2014-11-27, 13:03
Medlem
zorceuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AKM

Citera
2014-11-27, 13:07
Medlem
PuffTheDragons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorceus
Rätt tänkt.
Läs min senaste kommentar.
Citera
2014-11-27, 13:18
Medlem
AKMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PuffTheDragon
Rätt tänkt.
Läs min senaste kommentar.

Citera
2014-11-27, 13:22
Medlem
PuffTheDragons avatar
En för övrigt ganska intressant detalj:
Citera
2014-11-27, 18:07
Medlem
jeppsss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trebag
Varför skrivs det så mycket om att man inte får tycka att filmen är jättebra för då har man bara sett "10 filmer"? Låt folk tycka vad de vill.

Jag tyckte att filmen var riktigt riktigt bra.
Jag var helt tagen när jag gick ifrån bion.

Det kändes liksom som att man fattade allt, samtidigt som man inte fattade.
Men jag accepterade ändå att jag inte fattade riktigt allt. Det känns som att det inte är meningen att man ska det. Som att det är omöjligt för oss att förstå sig på ens.

Men filmen har följt med mina tankar nu i flera veckor vilket ingen annan film tidigare har gjort och därför kan jag även konstatera att det är en av de bästa filmerna jag någonsin sett.

Jag håller verkligen med dig, av mig får den 9/10!

Kunde inte sluta tänka på filmen när jag gick ur biografen igår, medans mina (lägre utvecklade) vänner var besvikna :P
Igår var det dock svårt att ge en åsikt, men nu tycker jag också det var en av de bästa filmerna. Ögongodis från början till slut :')
Citera
2014-11-27, 18:57
Medlem
Kausalitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeppss
Jag håller verkligen med dig, av mig får den 9/10!

Kunde inte sluta tänka på filmen när jag gick ur biografen igår, medans mina (lägre utvecklade) vänner var besvikna :P
Igår var det dock svårt att ge en åsikt, men nu tycker jag också det var en av de bästa filmerna. Ögongodis från början till slut :')

Hade en bekant som var besviken på filmen då hon trodde det skulle bli "romans mellan hon tjejen med kort hår och Matthew Mcconaughey".

Vissa är helt enkelt inte skapta för filmer som Interstellar. De får hålla sig till The Other Woman.
Citera
2014-11-27, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Borghesia
Såg den igår. Hade bara sett en trailer innan.

Filmen har jämförts med 2001 vilket tillhör en av mina kandidater till sämsta film någonsin.
Jag vill inte förstöra tråden genom att utveckla detta vidare utan det har jag gjort i andra trådar.

Så jag hade inte så höga förväntningar egentligen på denna förutom att jag gillar Christopher Nolans filmer.

Men jösses alltså. Tre timmar bara svischade förbi och det var länge sen jag upplevt en sån tyst biosalong. Det prasslades av godispåsar och det viskades lite i början men efter det var det knäpptyst.

Lätt en av dom bästa filmerna jag sett denna sidan 2000-talet och Christopher Nolans bästa film hittills. Musiken är ett mästerverk och grymt skådespeleri av Matthew McConaughey och framför allt Michael Caine

Sen gör Bill Irwin ett kanonjobb som roboten TARS.

Betyg 9.5 / 10

Härligt! Lär försöka gå och se den, någon som vet hur länge den går på bio?
Citera
2014-11-28, 00:06
Medlem
remixutoheavens avatar
Särklass en av de bästa filmen jag har sett, helt obeskrivligt bra utan tvekan. Det är verkligen en film för sig och det finnas knappast något liknade. Jag är fortfarande helt stum och mållös. 10/10 utan en blinkning. Jag vill skriva mer men känner att jag behöver att sova innan, så man kan reflektera mer.
Citera
2014-11-28, 01:17
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av remixutoheaven
Särklass en av de bästa filmen jag har sett, helt obeskrivligt bra utan tvekan. Det är verkligen en film för sig och det finnas knappast något liknade. Jag är fortfarande helt stum och mållös. 10/10 utan en blinkning. Jag vill skriva mer men känner att jag behöver att sova innan, så man kan reflektera mer.
Jo det finns mycket liknande och bättre. Har du måntro sett föregångaren 2001?
Citera
2014-11-28, 09:28
Medlem
jeppsss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kausalitet
Hade en bekant som var besviken på filmen då hon trodde det skulle bli "romans mellan hon tjejen med kort hår och Matthew Mcconaughey".

Vissa är helt enkelt inte skapta för filmer som Interstellar. De får hålla sig till The Other Woman.

Haha att det skulle hända hade jag inte ens en tanke på, det hade nog inte Matthew och Anne heller!
Citera
2014-11-28, 09:55
Medlem
TheDarkKniggits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Jo det finns mycket liknande och bättre. Har du måntro sett föregångaren 2001?

Såja, racka inte ner på folk som tror att de upplevt något unikt. Tänk på gräsrökaren som såg dubbla regnbågar. Hade han vetat om att det inte är så ovanligt så hade ju hans eufori aldrig nått sådana nivåer.
Citera
2014-11-28, 12:38
Medlem
Jontalinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheDarkKniggit
Såja, racka inte ner på folk som tror att de upplevt något unikt. Tänk på gräsrökaren som såg dubbla regnbågar. Hade han vetat om att det inte är så ovanligt så hade ju hans eufori aldrig nått sådana nivåer.

Fast vad som upplevs unikt är subjektivt. Användaren i fråga kanske visst har sett 2001 och ändå tycker att den här filmen är unik, finns mycket som skiljer filmerna åt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in