2017-07-08, 15:12
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Det framkommer av domen att sonen är kriminell sedan tidigare. Trots detta låter Anna Book sonen springa omkring fritt ute, vara ute sent på kvällarna och till och med komma över sprit samt vilket man förstår, även komma hem full (sonen "chilldricker" tydligen så ofta att han har ett särskilt ord för det). Dåligt föräldraskap! Mycket dåligt föräldraskap!

Eftersom sonen är minderårig innebär domen att Anna och Roberto solidariskt skall betala varsin del av skadeståndet upp till 8 860 kr. Anna Book, med sina ekonomiska bekymmer, har alltså av domstol dömts att betala skadestånd för våldtäkt mot barn!

För övrigt är det helt obegripligt hur den fule, kriminelle jäveln till Bookson kan ha en så oerhört söt och snygg flickvän som han har. OBEGRIPLIGT.

Troligen tog han väl spriten hemma i barskåpet så indirekt har de ju langat till spritfesten också

Ja, just när man tänkte att "nu kan det väl ändå inte bli värre" så blev det just det och de verkar gilla det konstigt nog.
Som sagt, det verkar att vara drama hos Toledos varje dag så snart kommer väl dokusåpan: "Drama hos Toledos" till en teve nära dig.
Citera
2017-07-08, 15:14
Medlem
Tänker att det nog definitivt är mot lagen att sprida domslutet här iom allt det prat som pågår i tråden, men nu blev jag nyfiken på ifall det alls är lagligt att som privatperson länka till/på annat sätt sprida domar utan att plocka bort känsliga uppgifter. Någon som har koll?
Citera
2017-07-08, 15:21
Medlem
..på PUL? För jag såg någon lägga upp samma länk på twitter. Är detta ok?
Citera
2017-07-08, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
I senaste aftonbladet klick stor intervju med A B. Bla om alla kvinnor som vill ligga med hennes man.
Vilken slampa hon är. Inte konstigt om sonen får en skev bild då kärringen sitter och fantiserar ihop sånt . Barnen borde ha tagits ifrån henne då hon visar prov på hur man absolut inte bör fläka ut sitt fett i alla media och visa hur korkad hon är. Snart skriver hon att alla vill fläska på henne själv. Lider faktiskt med hennes 2 yngsta barn som inte kan ha det lätt.
Citera
2017-07-08, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bifnaked
..på PUL? För jag såg någon lägga upp samma länk på twitter. Är detta ok?

Detta att sprida domar tom. i sådana här grava brottsmål kan väl inte, för att använda juridiskt språk, vara försvarligt med avseende på allmänhetens intresse?
Någon jurist här?
Citera
2017-07-08, 17:20
Medlem
Jag gillar inte heller att hennes son dras in i tråden. Däremot äcklas jag ännu mer av Book och hennes lika vidriga man. Mer skruvade personer är svårt att finna.
Citera
2017-07-08, 17:31
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Vilken slampa hon är. Inte konstigt om sonen får en skev bild då kärringen sitter och fantiserar ihop sånt . Barnen borde ha tagits ifrån henne då hon visar prov på hur man absolut inte bör fläka ut sitt fett i alla media och visa hur korkad hon är. Snart skriver hon att alla vill fläska på henne själv. Lider faktiskt med hennes 2 yngsta barn som inte kan ha det lätt.
Vänta nu, är hon en slampa för att andra kvinnor vill ligga med hennes man??
Citera
2017-07-08, 17:38
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bifnaked
Detta att sprida domar tom. i sådana här grava brottsmål kan väl inte, för att använda juridiskt språk, vara försvarligt med avseende på allmänhetens intresse?
Någon jurist här?
Sluta tjata, fråga under "juridik" om du vill diskutera den frågan. Den här tråden kretsar kring solen som är Anna.

Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Jag gillar inte heller att hennes son dras in i tråden. Däremot äcklas jag ännu mer av Book och hennes lika vidriga man. Mer skruvade personer är svårt att finna.
Nej, vi behöver kanske inte överdriva fokuset på sonen men som förälder är Anna högst ansvarig för hur barnen beter sig och det är relevant att veta hur det ligger till.

