2009-04-18, 17:19
Medlem
verliggarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Ang. "flygfotot" dr det str att Goeth omjligt kan ha skjutit ngon eftersom att han var fr lngt ifrn...

Nej, inte fr att det var fr lngt ifrn utan p grund av en dd vinkel mellan balkongen och lgret.
Citera
2009-04-18, 17:24
Medlem
Citat:
nnu mer intressant r ju vad Goeth gr p sin balkong med ett gevr om han nu inte kan skjuta ngon. Skt han lerduvor, eller?

Just lerduvor r inte srskilt troligt i och med att det r ett kulgevr han hller i p bilden. Men kanske hade familjen Goeth problem med kaniner som t upp salladen i trdgrden? Eller kanske hade han - likt Runar - ftt syn p ett rdjur? Menar du p allvar att det enda man kan gra med ett gevr p en balkong r att skjuta ihjl mnniskor?

Fotografiet bevisar ingenting utom att Goeth, en solig dag fr lnge sedan, stod och rkte p en balkong med ett gevr p axeln.
Citera
2009-04-18, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av segfault
Bilden bevisar inte att han skt judar, utan bevisar snarare att han tminstnde hade en versikt ver en del av lgret. Bilden visar ju tydligt att han str vakt och hller uppsikt ver ngot, om nu inte detta var lgret s vad var det annars?

Bilden visar ju inte alls att han str vakt och hller uppsikt ver ett lger. Varfr kan han inte lika grna hlla uppsikt ver sin trdgrd, beredd att skjuta salladstande kaniner eller brtjuvande skator? Eller kanske r bilden tagen i samband med att familjen Goeth roade sig med att skjuta till mls p tomma lburkar?
Senast redigerad av Groffe 2009-04-18 kl. 18:13.
Citera
2009-04-18, 18:13
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Groffe
Bilden visar ju inte alls att han str vakt och hller uppsikt ver ett lger. Varfr kan han inte lika grna hlla uppsikt ver sin trdgrd, beredd att skjuta salladstande kaniner eller brtjuvande skator? Kanske r bilden tagen i samband med att familjen Goeth roade sig med att skjuta till mls p tomma lburkar?
Nu ska jag bidra med samma "kllkritik" som mnga hr brukar skoja till det med:

Visa bilder p att det vxte sallad i trdgrden!
Citera
2009-04-18, 18:23
Medlem
Citat:
Nu ska jag bidra med samma "kllkritik" som mnga hr brukar skoja till det med:

Visa bilder p att det vxte sallad i trdgrden!

Det r du som pstr att bilden visar Goeth i frd med att skjuta lgerfngar. Vnligen frklara hur du kan veta att mannen p bilden har fr avsikt att skjuta p mnniskor och inte p ngonting annat.

Hur vet vi ens att han tnker skjuta p ngonting verhuvudtaget? Kanske hade Goeth utfrt vapenvrd p balkongen och tog sig sedan en cigarett i solskenet innan han stllde tillbaka bssan i skpet?
Citera
2009-04-18, 18:33
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Det r du som pstr att bilden visar Goeth i frd med att skjuta lgerfngar. Vnligen frklara hur du kan veta att mannen p bilden har fr avsikt att skjuta p mnniskor och inte p ngonting annat.

Hur vet vi ens att han tnker skjuta p ngonting verhuvudtaget? Kanske hade Goeth utfrt vapenvrd p balkongen och tog sig sedan en cigarett i solskenet innan han stllde tillbaka bssan i skpet?
Det har jag inte sagt. Jag sa bara att det r lustigt att Goeth (redan d) hade ryktet att vara ganska sadistisk av sig men tydligen inte kan tnkas skjuta lite fngar. Eller det kanske bara r ett sammantrffande att mannen som ansvarade fr en massaker str p sin balkong (med utsikt ver ett arbetslger) med ett gevr. Fast han var nog inte ansvarig dr heller. Egentligen var han bara en familjefar som blev lite missfrstdd.. Precis som alla andra nazister!

