2014-05-16, 19:10
Medlem
Trailern är äntligen här!!!!!! https://www.youtube.com/watch?v=zSWdZVtXT7E
Hypad som fan nu
Citera
2014-05-16, 19:17
Medlem
Soulsurfers avatar
Helt klart den filmen jag ser fram emot mest i år tror jag, i synnerhet efter att ha sett trailern!
Citera
2014-05-16, 19:20
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soulsurfer
Helt klart den filmen jag ser fram emot mest i år tror jag, i synnerhet efter att ha sett trailern!

Själv låter jag inte förväntningarna och hypen ta överhanden av mig, bättre om man går in med lite förväntningar och inte blir besviken som med Batman-trilogin och The Prestige, Nolan är ju som bekant en otroligt svajig regissör.
Citera
2014-05-16, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Själv låter jag inte förväntningarna och hypen ta överhanden av mig, bättre om man går in med lite förväntningar och inte blir besviken som med Batman-trilogin och The Prestige, Nolan är ju som bekant en otroligt svajig regissör.
Jag själv älskar hans filmer!
Citera
2014-05-16, 19:28
Medlem
Soulsurfers avatar
Citat:
Ser för bra ut för att jag ska ha låga förväntningar och det ser ut som en perfekt film för mig, men det är klart att trailern inte räcker för att säga att filmen kommer att bli bra med all säkerhet. Tyckte inte heller Batman-trilogin eller The Prestige var jättebra, eller något grymt (fast jag gillar dem). Inception är nog den film av honom jag gillar mest. Memento måste jag dock se om, har dock inte sett Following. Detta ser dock mycket intressantare ut än alla hans tidigare projekt imo, återstår att se om filmen blir bra.
Citera
2014-05-16, 19:38
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagge11
Jag själv älskar hans filmer!

Citat:
Ser för bra ut för att jag ska ha låga förväntningar och det ser ut som en perfekt film för mig, men det är klart att trailern inte räcker för att säga att filmen kommer att bli bra med all säkerhet. Tyckte inte heller Batman-trilogin eller The Prestige var jättebra, eller något grymt (fast jag gillar dem). Inception är nog den film av honom jag gillar mest. Memento måste jag dock se om, har dock inte sett Following. Detta ser dock mycket intressantare ut än alla hans tidigare projekt imo, återstår att se om filmen blir bra.

Själv gillar jag bara Memento och Inception, tror att jag sett alla hans långfilmer och Following är ju inte direkt bra om än kul att ha sett medan Insomnia är sämre än originalfilmen och TDKR var ett enda stort sömnpiller och en gäspning på det, rena rama skitfilmen. Såg Memento då den kom ut så jag är väl lite färgad av nostalgi och jämför den med hans senare filmer vilket inte direkt är rättvist men å andra sidan går det inte att bortse i mina ögon att han är högst ojämn.

Såg på trailern till Interstellar nu och visst, det ser bra ut och så men kan bli lika mycket bottennapp som Gravity även om jag tvekar, men rymdfilmer är inte min kopp té direkt. Gillar ju McConaughey och Chastain, kommer nog se filmen p.g.a. dom och nyfikenhet, men är fortfarande skeptisk.
Citera
2014-05-16, 20:31
Medlem
Soulsurfers avatar
Citat:
Själv gillar jag bara Memento och Inception, tror att jag sett alla hans långfilmer och Following är ju inte direkt bra om än kul att ha sett medan Insomnia är sämre än originalfilmen och TDKR var ett enda stort sömnpiller och en gäspning på det, rena rama skitfilmen. Såg Memento då den kom ut så jag är väl lite färgad av nostalgi och jämför den med hans senare filmer vilket inte direkt är rättvist men å andra sidan går det inte att bortse i mina ögon att han är högst ojämn.

Såg på trailern till Interstellar nu och visst, det ser bra ut och så men kan bli lika mycket bottennapp som Gravity även om jag tvekar, men rymdfilmer är inte min kopp té direkt. Gillar ju McConaughey och Chastain, kommer nog se filmen p.g.a. dom och nyfikenhet, men är fortfarande skeptisk.
Nja, tycker nog att du är lite för skeptiskt nu faktiskt

Bara från trailern att döma tycker jag karaktärerna i Interstellar verkar intressanta och relationerna med, detta tycker jag Gravity led mest av, samt storyn förstås, så ett "bottennapp" för er som inte gillade Gravity tror jag inte detta blir på grund av storyn och karaktärerna ser ut att vara mer gripande än något i Gravity, men vem vet? Går bara att gissa, i sämsta fall blir det en dålig film, men jag har svårt att se att detta blir ett bottennapp faktiskt. Jag skulle bli väldigt förvånad i så fall. Jag har inte skyhöga förväntningar, men jag förväntar mig en bra film.
Senast redigerad av Soulsurfer 2014-05-16 kl. 20:37.
Citera
2014-05-16, 20:37
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Nja, tycker nog att du är lite för skeptiskt nu faktiskt

Bara från trailern att döma tycker jag karaktärerna i Interstellar verka intressanta och relationerna med, detta tycker jag Gravity led mest av, samt storyn förstås, så ett "bottennapp" för er som inte gillade Gravity tror jag inte detta blir på grund av storyn och karaktärerna ser ut att vara mer gripande än något i Gravity, men vem vet? Går bara att gissa, i sämsta fall blir det en dålig film, men jag har svårt att se att detta blir ett bottennapp faktiskt. Jag skulle bli väldigt förvånad i så fall. Jag har inte skyhöga förväntningar, men jag förväntar mig en bra film.

