2017-01-05, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosenglad
Satte kaffet i halsen nu *host* Vad skrev du? Framgångsrik ......öh....talangfull? Hon har gjort en låt på Bolibompa för 35 år sedan, men sen? Det är ju synd om henne och ER som gillar vad? En låt? ABC? Hjälp!

Vad svammlar du om min gode Rosenglad? Anna har inte spelat in någon låt till eller för Bolibompa.
Anna har spelat in schlagerhits/svensktops hits på löpande band.
Citera
2017-01-05, 08:33
Medlem
emma80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mullenö
Vad svammlar du om min gode Rosenglad? Anna har inte spelat in någon låt till eller för Bolibompa.
Anna har spelat in schlagerhits/svensktops hits på löpande band.
På löpande band...

Svensktoppshits på löpande band?

4 låtar har hon haft på den listan, 3 av dem var dessutom för över 30 år sedan.

Schlagerhits på löpande band?

En femteplats och en niondeplats i Melodifestivalen, samt en låt som inte ens nådde placering. Därtill förra årets fiasko när låten diskades p.g.a. plagiat.

"Hits".

På löpande band.
Citera
2017-01-05, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emma80
På löpande band...

Svensktoppshits på löpande band?

4 låtar har hon haft på den listan, 3 av dem var dessutom för över 30 år sedan.

Schlagerhits på löpande band?

En femteplats och en niondeplats i Melodifestivalen, samt en låt som inte ens nådde placering. Därtill förra årets fiasko när låten diskades p.g.a. plagiat.

"Hits".

På löpande band.

Hur många artister i Sverige har haft fyra låtar på Svensktoppen min bäste emo80?
Googla på det så förstår du hur stor Anna är som artist.
Citera
2017-01-05, 08:49
Medlem
Snö ute vintern är här
Här är Anna Book som störst känslomusiker.

https://www.youtube.com/watch?v=pzp8_10bxbs
Citera
2017-01-05, 08:59
Medlem
emma80s avatar
Citat:
Hur många artister i Sverige har haft fyra låtar på Svensktoppen min bäste emo80?
Någon verkar ha manipulerat Annas Wikipedia, för hon verkar inte ens ha haft fyra svensktoppsplacerade låtar enligt Sveriges Radio / Svensktoppen själva. Då skulle hon ha legat före Jessica Andersson som har tre svensktoppslåtar.

Når hon 30 låtar på listan är hon i en fin skara av sex artister/grupper, men det fixar Book galant. Hon har säkert sisådär 27 ess i ärmen.

http://sverigesradio.se/dm/app/svensktoppen/index.html

Mycket snacks och lite verkstad från Bookskan generellt sett numera, om hon nu fortfarande vill se sig som artist på denna sida millenniet.
Senast redigerad av emma80 2017-01-05 kl. 09:02.
Citera
2017-01-05, 09:16
Medlem
Citat:
Någon verkar ha manipulerat Annas Wikipedia, för hon verkar inte ens ha haft fyra svensktoppsplacerade låtar enligt Sveriges Radio / Svensktoppen själva. Då skulle hon ha legat före Jessica Andersson som har tre svensktoppslåtar.

Når hon 30 låtar på listan är hon i en fin skara av sex artister/grupper, men det fixar Book galant. Hon har säkert sisådär 27 ess i ärmen.

http://sverigesradio.se/dm/app/svensktoppen/index.html

Mycket snacks och lite verkstad från Bookskan generellt sett numera, om hon nu fortfarande vill se sig som artist på denna sida millenniet.

Min bäste Emmo80 du svarade inte på frågan (lågbegåvad?)
Hur många artister har haft 4 låtar eller fler på Svensktoppen?
Hur många kvinnor har som soloartister haft 4 låtar på Svensktoppen.
Citera
2017-01-05, 10:38
Medlem
emma80s avatar
Citat:
Min bäste Emmo80 du svarade inte på frågan (lågbegåvad?)
Hur många artister har haft 4 låtar eller fler på Svensktoppen?
Hur många kvinnor har som soloartister haft 4 låtar på Svensktoppen.
Nu handlar tråden om Anna Book och min ursprungliga respons handlade dessutom om ditt påstående om att hon skulle ha haft schlagerhits/svensktops hits på löpande band. Något som inte styrks i Booktråden, alltså vilka alla dessa löpande band-hits är. Löpande band under drygt 30 år, det borde bli... många.

Citera
2017-01-05, 10:59
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:

Många min kära vän. Sten & Stanly har varit med 61 gånger, Ann-Louise Hansson 44 gånger. Andra är sven ingvars, siv malmqvist, anita lindblom, lillbabs och berghagen för att nämna några. Anna är alltså inte ens med på någon topplista gällande antalet hits. Miriam Bryant la i februari förra året beslag på hela topp tre.

Booken är inte heller listad bland de artister som legat längst på svensk toppen
Citera
2017-01-05, 11:19
Medlem
Citat:
Nu handlar tråden om Anna Book och min ursprungliga respons handlade dessutom om ditt påstående om att hon skulle ha haft schlagerhits/svensktops hits på löpande band. Något som inte styrks i Booktråden, alltså vilka alla dessa löpande band-hits är. Löpande band under drygt 30 år, det borde bli... många.

Bättre fly än illa fäkta Emo80.

Anna är i mina ögon en legend i svensk nöjesindustri.
Citera
2017-01-05, 11:34
Medlem
Citat:
Snö ute vintern är här
Här är Anna Book som störst känslomusiker.

https://www.youtube.com/watch?v=pzp8_10bxbs
Ja, det var fint. 30 år sen. Tänk vad tiden rinner iväg, och vi och Anna med den. Svårt att inte kunna vrida klockan tillbaka. Hur länge ska hon orka.
Citera
2017-01-05, 13:38
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanitaToftby
Skillnaden är troligtvis att Anna väger 2-3 ggr mer än vad du gör. (Antar att du är medelålders man med trivselvikt, ca 90kg)

Trollen ger ju tråden lite guldkant.

Men Herregud. Är hon för korkad till att använda sig av en menskalender? T om hon borde märkt att det blöder ur de undre regionerna en gång i månaden.

Kanske är det dottern som smutsar ner soffan? De äter troligen glass och chokladbollar och annat mojs i soffan så att den blir smutsig
De kanske rent av torkar sina smutsiga, nedkladdade fingrar på soffan

Normala människor brukar förstås lägga filtar och sånt i soffan så att den inte blir smutsig och nedkladdad.
En bekant hade rent av ett babianstjärtfärgat skyddsöverdrag över sin vita soffa för att den inte skulle bli smutsig
Senast redigerad av Gabriel Knight 2017-01-05 kl. 13:52.
Citera
2017-01-05, 17:48
Medlem
Clean-Cut-Kids avatar
Nyss på Periscope, som svar på frågan "är ditt hår äkta?"

"Ja, mitt hår är äkta. Men jag har också äkta extensions i."

...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto