2014-11-28, 13:04
Medlem
toalet031s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jontalinen
Fast vad som upplevs unikt är subjektivt. Användaren i fråga kanske visst har sett 2001 och ändå tycker att den här filmen är unik, finns mycket som skiljer filmerna åt.
Jag har själv sett båda filmerna. Jag tyckte intersteller var otroligt mycket bättre på alla plan.
Citera
2014-11-28, 19:26
Medlem
johanjosefssons avatar
Överskattat CGI-runkande med en än mer överskattad Jude i form av Zimmer som fortsätter sprida sin anskrämliga skit, som vissa kallar "filmmusik", men som nästan ensamt lyckas sänka hela filmen. Att jämföra 2001 - Ett Rymdäventyr med detta skräp är en stor hädelse mot alla former av filmkultur.

Men så är det tyvärr, alla stora hollywoodproduktioner kan spridas över en stor massa och bli kända över en natt, tack vare mångamiljardsatsningar på PR och Reklam. Så skit kan bli stor även om det är skit, det är hollywood, Bävern och Rebecka Black ett perfekt bevis på.
Citera
2014-11-28, 23:48
Medlem
Jerkstores avatar
Senast redigerad av Jerkstore 2014-11-29 kl. 00:12.
Citera
2014-11-29, 13:16
Medlem
Kausalitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jerkstore

Citera
2014-11-29, 13:19
Medlem
Kausalitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toalet031
Jag har själv sett båda filmerna. Jag tyckte intersteller var otroligt mycket bättre på alla plan.

Det ska också räknas in att det är maximalt hipster att hylla 2001 och maximalt mainstream att hylla Interstellar.
Citera
2014-11-29, 16:33
Medlem
Jerkstores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kausalitet
Vilken bra förklaring! Tack så mycket.
Citera
2014-11-30, 01:00
Medlem
Seppo1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johanjosefsson
Överskattat CGI-runkande med en än mer överskattad Jude i form av Zimmer som fortsätter sprida sin anskrämliga skit, som vissa kallar "filmmusik", men som nästan ensamt lyckas sänka hela filmen. Att jämföra 2001 - Ett Rymdäventyr med detta skräp är en stor hädelse mot alla former av filmkultur.

Men så är det tyvärr, alla stora hollywoodproduktioner kan spridas över en stor massa och bli kända över en natt, tack vare mångamiljardsatsningar på PR och Reklam. Så skit kan bli stor även om det är skit, det är hollywood, Bävern och Rebecka Black ett perfekt bevis på.
Fast det är väl det som är grejen med just Interstellar? Nolan använder sig alltid (?) av så lite CGI som möjligt, och inför/efter Interstellar har jag läst/lyssnat på väldigt många intervjuer med Matthew/Nolan/recensioner som påpekar just hur unikt det är att Nolan byggt upp väldigt stora 'sets' för scenerna, och använt CGI bara i absolut nödfall.
Citera
2014-11-30, 01:29
Medlem
Kausalitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seppo1337
Fast det är väl det som är grejen med just Interstellar? Nolan använder sig alltid (?) av så lite CGI som möjligt, och inför/efter Interstellar har jag läst/lyssnat på väldigt många intervjuer med Matthew/Nolan/recensioner som påpekar just hur unikt det är att Nolan byggt upp väldigt stora 'sets' för scenerna, och använt CGI bara i absolut nödfall.

Precis, Dr Mann's planet är väl Island om jag inte missminner mig.

Sen är det ju allmänt sett lite svårt att göra rymdfilmer utan ett visst mått av CGI.

Att förlägga inspelningsplatsen till Saturnus skapar ju en del logistiska utmaningar.
Citera
2014-11-30, 12:49
Medlem
Ganska coolt att T.A.R.S också var riktig och inte CGI:

http://gizmodo.com/how-interstellars-robots-were-made-with-hardly-any-cgi-1661211650
Citera
2014-11-30, 15:34
Medlem
Citat:
Överskattat CGI-runkande

Nolan är väl en av få blockbuster regissörer som verkligen försöker använda sig av så lite CGI som möjligt. Men visst, dåligt att han inte skapade ett riktigt svart hål och åkte igenom det på riktigt, det hade varit mycket bättre såklart.

Citat:
med en än mer överskattad Jude i form av Zimmer som fortsätter sprida sin anskrämliga skit, som vissa kallar "filmmusik", men som nästan ensamt lyckas sänka hela filmen.

Var själv inget stort fan av soundtracket till en början, tyckte inte att det var särskilt "vackert" osv, hade väldigt höga förväntningar och förväntade mig något helt annat. Börjar dock uppskatta det mer och mer nu. Skulle vilja jämföra det med Jaws soundtrack litegrann, på så vis att det inte nödvändigtvis är "vackert", men ändå väldigt gripande.
Citera
2014-11-30, 16:27
Medlem
dagsmejas avatar
Gött att soundtracket nu finns på Spotify!
Citera
2014-11-30, 21:13
Medlem
toalet031s avatar
Såg den för andra gången idag... oj, oj har aldrig fått så många rysningar. Den upplevdes ännu mäktigare efter min omtitt. Den väcker så många känslor hos mig. Är verkligen underbart när en film kan få sån påverkan på en själv.
Senast redigerad av toalet031 2014-11-30 kl. 21:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in