2025-02-14, 13:24
Medlem
Brunkrulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Här är en väldigt kort tråd som avhandlar det - han ska ha hotat i samband med ännu ett sexuellt övergrepp:

(FB) Sexuellt övergrepp mot barn, Solna 2016-10-30/31

Var det i detta fallet, eller något av hans andra brottmål, där han satt med telefonen inne i rättssalen och filmade, hånskrattandes åt det hela? Minns hur han filmade sig själv, sin advokat, och andra deltagare i förhandlingen. Han visade klippet själv under någon live, vill även minnas att han ungefär samtidigt stolt proklamerade att han mer eller mindre knullat rättssystemet och att de aldrig kommer kunna sätta dit honom för något. Gick väl sådär.
Citera
2025-02-14, 13:49
Medlem
Pripps0.0s avatar
Om Anna och Roberto verkligen vill hjälpa sin son, så borde de anstränga sig för att ge honom andra värden i livet än guccikepsar, märkeskläder, youtubers och en karriär som "kändisbarn". Har Roberto inga intressen han kan dra med Antonio på? Golf, fiske, tennis, meka med bilar, jägarexamen, hajk, segling osv. osv. Grabben behöver ju hitta något som ger honom styrka och självförtroende utanför den här bubblan av destruktivitet han hamnat i.

Anna går hemma om dagarna och har all tid i världen att hitta på saker med Antonio, även om pappan vore att föredra. Tror det hade varit nyttigt för både Antonio och Roberto, men Anna kanske inte tillåter det?
Citera
2025-02-14, 14:15
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps0.0
Om Anna och Roberto verkligen vill hjälpa sin son, så borde de anstränga sig för att ge honom andra värden i livet än guccikepsar, märkeskläder, youtubers och en karriär som "kändisbarn". Har Roberto inga intressen han kan dra med Antonio på? Golf, fiske, tennis, meka med bilar, jägarexamen, hajk, segling osv. osv. Grabben behöver ju hitta något som ger honom styrka och självförtroende utanför den här bubblan av destruktivitet han hamnat i.

Anna går hemma om dagarna och har all tid i världen att hitta på saker med Antonio, även om pappan vore att föredra. Tror det hade varit nyttigt för både Antonio och Roberto, men Anna kanske inte tillåter det?
Hitta på nåt på dagarna? mina barn är 18 och 22, de är just nu inte så intresserade och hitta på nåt på dagarna, fullt upp med sitt. Hur gammal tror du egentligen Antonio är? Tio-elva? Ska de spela minigolf i Sigtuna?
Citera
2025-02-14, 14:32
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gigant_Superman
Hitta på nåt på dagarna? mina barn är 18 och 22, de är just nu inte så intresserade och hitta på nåt på dagarna, fullt upp med sitt. Hur gammal tror du egentligen Antonio är? Tio-elva? Ska de spela minigolf i Sigtuna?
Ja, jag vet.
Men det är inte försent än. Och visst kan man hitta på saker med sina vuxna barn, jag gör det med min vuxna son och gjorde så även med mina föräldrar i vuxen ålder. Hittar Antonio och Roberto något sunt gemensamt intresse, så tror jag att det vore toppen för dom båda. Antonio behöver göra något vettig i sitt liv, och det är inte att hänga med vloggare och snacka ortensvenska.

Vad gör mamma Anna på dagarna förutom att lajva spansk matmamma? De kan väl hitta på något projekt tillsammans. Som det är nu verkar ju Antonio mest gå runt och må dåligt, allt annat är bättre än det. Nya intressen leder till nytt umgänge.

Vad jag förstår varken pluggar eller jobbar han nu.
Citera
2025-02-14, 14:36
Medlem
vichy6s avatar
Citat:

För sent tänker jag.

Fame är vad Antonioponken har haft som mål.

Kanske de i familjen tänker att ”synas och höras är att finnas”…. de skiter helt enkelt i kritik.

Finns mängder av kändisar som börjar dåligt och avslutar bättre.

T ex Joakim Lundell. Ligger ju ändå nära för Anna Book att kunna se en liknande framtida karriär, eller Magnus Hedman okynne med pulver osv..

Och i detta bli Anna relevant igen.
Senast redigerad av vichy6 2025-02-14 kl. 14:41.
Citera
2025-02-14, 16:52
Medlem
Flor-Idas avatar
Eftersom våldtäktsdomen dragits fram i ljuset igen tog jag mig tiden att läsa igenom hela domen igen. Och jag hittade ett mycket starkt bevis som jag tror att vi (åtminstone jag själv) helt missade när det var aktuellt den första gången.

Det handlar om en sms-växling mellan vittnet Denice och offret Z. Dessa två har blivit osams då Denice säger att hon tycker att det är "orättvist att killarna ska dömas bara för att du gav dem blowjobs". Dessutom säger hon att hon ska vittna "enbart för att skydda killarna". Och det framgår att med killarna menar hon Robin och Antonio.

Detta är ett mycket starkt bevis (tillsammans med allt annat) för att det faktiskt hänt, och att domen därmed är helt riktig.

Vad gäller övergrepp i rättssak så handlar det om Antonios fd flickvän Jossan, som sagt sig blivit våldtagen av honom. Jossans föräldrar har då ring till Anna, som då försvarat sin son och istället blivit hotfull. Efter detta har Antonio hotat tjejen/ev hela familjen. Tycker att Anna borde blivit åtalad för det här, men efter hoten har Jossans familj valt att inte gå vidare med fallet. Familjen berättar om det här för Zs familj när de övervägde om de skulle anmäla eller inte.

