2025-02-11, 14:02
Medlem
osnutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flugornas
In the documentary, we dive deep into the eight-year-old rape case against Antonio, son of the artist Anna Book.
This film is not about determining Antonio's guilt or innocence, but about examining how the legal process was handled.

IMDb
https://m.imdb.com/title/tt35680972/?ref_=nm_ov_bio_lk
Tack!
På IMDB har även några bilder från filmen lagts upp. Kanske avslöjar de vad produktionen/någon tycker är höjdpunkterna i "dokumentären"?

https://postimg.cc/gallery/43tQptP
Senast redigerad av osnuten 2025-02-11 kl. 14:09.
Citera
2025-02-11, 15:54
Medlem
EndastJag01s avatar
Citat:
In the documentary, we dive deep into the eight-year-old rape case against Antonio, son of the artist Anna Book.
This film is not about determining Antonio's guilt or innocence, but about examining how the legal process was handled.

IMDb
https://m.imdb.com/title/tt35680972/?ref_=nm_ov_bio_lk
Men guuud! Om man klickar på stars så har Anna en bild från solstollarna en gång i tiden...
Citera
2025-02-11, 17:07
Medlem
jejndos avatar
Jag tänkte samma sak! Jag har aldrig uppfattat honom som ett geni eller ens något i närheten, men inte heller att han eventuellt har någon form av Downs.
Det finns inga ursäkter för att utföra våldtäkt eller liknande brott, dock så fick jag ett annat perspektiv på händelsen. Fick lite vibbar av "Monkey see, monkey does" efter att ha läst domen igen, och ännu mer efter trailern på Anjos kanal.
Jag minns att han i en live säger att han har ADHD men inte medicineras för det. Jag är även 99% säker på att han i någon live också faktiskt säger att han är förtidigt född och att han har en lätt "hjärnskada" (säkert fel ordval av mig nu. Men jag minns att jag reagerade på att det lät hårt.) Jag vet att Anna någon gång också har bekräftat att han är förtidigt född.

Det lilla som kunde skymtas i trailern (filmen/dokumentären släpps 1/3-25) gav mig ett intryck av att Antonio kanske inte fått det stöd och/eller behandling han egentligen behövt. Jag blev väldigt upprörd på Anna och Halmis, för det kändes 100% som att de försummat honom hela hans liv.

Jag tror att Anjo har grävt sin egen lilla grav de senaste månaderna, men nu får han även lite extra grävhjälp av Annas enorma glasskopa - så att hennes son också får plats. Och eventuellt hon själv... Den här dokumentären kommer inte att bli bra för dem. Det spelar ingen roll om det framkommer att Antonio har ett förståndshandikapp eller inte, det är inte en ursäkt.

Förresten, någon mer än jag som reagerade på hur otroligt likt Anjo och Anna låter, pratar och för sig? Eller, har han bara fått låna Annas enorma kofta på bestämd tid?

Citat:
Ursprungligen postat av MaeWest
Oj, första gången jag märker att Antonio har "mongoloida" drag...Tror mig komma ihåg att Felicia sa att hennes halvbror föddes för tidigt. Men...är Antonio möjligtvis född med en lätt variant av "Downs syndrom"? Om det nu går att vara bärare av en "lätt" variant?
Någon form av NPF-diagnos verkar han ha. Inte fanken kan han vara så lågbegåvad naturligt...Men, som sagt...att ha Anna Books gener är bara det ett tungt kors att bära.
Anna Book i combo med Roberto...kan ju bara bli en misch-masch av misslyckad gen-pool.

Anna Book i strävan på att slänga sin son under bussen, ger kanske oanade OCH oönskade ringar på vattnet. Udda att Anna verkligen släppt på tystnaden gällande Antonio.

Nä kommer rullen med Felicias bravader? Åldringsstölder, missbruk o husrannsakan?
Citera
2025-02-11, 17:12
Medlem
flugornass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EndastJag01
Men guuud! Om man klickar på stars så har Anna en bild från solstollarna en gång i tiden...
Finns trailer att titta på, ökar spänningen då halmpyntet uttalar sig.
Men 2 timmar och 21 sekunder lång så det här måste vara i klass med en produktion från typ kalla fakta och uppdrag granskning.

https://vimeo.com/ondemand/antonio/1054454565
Citera
2025-02-11, 18:40
Medlem
Citat:
Haha och hon var tydligen med i Sökarna?

