medlem
Citat:

läs på lite om hur det funkar med urvalen på antagning.se eller studera.nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in