Jag tänkte samma sak! Jag har aldrig uppfattat honom som ett geni eller ens något i närheten, men inte heller att han eventuellt har någon form av Downs.
Det finns inga ursäkter för att utföra våldtäkt eller liknande brott, dock så fick jag ett annat perspektiv på händelsen. Fick lite vibbar av "Monkey see, monkey does" efter att ha läst domen igen, och ännu mer efter trailern på Anjos kanal.
Jag minns att han i en live säger att han har ADHD men inte medicineras för det. Jag är även 99% säker på att han i någon live också faktiskt säger att han är förtidigt född och att han har en lätt "hjärnskada" (
säkert fel ordval av mig nu. Men jag minns att jag reagerade på att det lät hårt.) Jag vet att Anna någon gång också har bekräftat att han är förtidigt född.
Det lilla som kunde skymtas i trailern (
filmen/dokumentären släpps 1/3-25) gav mig ett intryck av att Antonio kanske inte fått det stöd och/eller behandling han egentligen behövt. Jag blev väldigt upprörd på Anna och Halmis, för det kändes 100% som att de försummat honom hela hans liv.
Jag tror att Anjo har grävt sin egen lilla grav de senaste månaderna, men nu får han även lite extra grävhjälp av Annas enorma glasskopa - så att hennes son också får plats. Och eventuellt hon själv... Den här dokumentären kommer inte att bli bra för dem. Det spelar ingen roll om det framkommer att Antonio har ett förståndshandikapp eller inte, det är inte en ursäkt.
Förresten, någon mer än jag som reagerade på hur otroligt likt Anjo och Anna låter, pratar och för sig? Eller, har han bara fått låna Annas enorma kofta på bestämd tid?
Citat:
Ursprungligen postat av
MaeWest
Oj, första gången jag märker att Antonio har "mongoloida" drag...Tror mig komma ihåg att Felicia sa att hennes halvbror föddes för tidigt. Men...är Antonio möjligtvis född med en lätt variant av "Downs syndrom"? Om det nu går att vara bärare av en "lätt" variant?
Någon form av NPF-diagnos verkar han ha. Inte fanken kan han vara så lågbegåvad naturligt...Men, som sagt...att ha Anna Books gener är bara det ett tungt kors att bära.
Anna Book i combo med Roberto...kan ju bara bli en misch-masch av misslyckad gen-pool.
Anna Book i strävan på att slänga sin son under bussen, ger kanske oanade OCH oönskade ringar på vattnet. Udda att Anna verkligen släppt på tystnaden gällande Antonio.
Nä kommer rullen med Felicias bravader? Åldringsstölder, missbruk o husrannsakan?