Det finns ju fler bilder p honom med gevret p balkongen (postade en innan), men han hade kanske mycket kaniner...
Citera
2009-04-18, 18:42
Medlem
verliggarens avatar
Citat:
Det har jag inte sagt. Jag sa bara att det r lustigt att Goeth (redan d) hade ryktet att vara ganska sadistisk av sig men tydligen inte kan tnkas skjuta lite fngar.

Det r inte alls att det inte kan tnkas. Frgan gller vad bilderna visar.

Citat:
Det finns ju fler bilder p honom med gevret p balkongen (postade en innan), men han hade kanske mycket kaniner...

De bda fotografierna r uppenbart tagna vid ett och samma tillflle.

Sedan r vl, ssom Groffe redan ppekat, vapenvrd troligare n kaninjakt.
Senast redigerad av verliggaren 2009-04-18 kl. 19:21.
Citera
2009-04-18, 19:08
Medlem
Citat:
Det har jag inte sagt. Jag sa bara att det r lustigt att Goeth (redan d) hade ryktet att vara ganska sadistisk av sig men tydligen inte kan tnkas skjuta lite fngar.

Du skrev s hr:

Citat:
nnu mer intressant r ju vad Goeth gr p sin balkong med ett gevr om han nu inte kan skjuta ngon. Skt han lerduvor, eller?

Vilket jag och, tror jag, de flesta andra lsare tolkade som att du gjorde dig lustig ver tanken att fotografiet skulle kunna visa ngonting annat n Goeth i frd med att skjuta mnniskor.

Hur skall du ha det? Gr du inte lngre gllande att fotografiet bevisar att Goeth skt lgerfngar frn balkongen? I s fall r vi verens och kan lgga ned diskussionen. Om du dremot hvdar att fotografiet visar prickskytte p lgerfngar till skillnad frn ngon av alla de vriga tnkbara aktiviteter som jag har freslagit (ssom kanin-, krk- eller rdjursjakt, prickskytte p lburkar eller vapenvrd) fr du frklara vad du har fr belgg fr att det frhller sig p det viset.

Citat:
Eller det kanske bara r ett sammantrffande att mannen som ansvarade fr en massaker str p sin balkong (med utsikt ver ett arbetslger) med ett gevr. Fast han var nog inte ansvarig dr heller. Egentligen var han bara en familjefar som blev lite missfrstdd.. Precis som alla andra nazister!

Det r mycket mjligt att Goeth var en skurk. Jag vet inte. Men ven skurkar kan gna sig t annat p balkonger n att skjuta ihjl mnniskor. Min pong r fortfarande bara att fotografiet inte bevisar annat n att Goeth har sttt p en balkong med ett gevr.

Citat:

Du har lnkat till tv bilder. P bda fotografierna har Goeth bar verkropp och svarta byxor. Hans kalsonger sticker i bda bilderna upp en smula ovanfr byxorna. Fotografierna r av allt att dma tagna vid samma tillflle.

Och varfr menar du frresten att det skulle vara en orimlig tanke att Goeth bedrev kaninjakt frn balkongen vid mer n ett tillflle?
Senast redigerad av Groffe 2009-04-18 kl. 19:11.
Citera
2009-04-18, 19:24
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Du skrev s hr:
Vilket jag och, tror jag, de flesta andra lsare tolkade som att du gjorde dig lustig ver tanken att fotografiet skulle kunna visa ngonting annat n Goeth i frd med att skjuta mnniskor.

Hur skall du ha det? Gr du inte lngre gllande att fotografiet bevisar att Goeth skt lgerfngar frn balkongen? I s fall r vi verens och kan lgga ned diskussionen. Om du dremot hvdar att fotografiet visar prickskytte p lgerfngar till skillnad frn ngon av alla de vriga tnkbara aktiviteter som jag har freslagit (ssom kanin-, krk- eller rdjursjakt, prickskytte p lburkar eller vapenvrd) fr du frklara vad du har fr belgg fr att det frhller sig p det viset.