Jämförelsen med Gravity var kanske lite väl hårddragen och substanslös (vilket Gravity visade sig att vara som film), tror ändå att denna kommer överträffa Gravity om än fortfarande ha en chans att bli en besvikelse om man inte håller förväntningarna och hypen i schack. Har lärt mig genom åren den hårda vägen att man aldrig ska ha för höga förväntningar på en film, i synnerhet då trailers tenderar att ljuga upp och ned, och försöker se så få trailers som möjligt men nu klickade jag in mig på Interstellar-trailern för nyfikenheten tog överhand.

Godzilla är den film som jag ser mest fram emot att se i år, vilket jag ska göra i morgon och jag försöker ha ganska neutrala förväntningar men vet ändå att det finns risk att jag kommer att bli besviken.
Citera
2014-05-16, 20:41
Medlem
Soulsurfers avatar
Rätt komiskt att folk tror att det är Hans Zimmers musik i trailern förresten. I teasern var det dock hans musik som lät intressant - även om hans mycket av hans musik överskattad så har jag alltid gillat att han alltid är villig att pröva på nya saker. Visst, det blir inte alltid lyckat, men det är intressant och kul att han inte har fastnat i Inception eller "Batman-soundet", vilket man ett tag kunde tro; den perioden får fan vara över nu. Det ljudet var visserligen rätt häftigt när det kom, men det blev tjatigt rätt fort.
Citera
2014-05-16, 21:00
Medlem
Soulsurfers avatar
Citat:
Jämförelsen med Gravity var kanske lite väl hårddragen och substanslös (vilket Gravity visade sig att vara som film), tror ändå att denna kommer överträffa Gravity om än fortfarande ha en chans att bli en besvikelse om man inte håller förväntningarna och hypen i schack. Har lärt mig genom åren den hårda vägen att man aldrig ska ha för höga förväntningar på en film, i synnerhet då trailers tenderar att ljuga upp och ned, och försöker se så få trailers som möjligt men nu klickade jag in mig på Interstellar-trailern för nyfikenheten tog överhand.

Godzilla är den film som jag ser mest fram emot att se i år, vilket jag ska göra i morgon och jag försöker ha ganska neutrala förväntningar men vet ändå att det finns risk att jag kommer att bli besviken.
Kan förstå kritiken mot Gravity, men jag gillade den rätt mycket för vad den var och kan bortse från allt det dåliga. Nog om Gravity! Är dock svag för rymdfilmer. Ser också fram emot Godzilla, men ser nog mest fram emot Interstellar av alla filmer i år (kan dock ha glömt någon). Sedan en del andra intressanta filmer... sedan självklart sista Hobbit-filmen (ja, jag vet, men jag är svag för filmerna trots att de inte är i närheten av LotR-kvalité). Jackson är en av mina favoritregissörer, gillar många i casten, musiken, ja, det är främst därför jag ser fram emot den så mycket.

Då är inte Jackson en av mina favoritregissörer endast för LotR (som många ser som överskattade, men som mig är mästerverk), även om det är de filmerna jag uppskattar mest, men även Heavenly Creatures, King Kong och Forgotten Silver gillar jag otroligt mycket. Har faktiskt inte sett hans splatterfilmer ännu eller flickan från ovan, men det ska jag definitivt göra i framtiden.

Ser fram emot att få se och höra filmen mer än att jag tror att det kommer bli en grym film. Tror dock den har potential att bli bättre än de två första delarna med tanke på att det händer mycket saker som vi vet Jackson kan hantera bra (stora slag exempelvis). Bara det inte blir för överdrivet. Christopher Lee in action ser jag också fram emot, gillar det sidospåret och hoppas att det får mer utrymme i tredje filmen framför massa stora strider. Lite för mycket OT nu med massa andra filmer, men kände för att svara på ditt inlägg.
Senast redigerad av Soulsurfer 2014-05-16 kl. 21:07.
Citera
2014-05-16, 21:06
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Då är inte Jackson en av mina favoritregissörer endast för LotR (som många ser som överskattad, men som mig är mästerverk), även om det är de filmerna jag uppskattar mest, men även Heavenly Creatures, King Kong och Forgotten Silver gillar jag otroligt mycket. Har faktiskt inte sett hans splatterfilmer ännu eller flickan från ovan, men det ska jag definitivt göra i framtiden.

Peter Jackson är en regissör som jag gillade mycket då jag växte upp men som inte har gjort någonting bra sedan första LOTR, Braindead och Bad Taste hör till två av hans bästa filmer medan jag även gillar Heavenly Creatures, Meet the Feebles och The Frighteners mycket, men Hobbit-filmerna gillar jag inte alls. Den första var dålig och uppföljaren var ännu sämre så vågar inte tro något annat att tredje filmen blir katastrofalt dålig, och då är jag uppväxt och ett fan av Tolkien.
Citera
2014-05-16, 21:12
Bannlyst
Att kalla The Prestige för halvdan är löjeväckande. The Prestige och Batman Begins är Nolans två klart bästa filmer. Inception tillhör de svagaste..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in