Citat:
Ursprungligen postat av
Magictrix
Väl analyserat. Är han son till centrumväktaren? Det är väl där ambitionsnivån landar? Jag har nära vänner vars barn gått i samma skola som A. Småpojkarna var impade av att han snackade rinkebysvenska flytande, fast han bodde tre kvarter från dem. Men så var de typ nio år. Bland sina mer jämnåriga vänner vet jag inte, men han var erkänt "strulig". Som alla dvärgar måste han väl bevisa och kompensera. Och med den morsan behövde han desperat en ny familj.
Kanske var domen på gränsen? Det måste hänt ungefär samtidigt som det gjordes om i lagen och det räckte med att peta på en trettonåring för att det skulle klassas som våldtäkt. Enligt en skribent i den här tråden så fanns bara ett vittne. Tjejen som blev utsatt minns ingenting. De andra vågar inte säga något. Sedan skulle till och med vittnet ha ångrat sig. Så då undrar man ju vem som polisanmälde?
Det här är ändå Sverige och mängder av kvinnor vittnar om att deras våldtäktsmän friats eftersom det inte gick att bevisa något. Det är tyvärr så det måste vara. En våldtäkt sker i de allra flesta fall inomhus mellan två personer. Då finns inga vittnen. Men här var det en fest. Massor av fulla fjortisar. Som jag minns att jag läste om händelsen så var offret full och halvsov i en soffa. Antonio ville "skoja" och imponera på sina vänner och tog fram sin penis och stoppade in den i offrets mun. Kanske inte så långt? Kanske var han inte ens hård? Offret måste ha vaknat och viftat bort honom. Alltså fanns det vittnen. Ingen rätt i Sverige skulle döma våldtäkt utan vittnen. Alternativet är väl att han kom i hennes ansikte och att de senare hittade sperma på hennes kläder. Det skulle kunna räcka för våldtäkt eftersom hon var tretton eller fjorton år.
Jag är övertygad om att beskrivningen av förloppet är sann. Sedan om A var ett barn själv spelar mindre roll. Han var byxmyndig, inte hon. A tänkte att stoppa in sin kuk i en sovande tjej (porrskadad) var ungefär som att sno en chokladkaka på Coop. Han gjorde det för att förnedra en annan, minderårig person. Han hade aldrig vågat göra det om hon varit lika gammal eller äldre. Hade hon varit vaken och femton år och nykter och han gjort samma sak, då hade det varit ett övergrepp. Så det var en kriminell handling oavsett. Nu väljer alltså Einstein med familj att medvetet upplysa hela Sverige om vad han har gjort. Något säger mig att varken "regissören" eller någon av de inblandade kan mer juridik än de läst i en serietidning. Nästa gång han gör en volta kommer han definitivt behandlas som en pedofil. Grattis till systrarna Took, ni är snart bara två arvingar till den Tookska förmögenheten.
Du ger komplimanger till ett inlägg som du fullständigt missförstått.
Att klanka ner på Robertos yrke eller familjens längd över havet är bara lågt och har inget med någonting att göra. Alls. Jag diskuterar inte heller pikanta detaljer i fallet eller var skulden ligger.
Det jag sätter mig emot är att familjen Book drar upp något dött och begravet i ljuset igen, troligen som en önskvärd förklaring till varför Antonio och familjen Book felat både innan och efter domen om våldtäkt. Min amatörmässiga analys innan jag sett "dokumentären" är att familjen vill ha en orsak att skylla på istället för att lägga ansvaret där det hör hemma, alltså hos Antonio själv samt hans föräldrar.
"Anjo" vill bara ha uppmärksamhet och tjäna lite pengar. Miljön runt de här vloggarna är på intet vis sund och Antonios liv kommer att dissekeras till hans nackdel. Detta borde Anna och Roberto begripa.
Antonio är en osäker och vilsen kille och hade så varit även om det som skedde för åtta år sedan inte hänt. Föräldrarna har brustit i sin vägledning av honom, men även de andra barnen. Det är tydligt att Anna tycker det är kul att frottera sig med Anjo, Crippa och grabbarna och att det är något hon bondar över med sina barn. Hon ser inte alls vad konsekvenserna efter den här filmen med högsta sannolikhet blir. Om syftet var att få Antonio att må bättre, så är det helt fel väg att gå, enligt mig.