Hon var på gång med en bra andra karriär när hon dubbade Toy Story 2. Vad fan slutade hon med sånt för? Jag tror mig minnas ett inlägg här att hon var för svår att jobba med så dubbningsstudiorna slutade anlita henne. Om det stämmer är det ju typiskt, hon hade kunnat bli folkkär och ha ett lätt jobb som dubbare.
Citera
2025-02-11, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av osnuten
Tack!
På IMDB har även några bilder från filmen lagts upp. Kanske avslöjar de vad produktionen/någon tycker är höjdpunkterna i "dokumentären"?

https://postimg.cc/gallery/43tQptP

Är inte Felicia hon som rånade den gamla damen???
Bra reklam av Booken att låta Felicea ta plats i försvaret av våldtäktsmannen
Citera
2025-02-11, 20:05
Medlem
Nu blir det en extra stor poppa popcorn 🍿 1/3 Vicken jävla familj !! OFFERKOFTA de LUXE
Citera
2025-02-11, 20:17
Medlem
EndastJag01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande1967
Är inte Felicia hon som rånade den gamla damen???
Bra reklam av Booken att låta Felicea ta plats i försvaret av våldtäktsmannen
Stöld, inte rån.
Citera
2025-02-11, 20:34
Medlem
Tuttlutts avatar
Finns ju en tråd på Flashback om Antonio som kanske kan låsas upp nu när han är känd 😉
Finns en hel del käcka bilder på honom där som man fortfarande kan se.
Citera
2025-02-11, 20:38
Medlem
moralhoras avatar
Hur mycket ska vi slå vad om att våldtäktsdomen kommer att beskyllas för att Antonios liv har gått utför och helt ignorera att han redan hade domar mot sig innan? Återigen så är familjen Book helt dumma i huvudet om de tror att detta kommer hamna i deras fördel. Någon har redan lagt upp den kompletta FUP:en och domsluten för detta dåd - hur länge tills resten av hans domar läggs upp?
Citera
2025-02-11, 22:31
Medlem
MercedesDeAcostas avatar
Citat:
Stöld, inte rån.

GROV stöld till och med!

https://stoppapressarna.se/svenskt/a...md-grov-stold/

...och som bekant misskötte hon samhällstjänsten, så domen omvandlades till tre månaders fängelse.

Och mamma Anna rasade;

https://stoppapressarna.se/svenskt/a...otterns-brott/
Citera
2025-02-12, 06:10
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Finns trailer att titta på, ökar spänningen då halmpyntet uttalar sig.
Men 2 timmar och 21 sekunder lång så det här måste vara i klass med en produktion från typ kalla fakta och uppdrag granskning.

https://vimeo.com/ondemand/antonio/1054454565

Man blir stum över bristen på konsekvenstänk hos den här familjen. Nu vet jag inte hur gammal Antonio är, men Anna och Roberto har ett stort ansvar i hur det gått för Antonio. Att Anna (och hennes man) som offentlig person, inte avrått Antonio att göra den här dokumentären övergår mitt förstånd. Hon om någon, vet hur drevet kommer att gå. Det räcker med att vara amatörpsykolog för att begripa att detta inte kommer sluta väl. Vad förväntar de sig egentligen?

Även för mig som inte följt familjen slaviskt, så är det tydligt att Antonio haft en stark dragning till det kriminella livet som han som osäker kille romantiserat. Som så många andra vilsna småkillar anammade han den livsstilen tidigt och bröt även på svenska i de videor jag sett. Redan där borde Anna och Roberto styrt in honom på rätt väg, istället har de försvarat honom.

Anna har tydligen gett sig i lag med det här vlogg-gänget Jockiboi, Chrippa, Anjo osv. Ett gäng som är som en såpa för småungar som väljer sida och bråkar om meningslösheter. Lite som en skolgård, eller de gamla tidernas kafferep där man skvallrar om varandra. Hur sunt och moget är detta?

Det räcker med att se trailern för att förstå att det här är ett försök av familjen Book att rentvå både Antonios och sitt eget ansvar för vad som gått fel för honom. Hur dum kan man vara när man river upp en 8 år gammal händelse, och inte begriper att "dokumentären" kommer röra upp allt annat skräp i Antonios och familjens liv? Det kan ju bara bli värre.

Anna (Roberto hänger nog bara på) verkar tro att det är smart att dra in Antonio i de här vloggarnas värld, då de tydligen är det nya hippa i vissa kretsar. Sanningen är ju dock att det bara är en massa hjärndött destruktivt svammel, fyllt av konflikter och grupperingar. Visserligen en miljö Anna verkar gilla, och någonstans inbillar hon sig nog att Antonio nu får leka med de stora grabbarna. Men nä, hon tar honom ur askan och in i elden.

Tycker synd om killen. Han hade aldrig en ärlig chans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in