Nu när det gick åt skogen med Läckberg verkar Anna vara på jakt efter en ny författarinna att klamra sig fast vid.
"annatoledanobook@sofiesarenbrant 😘❤️👍🏼⭐️ Saknar dig. Ska vi rida tillsammans i augusti när jag är hemma igen kram?!?"
https://www.instagram.com/p/BWScEMxh...danobook&hl=sv
Citera
2017-07-08, 17:42
Medlem
Knullkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Kan inte hitta den artikeln, någon som kan länka?
Finns inte på nätet. Du får köpa tidningen. 😀
Citera
2017-07-08, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av felstavadd
Min syn på det är helt enkelt, vänd på det: -Skulle du/ni vilja att nån la ut en dom gällande dina barn/minderåriga syskon eller liknande om de begått ett liknande brott?
Omyndiga, barn i lagens mening, ska inte hängas ut i media eller på nätet, det är vad jag anser. Jag har jobbat och jobbar med ungar, både brottsoffer, vittnena och gärningsmännen i rätt många år, allt från grova sexbrott till grova misshandlar/personrån/dråp. Tror inte någon av dem som jag jobbat med som efter domen fallit, vill att saker ska fram till den stora allmänheten. Det river upp; offren vill gå vidare, gärningsmännen vill sona sina brott och gå vidare, vittnena vill glömma och gå vidare. Några undantag har jag träffat på men då har det inte handlat om sexualrelaterade brott, det är oerhört mkt skam hos dem som gjorde det och skuld hos de som blev utsatta samt hos vittnena som skäms för att de inte gjorde mer för att förhindra det.

Sen är det ju så att även om domen är offentlig så är det eventuellt ett brott att publicera den i detta sammanhanget som det gjorts, i en tråd där man lämnat normalt skvaller och till majoriteten håller på med personpåhopp och förolämpningar. Förtal skulle jag bedöma att det klassas som nu i denna trådens sammanhang.
Som svar på ev följdfråga, -ja, det kan räknas som förtal även om uppgiften är sann. Allt som finns tillgängligt som offentliga handlingar behöver inte göras tillgängligt för den stora massan människor vara för att man kan göra det.

Dessutom så är det inte bara några stycken som läser den, Fb är stort och sånt här sprider sig snabbt. De inblandade var 16, 15, 13 och däromkring när brottet skedde, de ska få hjälp att ta sig igenom det hela, offret för att kunna gå vidare och de som gjorde det ska få hjälp/stöd/insatser för att de inte skall återfalla i brottslighet igen. Sånt här skadar oftast de inblandade och kan försvåra/förstöra det man kanske redan uppnått.

Så nej, jag anser fortfarande inte att domen hör hemma här, många här verkar ha tappat sitt omdöme i sitt förakt och hat mot Anna B och nu dras även hennes omyndiga barn in i det hela och det anser inte jag vara ok helt enkelt. Jag fattar att man kan ha synpunkter på AB och vad hon gör/skriver, hon är vuxen och en rätt känd person som säkert räknar med att det skrivs om henne, låt det stanna med AB och de vuxna i hennes närhet och håll barnen utanför.
Det går ju starta en ny tråd om hennes son, då blir ju Anna inblandad ändå. Har hennes son gjort en dumhet får han stå där och skämmas. Är han lik sin mamma lär han aldrig gjort något fel utan det var tjejens som lurade lille Book pojken.
Citera
2017-07-08, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marsken
Jahopp, ryktesvis är barnvåldtäktsmannens Antonio Toledano Books flickväns föräldrar är kontaktade och har förärats domen.

Detta kommer inte falla i glömska, Unge herr barnvåldtäktsman Antonio Toledano Book kan räkna med att det blir lite jobbigt framöver i hans liv då det gäller saker som anställning samt socialt liv.

Barnvåldtäktsmannen Antonio Toledano Book har givetvis sig själv att skylla då Antonio Toledano Book av fri vilja valt att våldta ett barn.

Förövrigt så gillar jag denna dunkla bild på Barnvåldtäktsmannen Antonio Toledano Books mor och farfar, det enda som lyser upp i mörkret är Barnvåldtäktsmannen Antonio Toledano Books mors självlysande tänder.

https://www.instagram.com/p/BWIvFlgB...danobook&hl=sv

Jag vill påpeka att jag själv inte på något sätt är inblandad i drevet mot Barnvåldtäktsmannen Antonio Toledano Book så spara in på snyftandet om ni är lagda åt det hållet.

Lite grovt att hänga ut och kalla en minderårig för barnvåldtäktsman då han knappast ens kvalar in under begreppet man (än mindre då brottet begicks).
Citera
2017-07-08, 19:01
Medlem
muminfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -MLK-
Lite grovt att hänga ut och kalla en minderårig för barnvåldtäktsman då han knappast ens kvalar in under begreppet man (än mindre då brottet begicks).

If you cant do the time, dont do the crime.

Off Topic
Så du försvarar en våldtäktsman?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in