Tror nog att Anjo missat den här helt avgörande detaljen om sms-konversationen.

Sedan vad som hänt Antonio efter domen, tycker jag är helt förfärligt. Att han blir spottad på och överfallen och kallad pedofil. DET är helt förjävligt (tas ju upp i trailern), MEN domen är för den skull inte felaktig.
Citera
2025-02-14, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brunkrulle
Var det i detta fallet, eller något av hans andra brottmål, där han satt med telefonen inne i rättssalen och filmade, hånskrattandes åt det hela? Minns hur han filmade sig själv, sin advokat, och andra deltagare i förhandlingen. Han visade klippet själv under någon live, vill även minnas att han ungefär samtidigt stolt proklamerade att han mer eller mindre knullat rättssystemet och att de aldrig kommer kunna sätta dit honom för något. Gick väl sådär.
Det är förbjudet att filma under en rättegång. Mobiler,surfplattor och dylika ska vara avstängda.
Citera
2025-02-14, 18:36
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Så Antonio åker in och ut på psyket och Anna vänder sig till en blåst vloggare för att få hjälp. Varför i hela världen vill hon lägga ved på brasan och riva upp det här, istället för att söka seriös hjälp för sin son?! Det övergår mitt förstånd. Det är vidrigt på riktigt!

https://www.youtube.com/watch?v=XMtju0VkL_k

Att den är "Anjo" påstår att advokater är rädda för att ta i fallet för den uppmärksamhet det gett går inte ihop alls. Innan han kom in i bilden med den här "dokumentären" var det begravt och glömt sedan länge. Att de inte vill ställa upp handlar enbart om att det inte finns något att ta på.

Det här är så sorgligt och uselt att man blir mörkrädd.

Om man bortser från just det här fallet, så är det uppenbart att Antonio har massor av problem med sig själv. Att som Anna inbillar sig att allt kan skyllas på just den här domen/händelsen som hon anser vara felaktig och grunden till allt ont Antonio (och hon) fått utstå, handlar enbart om att ansvarsbefria både sonen och sig själv.

Var finns Roberto i allt det här? Vekare ursäkt till man, far och förebild har jag sällan skådat!

Frågar igen: Vad i hela h-vete tror de att detta ska leda till för något gott?
Jaha, och där dök den kändiskåta advokaten Mark Safaryan upp Har bara väntat på att han ska nästla sig in i fallet för att få ytterligare 15 minuter i rampljuset. När hans namn dyker upp vet man att det är ett pajas-case som ingen seriös advokat vill beblanda sig med. Han har ju t o m åtagit sig att stämma folk för förtal för Runar Sögaards räkning. Givetvis har dessa anklagelser inte lett till något alls, då det ju inte finns något case. Safaryan borde istället tala om för sina klienter att inget case föreligger, istället för att föra ärendet vidare fast han vet att det inte finns en chans till vinst i domstol.

Nu ska alltså denna pajas försöka få till en resning i Högsta Domstolen. Lycka till med det Mark Safaryan!
Citera
2025-02-14, 19:33
Medlem
Crabby88s avatar
Tänker att Anna hade så pass mycket makt över media, så att dom inte skrev särskilt mycket om hennes son till pedofil.
Borde inte hon då kunnat kontakta någon, ja typ exakt vem som helst, isllet för banjo att göra en dokumentär??
Citera
2025-02-14, 19:47
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crabby88
Tänker att Anna hade så pass mycket makt över media, så att dom inte skrev särskilt mycket om hennes son till pedofil.
Borde inte hon då kunnat kontakta någon, ja typ exakt vem som helst, isllet för banjo att göra en dokumentär??
Ja, det är helt obegripligt att hon kontakter ANJO! av alla man skulle kunna kontakta för att få en "second opinion". Visar bara att hon har en annan agenda än att få "upprättelse" för sin son. Vill man på allvar ha en förändring kontaktar man någon juridik-kunnig, polis eller vem som helst som är beläst inom ämnet. Anna kontaktar en youtuber... Kan tänka mig att hon försökt med Jocke först.
Senast redigerad av Flor-Ida 2025-02-14 kl. 19:54.
Citera
2025-02-14, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Bjästa 2.0.

Hur kommer det sig att varje gång jag försöker vara snäll och göra snälltolkningar så kommer det alltid tillbaka och biter mig röven rätt omgående? Det här kommer utan tvekan handla om att han förnekar sina brott och att alla är elaka mot honom... JFC. Att sedan hans familj istället för att försöka leda honom rätt uppmuntrar skiten...

Precis, den andra våldtäkten ska ske nu tack vare Anjo. Det hela kommer att explodera i ansiktet på Anna, Antonio och Anjo. Anjo vet inte ens vad en partsinlaga är så hans tolkning av det hela är nog mer än konstig. Han förstår inte domen. Eller rättegångarna.
Citera
2025-02-14, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Detta kommer nog inte bli Annas stora revansch för sonen.

Men när man ser hennes ”reklam” fattar man att detta blir katastrof.

Debatten är redan avklarad. Ska Sverige sänka åldern för vad som är ett barn?

Är 13 år och byxmyndig i alkoholpåverkat tillstånd lika med medgivande?

De kunde ha lagt detta bakom sig och låtit det hela vara. Men varken Anjo, Anna eller Antonio - AAA kommer att få ut något bra av detta. Domen var helt klar och begriplig men AAA fattar ju inte så bra. Men det kommer att explodera i ansiktet på AAA.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in