Citat:
Ursprungligen postat av
Rakii
Jämförelsen med Gravity var kanske lite väl hårddragen och substanslös (vilket Gravity visade sig att vara som film), tror ändå att denna kommer överträffa Gravity om än fortfarande ha en chans att bli en besvikelse om man inte håller förväntningarna och hypen i schack. Har lärt mig genom åren den hårda vägen att man aldrig ska ha för höga förväntningar på en film, i synnerhet då trailers tenderar att ljuga upp och ned, och försöker se så få trailers som möjligt men nu klickade jag in mig på Interstellar-trailern för nyfikenheten tog överhand.
Godzilla är den film som jag ser mest fram emot att se i år, vilket jag ska göra i morgon och jag försöker ha ganska neutrala förväntningar men vet ändå att det finns risk att jag kommer att bli besviken.
Kan förstå kritiken mot Gravity, men jag gillade den rätt mycket för vad den var och kan bortse från allt det dåliga. Nog om Gravity! Är dock svag för rymdfilmer. Ser också fram emot Godzilla, men ser nog mest fram emot Interstellar av alla filmer i år (kan dock ha glömt någon). Sedan en del andra intressanta filmer... sedan självklart sista Hobbit-filmen (ja, jag vet, men jag är svag för filmerna trots att de inte är i närheten av LotR-kvalité). Jackson är en av mina favoritregissörer, gillar många i casten, musiken, ja, det är främst därför jag ser fram emot den så mycket.
Då är inte Jackson en av mina favoritregissörer endast för LotR (som många ser som överskattade, men som mig är mästerverk), även om det är de filmerna jag uppskattar mest, men även Heavenly Creatures, King Kong och Forgotten Silver gillar jag otroligt mycket. Har faktiskt inte sett hans splatterfilmer ännu eller flickan från ovan, men det ska jag definitivt göra i framtiden.
Ser fram emot att få se och höra filmen mer än att jag tror att det kommer bli en grym film. Tror dock den har potential att bli bättre än de två första delarna med tanke på att det händer mycket saker som vi vet Jackson kan hantera bra (stora slag exempelvis). Bara det inte blir för överdrivet. Christopher Lee in action ser jag också fram emot, gillar det sidospåret och hoppas att det får mer utrymme i tredje filmen framför massa stora strider. Lite för mycket OT nu med massa andra filmer, men kände för att svara på ditt inlägg.