Det r mycket mjligt att Goeth var en skurk. Jag vet inte. Men ven skurkar kan gna sig t annat p balkonger n att skjuta ihjl mnniskor. Min pong r fortfarande bara att fotografiet inte bevisar annat n att Goeth har sttt p en balkong med ett gevr.

Du har lnkat till tv bilder. P bda fotografierna har Goeth bar verkropp och svarta byxor. Hans kalsonger sticker i bda bilderna upp en smula ovanfr byxorna. Fotografierna r av allt att dma tagna vid samma tillflle.

Och varfr menar du frresten att det skulle vara en orimlig tanke att Goeth bedrev kaninjakt frn balkongen vid mer n ett tillflle?
Jag sa "kan skjuta" inte "ska skjuta", eller hur?

Ni tar ven fr givet att Goeth inte kan ha skjutit ngra fngar d han inte hade sikt ver lgret, vilket bara r delvis sant. Du undvek (om jag inte missat ngot) tidigare att ge din syn p saken nr det gller att fngarna aldrig lmnade de delar av lgret dit Goeth inte kunde skjuta.

Sen det dr om att "han bara str p balkongen med ett gevr" r ju ganska sjlvklart. Givetvis r det vad bilden visar, men det str var och en fritt att prata om varfr. Och med tanke p hans rykte s finner jag det lngt ifrn omjligt att han skt ngra fngar. Jag vntar fortfarande p bilder p Goeths salladsodlingar...
Citera
2009-04-18, 19:30
Medlem
HC47s avatar
Titta precis p den dr air photo-sidan och tittar p bilderna som ska "bevisa" att Goeth inte kunde se lgret. r det bara jag som tydligt ser att den nedre bilden inte alls r en balkong?

Sidan imponerar inte direkt heller med ngra kllhnvisningar p dessa foton (hemmagjorda teckningar). Vilket skmt!

Edit: Hr r den autentiska bilden p "balkongen":

http://i44.tinypic.com/sytksz.jpg
Senast redigerad av HC47 2009-04-18 kl. 19:38.
Citera
2009-04-18, 19:40
Medlem
Citat:
Jag sa "kan skjuta" inte "ska skjuta", eller hur?

Ni tar ven fr givet att Goeth inte kan ha skjutit ngra fngar d han inte hade sikt ver lgret, vilket bara r delvis sant. Du undvek (om jag inte missat ngot) tidigare att ge din syn p saken nr det gller att fngarna aldrig lmnade de delar av lgret dit Goeth inte kunde skjuta.

Sen det dr om att "han bara str p balkongen med ett gevr" r ju ganska sjlvklart. Givetvis r det vad bilden visar, men det str var och en fritt att prata om varfr. Och med tanke p hans rykte s finner jag det lngt ifrn omjligt att han skt ngra fngar. Jag vntar fortfarande p bilder p Goeths salladsodlingar...

Jag har aldrig psttt att Goeth aldrig har skjutit fngar, eller att han inte kunde se lgret frn sin balkong. Jag har heller inte "undvikit" att ge min syn p ngonting. Det enda jag har gjort r att vederlgga din teori att fotografiet skulle vara ett bevis fr att Goeth skt fngar.
Senast redigerad av Groffe 2009-04-18 kl. 19:43.
Citera
2009-04-18, 19:43
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Jag har aldrig psttt att Goeth aldrig har skjutit fngar, eller att han inte kunde se lgret frn sin balkong. Jag har heller inte "undvikit" att ge min syn p ngonting. Det enda jag har gjort r att vederlgga din teori att fotografiet skulle utgra belgg fr att Goeth skt fngar.
Bilden i sig bevisar ingenting, vilket jag heller aldrig sagt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in